Toon posts:

Geen correcte verbinding netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier op het kantoor een netwerk aangelegd, maar nu lopen we tegen het volgende probleem aan:

Eerst een situatieschets:

Zonet 24* switch
Kabel: cat5

Ruimte 1: afstand tot switch: 8 Mtr +
Ruimte 2: afstand tot switch: 3 Mtr +
Ruimte 3: afstand tot switch: 16 Mtr -
Ruimte 4: afstand tot switch: 24 Mtr -

Waar een + staat, daar werkt het netwerk perfect.

We hebben de kabels aangesloten en getest mbv een tester (die meet of alle kabels wel goed zijn aangesloten)

In ruimte 3 en 4 werkt het netwerk met kuren... ontzettend traag, en met veel uitvallen. Als ik bijv. een internetverbinding instel op een computer in ruimte 4, dan maakt hij wel verbinding, maar surfen op internet is onmogelijk... ook surfen op het netwerk is onmogelijk.
Als het werkt, dan werkt het maar 1 richting op .computer uit ruimte 1 kan dan een computer uit ruimte 4 zien. maar alles gaat dan nog wel traag.
We hebben het programma netcps geprobeerd, en op een bepaald moment kwamen we erachter dat wanneer we in ruimte 4 de netwerkverbinding op 10Mbit half duplex zetten dat er wel een beetje meer activiteit waar te nemen valt.
En de computers elkaar kunnen zien.

We hebben op het einde maar besloten om de computers uit ruimte 4 over te plaatsen naar ruimte 1, en daar werkt het weer perfect... aansluiten en draaien maar.
Het is mogelijk om een kabel te leggen van een computer uit ruimte 1 naar het kastje in ruimte 3, dus om te testen hebben we dat gedaan, en daar weer hetzelfde verhaal. Verbinding weer ontzettend traag. Opdracht geven om verbinding te maken met internet gaat nog net, maar voor de rest, nada...
De kabels zijn overigens niet beschadigd...

Nu is mijn vraag of iemand dit bekend voorkomt, en een vermoeden heeft waar dit aan kan liggen...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Misschien een brakke poort in je switch? Andere poort proberen.
Kan ook aan je netwerkkaart liggen. Ook eens een andere proberen. :)

• ungarmax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad alleen dan met mijn thuis netwerk.
Ik kon soms wel maar meestal niet op het internet surfen. Ik had met een kabeltester mijn kabel tussen de modem en mijn computer getest dus ik dacht dat die goed moest zijn.(omdat de tester dat aan gaf) Helaas was dit niet het geval.
Op een gegeven moment deed het internet het weer niet en ik dus voor de 10e keer bellen met de mensen van @home om te vragen of ze het konden fixen. Zij zeiden dat het probleem toch echt bij mij MOEST liggen. Ik dus maar de RJ45 schoentjes van de kabel geknipt en toen uiterst zorgvuldig nieuwe aan de kabel gezet. Resultaat: alles werkte weer. Ik had dat niet gedacht want volgens mijn beleving bestaat zoiets als een halfwerkende kable niet. blijkbaar dus wel. 8)7
probeer maar eens nieuwe schoentjes te plaatsen dat zou kunnen helpen en je hebt het snel geprobeerd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zijn de kabels wel helemaal 100% goed geknepen :?
Persoonlijk zou ik ff de 2 RJ-jacks eraf knippen enopnieuw knijpen ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Inderdaad! Brakke of verkeerd geknepen kabels geven vaak dit soort vage problemen.
Na lang zoeken op een kleine LAN party bleek 1 rotte kabel de boel te verstieren.

Zo'n tester kan idd aangeven dat de verbinding goed is maar ze meten enkel de draden door.
Of er teveel ruis en storing op zit kunnen ze niet meten.
Met een verkeerde of slechte kabel is storing en ruis de boosdoener.

[ Voor 41% gewijzigd door -=bas=- op 24-06-2003 12:55 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ga ik dat even proberen... thanx... ;)
Pagina: 1