Sitecom DC202 router kan men laten crashen

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb vannacht een audit laten draaien door SecuritySpace... conclusie: de Sitecom DC202 router kan door een hacker gecrashed laten worden.
general/udp
It was possible
to make the remote server crash
using the 'nestea' attack.

An attacker may use this flaw to
shut down this server, thus
preventing your network from
working properly

Solution : contact your operating
system vendor for a patch.

Risk factor : High
CVE : CAN-1999-0257
BID : 7219

Additional Information:
Customer reports indicate that this test may cause D-Link DI-614+ Wireless routers with firewall features to reboot automatically, with a service outage lasting several seconds
En inderdaad, m'n router was geblokkeerd. Ik moest er even de stroom vanaf halen om 'm weer aan de gang te krijgen.

Weet iemand in hoeverre deze exploit/vulnerability ook echt gevaarlijk is? En of er iets tegen te doen is?

Ik zal iig Sitecom mailen met dit nieuws, eens kijken wat zij te zeggen hebben.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 13:20

chromeeh

the Gnome

Ik heb thuis zo'n zelfde router....
Ik hoop dat er een fix in de vorm van een firmware update voor komt!

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Weet iemand in hoeverre deze exploit/vulnerability ook echt gevaarlijk is?
Het is een soort DoS aanval, maar dat had je ook zelf kunnen ontdekken met Google. :)
Het is nu wachten op een firmware update voor de router.

Echt gevaarlijk is het niet, je bent hooguit opeens niet meer bereikbaar. Sommige routers komen automatisch weer 'up' en sommige hangen.

Senile! Senile Oekaki

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Volgens Sitecom zou firmware 1630b, die recentelijk is gereleased, het probleem moeten oplossen.

Ik had nog 162C omdat veel mensen problemen ondervonden met de nieuwste versie. Ik heb 'm toch maar geflashed en ben nu weer zo'n audit aan het draaien. Tot nu toe gaat het goed en ik zie ook staan dat 'ie enkele attacks heeft geblocked (Nmap Xmas Scan en TearDrop).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
De test is achter de rug, versie 1630b is idd immuun voor deze vulnerability.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

kan je mij versie 1630b leveren Wildfire?? Kan hem niet vinden op de site van Sitecom...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Sitecom Site:
Support -> Drivers en Handleiding -> Data Communicatie -> DC-202 en voila....

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25
weet iemand wat er nog meer verandert is, of geeft sitecom geen changelogs uit??

• Klippy
  • Laatst online: 21:55

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 22:20:
Sitecom Site:
Support -> Drivers en Handleiding -> Data Communicatie -> DC-202 en voila....
Daar zie ik ook niks hoor :?

Iig ik heb zelf sinds een week de 1630 firmware erop staan, linkjes staan op meuktracker: Sitecom DC-202 1630

Of dat de 'b' is weet ik niet.
Maarja wie gaat mijn netwerk nu platleggen... ben ik niet zo bang voor ;)

1630b heb ik ook niet kunnen vinden.

edit:
Ow toch wel, je had gelijk sorry :)

Ik zag het niet staan op de engelstalige site...
Hier wel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Klippy op 24-06-2003 22:28 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Klopt.. Engelstalige site staat het niet bij ... heb het net ook gevonden via de nederlandse :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Klippy
  • Laatst online: 21:55

Klippy

Still Game

Heb maar meteen ff geupdate nu ik toch bezig was ;)

Is pas uit sinds vandaag zag ik tijdens update, bij versie stond iig 24/06/03. Dus zal wel goed zijn ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 24 juni 2003 @ 22:38:
Klopt.. Engelstalige site staat het niet bij ... heb het net ook gevonden via de nederlandse :)
Raar dat het bij de Engelse site niet staat. Op de Nederlandse site is 1630b idd wel gewoon te vinden.

Voor diegenen die 1630b willen flashen: bij mij ging het in eerste instantie compleet fout, na de upgrade resette de router zichzelf niet en was 'ie compleet geblokkeerd. Stroom er even af hielp ook niet. Hardwarematige reset (resetknop ingedrukt houden, stroom er even af, stroom er weer op ongeveer 30 seconden resetknop nog ingedrukt houden) werkte ook niet. Ik moest uiteindelijk gebruik maken van de firmware erase utility, de EEPROM was verneukt.

--edit--
Die utility is te halen op http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=907

Deze utility maakt gebruik van de firmware update voor de utilities. De normale update werkt namelijk alleen via het update-menu van de router zelf.

Voor de zekerheid voor de update dus even de erase-utility en bijbehorende firmware (1630b.bin) downloaden, handig dat je die meteen bij de hand hebt als het fout gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 24-06-2003 22:47 . Reden: Laatste lap tekst toegevoegd ]

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb de update vandaag ook op m'n router gezet en kwam tot de conclusie dat al je instellingen(ISP gegevens ,zoals computernaam by essent) weg zijn>>PANIEK!! gelukkig staat op de site een duidelijke handleiding hoe je dat ding weer instelt(per provider aangegeven), dus misschien is dat een goede tip voor de iets minder handige mensen onder ons :P

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

drugsbunny schreef op 25 June 2003 @ 00:06:
Ik heb de update vandaag ook op m'n router gezet en kwam tot de conclusie dat al je instellingen(ISP gegevens ,zoals computernaam by essent) weg zijn>>PANIEK!! gelukkig staat op de site een duidelijke handleiding hoe je dat ding weer instelt(per provider aangegeven), dus misschien is dat een goede tip voor de iets minder handige mensen onder ons :P
Ehm, het lijkt me niet meer dan logisch om dat soort gegevens voordat je een routerfirmware upgrade even op te schrijven.

Overigens, volgens mij staat de 1630b-browserupgrade nu ook op de site. Versie 1630 is ook immuun voor dat soort Dos-attacks, 1630b is eigenlijk alleen maar nodig als je een L2TP-verbinding hebt.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
Wokschotel schreef op 25 juni 2003 @ 11:11:
[...]
Ehm, het lijkt me niet meer dan logisch om dat soort gegevens voordat je een routerfirmware upgrade even op te schrijven.

Overigens, volgens mij staat de 1630b-browserupgrade nu ook op de site. Versie 1630 is ook immuun voor dat soort Dos-attacks, 1630b is eigenlijk alleen maar nodig als je een L2TP-verbinding hebt.
Hoe bedoel je dat? als je alleen een L2TP verbinding hebt.. wat is dat precies? Ik heb gewoon een kabelmodem :?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Pagina: 1