[CDROM] booten wel, lezen niet

Pagina: 1
Acties:

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 14:05
Ik heb een vaag probleem.

Ik probeer Windows 98se te installeren. Het booten vanaf cd gaat goed, maar zodra Windows toe is aan het kopieren van bestanden die setup nodig heeft (direct aan het begin dus), gaat het mis en kan er niet van de CDROM gelezen worden.

Ik heb nu verschillende Windows versies geprobeerd, maar geen van allen zijn te installeren.

Het overigens wel mogeljik om een image terug te zetten, maar als ik dan Windows 95 (die staat op de image) opstart, dan heb ik in Windows geen CDROM speler. Op zich klopt dit, want als ik in apparaatbeheer kijk, dan staat er een fout bij d IDE controller. Ik vraag mij af waarom de CDROM speler het wel in DOS doet.
|:( |:( |:(

IRQ probleem???

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 08:35

nexhil

BAM!

probeer is een andere ide poort, dan ga je misschien ff om je irg probleem heen

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 14:05
Heb ik al geprobeerd. Helpt niet. Ook een andere CDROM speler werkt niet.

Ik net trouwens geprobeerd om vanuit DOS de inhoud van het win98 directory te kopieren naar de harde schijf, dit gaat ook niet goed. haverwege loopt krijg ik de melding dat er geen cd in het station zit.

Een ghost image terugzetten lukt nog wel steeds, net gedaan namelijk.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wou net voorstellen om de zut eens te proberen te kopieren, maar blijkbaar lukt dat dus ook niet. Als je je Win95 image terug zet, wat voor een foutmelding krijg je dan bij je IDE controller?

En welk moederbord gebruik je, met welke chipset? Heb je daarvoor al eens geprobeerd drivers voor te zoeken, en die te installeren? (IDE drivers enzo zal in zo'n geval wel handig zijn)

Verwijderd

Dosflop en handmatig de setup bestanden ([cdrom]/Win98/) naar je harddisk copy'en en vandaaruit de setup starten.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 08:35

nexhil

BAM!

en werkt het ondertussen?
Pagina: 1