[W2K]inlogen op ws,met alleen 2 gebruikersnamen.

Pagina: 1
Acties:

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
de leerlingen loggen in met LL
in de mediatheek loggen ze in met MT
LL heeft weinig rechten.
MT heeft meer rechten.
kan ik niet in het register het 1 en ander zetten dat ze op wekstations in de mediatheek alleen kunnen inloggen met MT ( dus niet met LL ) en nemen ze wel LL
dat ze dan een melding krijgen dat dat niet kan ?????
ook moet ik natuurlijk kunnen blijven inloggen als administrator...

het is een winnt 4.0 ( ja ik weet het een oud ding ben bezig met w2k AD )
met windows 2000 clients

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan de accounts zo configureren, dat ze alleen op bepaalde machines kunnen inloggen. Dit doe je in de user manager for domains.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Eh... ten eerste lijkt het me dat je het andersom bedoelt. Je wilt ze met weinig rechten laten inloggen neem ik aan? :?
je kan in User manager for the domain toch tot maximaal 8 Workstations opgeven waarop met een account ingelogd kan worden? Dan geef je die workstations aan in het account met de meeste rechten. Dat betekent dat je op andere ws niet kan inloggen met dat account.
Admin kan natuurlijk overal inloggen ja.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• chevy78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2004
ja maar wat als ze nu al eerder met ze 8 hebben ingelogt in ene lokaal en niet in de mediatheek dan kunnen ze niet meer inloggen in de mediatheek :(
dus dat gaat niet werken.
heb het al eenbeetje gevonden ( dankzij een vriend )
mmc en dan lokaal group aan passen, als ik het precies heb dan laat ik het weten.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Het gaat niet om een limiet van 8 users, het gaat om een limiet van 8 computers waarop het beperkte account werkt. En dat betekent dat maar 8 users tegelijk van dat beperkte account gebruik kunnen maken ja.

In de Mediatheek (met het minder beperkte account als ik me niet vergis, maar je schrijft het erg warrig op) kunnen ze gewoon inloggen als je het MT (minder beperkt) niet tot bepaalde pc's beperkt.

Als je het andersom bedoelt, dan kunnen ze met LL onbeperkt inloggen en met MT maar op acht pc's ja.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

chevy78 schreef op 24 June 2003 @ 11:39:
kan ik niet in het register het 1 en ander zetten dat ze op wekstations in de mediatheek alleen kunnen inloggen met MT ( dus niet met LL ) en nemen ze wel LL
dat ze dan een melding krijgen dat dat niet kan ?????
ook moet ik natuurlijk kunnen blijven inloggen als administrator...
login scriptje?

code:
1
if /I "%COMPUTERNAME%" EQU "MEDIAPC" %Systemroot%\System32\logoff.exe

oid :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Voor zover mijn geheugen nog fris is kan je met nt4 ook nog aangeven dat je domainusers het lokaal aanmelden recht wilt ontnemen

check maar even in je musrmgr.exe (lokaal gebruikersheheer) en dan bij gebruiksrechten 'lokaal aanmelden weigeren' of 'deny logon locally'

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1