Laptop Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:33
Ik heb mijn laptop een beetje gemod. En een week er na begon hij flink te crashen. zo erg zelfs dat ik hem geformateerd heb. Win98 er op nieuw op gezet en hij deed het weer. tot na een paar dagen hij weer begon te crashen :-(. en allemaal fouten vond met scandisk. fouten in de vorm van files die ooit mappen waren. weer op nieuw geformateerd. er zaten namelijk letterlijk 100den fouten in. Dit heeft zich nog 3x herhaald.
Toen heb ik maar een nieuwe harddisk gekocht. en alles geinstalleerd. maar weer geeft hij de zelfde problemen. ik heb zelfs nog niks anders geinstalleerd dan windows 98se.
Weet iemand misschien waar het aan ligt:? ik heb zelf heel sterk het gevoel dat hij data verkeerd/niet weg schrijft op de hdd.
alvast bedankt voor de reacties

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Wat heb je gemod? Kun je niet teruggaan naar de vorige situatie, dus voordat je hem gemod hebt?

• SonOfSam
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 11:07:
Wat heb je gemod? Kun je niet teruggaan naar de vorige situatie, dus voordat je hem gemod hebt?
Ik heb er een soort desktop pc van gemaakt. maar terug gaan wordt wat moeilijk. ik heb namelijk nogal wat plastic er afgesloopt. Hij zit nu met het scherm op een houte plak vast geschroefd. en aan de achterkand zit de rest van de laptop vast.

Terug naar het orginele is dus helaas niet echt een optie. daarbij komt nog dat ik niet helemaal geloof dat dat de fout is

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 16:41
Heb je misschien je IDE kabeltje naar z'n grootje geholpen? Probeer die 's te vervangen. (Geen idee waar je IDE-kabels voor laptops kan halen eigenlijk...)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Per ongeluk het e.e.a. aan electrobanen beschadigd bij het modden? mobo's, zeker van flaptops, kunnen daar over het algemeen schijnbaar vrij slecht tegen :+
Verder zou ik als ik jou was eens nagaan of er nergens kortsluiting ontstaat of kan ontstaan. Overigens zou het me niks verbazen als je IDE-kabel niet helemaal lekker door de mod heen is gekomen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SonOfSam
Neej ik denk niet dat dat het is. ik heb alleen het plastic aan de bovenkant van de laptop er uit gehaalf. mer is het eigenlijk niet. als ik thuis ben zal ik wel ff een pic posten. heb ik hier (op school) niet

Ik denk toch dat het iets anders is. er zit trouwens geen ide kabeltje in een laptop. het is een stekkertje die in een andere stekker schuit. komt geen kabel aan te pas. dus vervangen wordt moeilijk.

het gekke is dat hij het eerst wel een tijdje vlekkeloos doet als ik hem heb geformateerd. en daarna beginnen de errors weer

Verwijderd

Mogelijks heb je slechte contacten gemaakt door de mod. Het is zeer moeilijk om die dingen op te sporen wel. Ik veronderstel dat de problemen zich beperken tot een harde schijf die wat moeilijk gaat doen en dat de rest perfect werkt toch, ja?
Maar als je de zaak op een houten plank gaat schroeven ..... hmmm
Anyway, probeer dit eens: meestal bij laptops "hangt" de hd zoals je zegt aan het mainboard via de connector. haal de goede HD er AF en plaats de defecte terug. wiebel zachtje de HD op en neer (2 a 3 mm) en bestudeer de soldeerpunten van de connecter op het mainbord met een sterke loep. Als er soldeerpunten gebroken zijn, zal je dit ook zien. Hersolderen is dan de oplossing. Werk wel zeer naugezet!!

• SonOfSam
Thx. maar daar moet ik een paar weekjes mee w88. zit nu op me kamer. heb geen loep en ook geen soldeerbout. wat ik wel kan doen is de hardisk en stuk vaster zetten, zodat hij niet meer kan bewegen.

misschien dat dit werkt.
thx iig

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij laptops is de behuizing vaak ook de heatsink van de mobo chipset en/of processor.
Word je gemo(l)de laptop niet gewoon veel te heet ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• SonOfSam
hij wordt idd vrij heet. als een hdd heet wordt verliest ie dan data? ik weet het niet. Daarbij heb ik ook serieus alleen plastic wat over de hdd heen zat weg gehaald. Ik heb nog een heatsink liggen. is het misschien een ideetje om die er op te plakken zodat de hitte beter wordt verspreid?

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 22:32

McFizban

Hackito ergo sum.

Heet moet je bij computers lezen als: zo warm dat je hem niet meer dan een paar seconden beet kan houden (is ongeveer 50~60 graden).

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk meer aan de temperatuur van de cpu, en van je ide controller
chippie enzo, en misschien ook je geheugen.
Het kan zijn dat daar de data-corruptie al ontstaat.

Maar als het harddiskje zelf ook erg heet wordt, zal dat ook niet 100% goed
zijn lijkt me.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• SonOfSam
je kan hem wel aan blijven raken maar echt fijn is het niet. en voor de rest doet hij het perfect. scherm ook en zo. dus iemand em kopen? 200 euro ;)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03
SonOfSam schreef op 24 June 2003 @ 14:00:
je kan hem wel aan blijven raken maar echt fijn is het niet. en voor de rest doet hij het perfect. scherm ook en zo. dus iemand em kopen? 200 euro ;)
:D |:(
Je doet je ondertitle iig eer aan ;)

Maar ik denk dat het te maken heeft met o.a. de verdwenen airflow in de laptop....
Normaal gesproken is de inhoud van een laptop erg op mekaar afgestemd en dat heb jij juist weg gehaald... Ik denk dat dat het is...

Trouwens waarom deed je dit ??? Je had ook de hele laptop in een desktop kast kunnen zetten ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• SonOfSam
ik heb dit gedaan omdat het scherm kapot was op de plaats waar ie vast zit aan de rest van de computer. dus kon hij het scherm niet meer om hoog houden.

Er is wel nog airflow onder de laptop naar het ventilatortje toe. als ik daar iets van extra airflow kan maken zou het wel eens beter kunnen gaan denken jullie?

Pagina: 1