Krone tool

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 09:00

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik heb voor mijn thuisnetwerk 100 meter CAT5e 8) en een UTP wandcontactdoos (opbouw) gekocht. Nu moet de kabel in die wandcontactdoos bevestigd worden dmv een 'krone' tool. Waar haal ik zo'n ding? :? Ik heb wel een UTP krimptang, maar daar heb ik dus niets aan.

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Zo'n ding heet ook wel een punch-down tool, maar daar betaal je zo 20 euro voor. Is er ook zo'n ding in el-cheapo uitvoering?

Yo.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Ik heb um gewoon bij de lokale computer winkel gehaald voor als ik me niet vergis 10 euro
En werken als een trein :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Zeker zo'n systeem he:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcc.com/clients/files/punchdown2.jpg

Dat kán je ook met een schroevendraaier doen, en anders kan je een 'punchdown'-tool kopen bij de betere elektronica-zaak.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

VonFox: VOlgende keer de edit knop gebruiken. Want nu wordt je 2e post als een schop gezien, en dat mag niet binnen 24 uur en dus zeker niet binnen 7 minuten ;)

Anyway, volgens mij moet je dat soort gereedschap ook gewoon kunnen huren. Zo even geen idee waar maar een goede installateur kan je dat wel vertellen. Lijkt me overigens ook wel zinnig als je dan meteen een UTP-kabeltester huurt (die dingen wil je voor een enkele keer een netwerk aanleggen namelijk niet kopen, zijn schofterig duur). Kan je een hoop ellende mbt defecte netwerkjes besparen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

VonFoX schreef op 24 June 2003 @ 09:49:
Zo'n ding heet ook wel een punch-down tool, maar daar betaal je zo 20 euro voor. Is er ook zo'n ding in el-cheapo uitvoering?
Ik heb een el-cheapo uitvoering gehaald bij de lokale electroboer, daarmee moet je zelf de draad in het blok duwen. Kostte me €4 denk ik, en het werkt best goed 8)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Volgens mij moet je altijd zelf de draad in het blok duwen
Daarom wordt het ook wel een PUNCH tool genoemd :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

AdrianP schreef op 24 June 2003 @ 10:04:
Volgens mij moet je altijd zelf de draad in het blok duwen
Daarom wordt het ook wel een PUNCH tool genoemd :)
Tja, je hebt impact en non-impact punchdown tools. Bij deze met impact wordt voor zover ik weet de draad gewoon in het blok geklopt door het apparaat (soort veersysteem), maar die dingen zijn dan ook behoorlijk duur.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je 'm nog wilt hebben: mail je adres maar, dan stuur ik mijn punchdowntool naar je op (gratis & voor niets uiteraard). Ik heb er eentje gekocht, maar ik geef de voorkeur aan een horlogeschroevendraaiertje..

Bloed, zweet & koffie

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik wil um wel hebbe! :7 Ik mail je later. Excuus voor de schop binnen 7 min, zit op me werk en moet snel snel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door VonFoX op 24-06-2003 10:16 . Reden: damn typo ]

Yo.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

VonFoX schreef op 24 June 2003 @ 10:15:
Ik wil um wel hebbe! :7 Ik mail je later. Excuus voor de schop binnen 7 min, zit op me werk en moet snel snel ;)
Dat het snel moet, is jouw probleem .. niet de mijne ;)

Anyway, een punchdowntool dus. Zijn dus in diverse winkels gewoon te koop.
Volgende keer ietsjes beter zoeken :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.