[PHP] Caching van dynamische plaatjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,

Ik heb een scriptje wat dynamisch een plaatje aanmaakt. Via een rewriterule roep ik deze aan ( ///button_over/test.gif) die roept dan het scriptje aan met als tekst test.gif (moet nog veranderd worden)

Alleen wil ik nu dat de browser dit plaatje gaat cachen (dus een 304 ipv een 200 terugkrijgt)

Ik heb al verschillende dingen uitgeprobeerd:
Header("HTTP/1.0 304 Not Modified");
Header("Cache-control: public");

Maar geen van allen werkt...

Ik heb hier in een ouder topic al wat over gevonden maar de oplossingen die gegeven worden werken bij mij helaas niet.

Wie weet hier een oplossing voor want het zal aardig in de bandbreedte schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 09:41
ik denk dat je dat toch het beste met javascript kan doen

Egg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan cacht ie hem nog steeds niet waarschijnlijk.
Het enige wat ik met javascript ken is dat je onMouseOver plaatjes kan preloaden.
Het probleem zit hem in het feit dat de webserver constant een 200 header teruggeeft wat dus betekent dat ie helemaal wordt herladen.

Het liefst wil ik dat hij een 304 Not Modified teruggeeft maar ik heb geen idee hoe ik dit vanuit php kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 09:41
Heb je hier misschien iets aan ?

http://ontosys.com/php/cache.html

Egg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wil dit niet helpen?
code:
1
<? Header ("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); ?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:13
Hij moet 'm toch juist wél cachen? Ik neem aan dat de browser geen verschil ziet tussen en statisch plaatje en een dynamisch gegenereerd plaatje (zeker niet als je die rewrite rules gebruikt en dus geen dingen in de querystring hebt staan), tenzij je (of PHP onder de kap) stiekum toch wat headers meestuurt.

Kijk eens voor de zekerheid met Mozilla Live HTTP Headers, telnet of een packetsniffer wat voor response headers je precies terugstuurt?
Pagina: 1