Windows XP Reboot ?

Pagina: 1
Acties:

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Hey Everyone,

Ik zit met een redelijk groot probleem
Heb hier een Laptop: Compaq Presario 700
Maar als die opgestart word gaat alles okay,
het windows XP logo komt tevoorschijn, en hij begint te laden zeg maar
Je ziet het balkje gewoon gaat, en dan ineens start die zich opnieuw op, dus de gehele Laptop start opnieuw op...en het hele process begint weer opnieuw

Nu heb ik hem geprobeert in Safe Mode op te starten, maar hetzelfde process herhaald zich weer.

Het is van groot belang dat de files die op de harde schijf staan niet verloren gaan
Hoe kan ik dit oplossen zonder dat ik alles kwijt ben?

Windows ME installeren? en via daar een back-up maken?

Hoop dat iemand antwoord weet...

Alvast bedankt :)

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Geef eens wat meer details over je laptop.

Processor, geheugen etc. etc.

Wat heb je al geprobeerd behalve Safe mode opstarten ?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je je HD in NTFS geformateerd ?? Zo ja, installeer dan in geen geval win 9x of me anders kan je zowiezo naar je data fluiten.

Heb je de last know good config. al geprobeerd ?
Wat je evt. kan proberen is vanaf je win XP cd opstarten en een repair uitvoeren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Je kan in de BIOS proberen ff external cache uit te zetten (das geloof ik het L2cache van je CPU) als dat nl kapot is wil XP nogal eens spontaan rebooten kan denk ik ook wel aan het internal cache liggen en je kan dat ook uitzetten maar dan duurt het opstarten van je latop heeeeeeeel lang.
Heb je de optie reboot on BSOD uitstaan in XP? Anders zou het best welleens kunnen zijn dat je gewoon een BSOD krijgt maar dat je hem niet ziet. Irritant bij dit soort dingen is dat je niet meer kunt veranderen omdat er niet meer bij kunt.

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:55

japaveh

Jield BV

Op de KB van microsoft vond ik het volgende: Windows XP Logon Screen Does not Appear and the Computer Continuously Restarts

Ik heb hetzelfde probleem gehad maar dat kwam omdat ik het bootscherm wilde vervangen door eentje die niet geschikt was voor xp met SP1. Je kunt ook proberen op een andere partitie een tweede xp/2000 te installeren en op die manier bij de eventuele NTFS partitie te komen. Ook kun je bv knoppix of suse-live proberen om dus via Linux bij je windows drives te komen.

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Verwijderd

automatisch booten uitgeschakeld

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Bedankt voor de informatie Heren
Pagina: 1