SMTP 554 : relay denied door intern IP

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Okay, ik heb het volgende:

Kabekmodem -> SMC 7004VBR met FIRMWARE version 1.23 -> pc's

2 pc's daarvan zijn mijn pc (Windows 2000 ADS) en mijn server (Windows 2000 S)

Als ik ga emailen via outlook en ik verstuur een mail krijg ik:
------------------------------------------------------------------------------------
Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: RE:
Sent: 6/19/2003 10:46 AM

The following recipient(s) could not be reached:

'Ontvanger' on 6/19/2003 10:46 AM
554 <email@adres.nl>: Recipient address rejected: Relay access denied
------------------------------------------------------------------------------------

Ik werk dus via POP3. Maar die server pakt die mail dus niet omdat ik een intern IP adres heb, althans, dat is wat ik denk.

Als ik via mail() probeer te mailen in PHP krijg ik:
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 554 : Recipient address rejected: Relay access denied in D:\php\wwwroot\email.php on line 33

Ik heb het al op verschillende pc's geprobeerd en met verschillende email providers. HTTP en IMAP werken wel.

Wie weet hoe ik dit geflikker uit krijg?

Many thanx

R&D professional

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Welke SMTP server gebruik je? Het lijkt er namelijk op dat jou (externe!) IP daar gewoon geen toegang tot heeft...
Het heeft in ieder geval niets met je interne IP te maken; aangezien het niet zo is dat het IP van de client meegestuurd wordt. Door de SMTP server wordt een IP check gedaan, en die komt dan uit op je externe IP :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11

Qwerty-273

Meukposter

Kan het ook niet zijn dat je moet inloggen op de SMTP serevr? een aantal providers doen dit namelijk wel ;) en inderdaad men checkt op je externe IP ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• mr_wizard
Ik heb het geprobeerd met keiweek.nl, tmfweb.nl en hotpop.com, mijn externe IP adres is van het 129.125.112.xxx domein, das nederlands, namelijk essent kabelcom, dus ik neem toch aan dat ik niet geblokt wordt. Tmfweb is een isp, dus daar kan ik nog inkomen dat hij alleen dailup IP's van tmfweb ondersteund, maar die andere zijn los van inbel

R&D professional

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Elke provider ondersteunt enkel toegang tot de smtp server vanaf het eigen netwerk. Dus als jij een smtp server van een andere provider gaat proberen, dan werkt dit dus niet.

Je zal toch echt de smtp server van je eigen provider moeten gebruiken.

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
probeer de smtp server van essent eens. Waarschijnlijk blokkeren zij de rest.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 20:35

Crazy D

I think we should take a look.

Als ik hotpop.com zo zie, ondersteunen ze wel SMTP, maar het zal me niks verbazen als dat alleen authenticated SMTP is. Oftewel, login info meesturen.

Exact expert nodig?

• mr_wizard
Werk allemaal niet:
--------------------------------------
Task 'mail@xxx.tmfweb.nl - Sending and Receiving' reported error (0x800CCC18) : 'Your e-mail server rejected your login with Secure Password Authentication. Verify your account properties. Under Tools, click E-mail accounts.'
--------------------------------------
Het geflikker begon toen ik kabel kreeg. Daarvoor werkte alles nog. Tycho2, wat bedoel je, ik kan toch alleen de smtp server gebruiken van de account die ik daarbij heb, via essent heb ik geen account gekregen, het is zo'n abo door mijn uni geleverd, hosted door essent kabelcom

HELP!

R&D professional

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De meeste ISP's geven alleen toegang tot de SMTP servers vanaf hun eigen netwerk, dus met hun eigen IP-ranges. Denk dat je daar tegenaan loopt. Maar kun je niet de SMTP server van de uni gebruiken? Of die van essent?

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Heel simpel en gewoon doen:

Gebruik de smtp server van Essent !

In deze maatschappij van SPAM heeft niemand met een beetje mailserver relaying aanstaan voor zomaar een groep ip adressen.
Want binnen een uur hebben de spammers je servertje dan al gevonden en wordt je afgesloten omdat je server spam verstuurd.

Dus : Je zit bij Essent, daarom moet je ook gewoon de smtp van Essent gebruiken.
Daar sta je namelijk in de Access list.
Bij de rest niet. Dus zou het ook niet mogelijk moeten zijn om daar te SMTP-en (Behalve als ze TLS of login ondersteunen op SMTP)

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik denk dat je essent alleen je verbindingen verzorgt en jouw universiteit verzorgt voor de mail. Daardoor kan je misschien de smtp server niet gebruiken. Je had al gezegd dat je gegevens kreeg via uni en niet van @home zelf. Miischien moet je maar eens aan de mensen bij jouw uni die voor jouw inet zorgen vragen
Pagina: 1