• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Ello...

Nu de zon zo schijnt probeer ik wat foto'tjes te maken. Motor gepoetst, auto gepoetst, doffe foto's.... JA DOFFE FOTO's. Nu weet ik dat ik betere fotos kan maken door eea handmatig in te stellen. Dat lukte mij vorig jaar heel goed. Ik heb echter een geheugenprobleempje waardoor ik sommige dingen snel vergeet. Hier op tweakers heb ik ooit een site gevonden met wat basics uitleg. Iemand een linkje svp ;) .

Mijn foto's zijn nu geel (geen witbalans) en vooral dof. Net alsof de lens vuil is, heel raar. Er staat gewoon niets scherp. Als ik de cam dan van auto afhaal, dan is de scherpte veel beter. Maar dan krijg ik het diafragma en blabala gezeik weer. Maar goed, daarom heb ik ook een camera waar je dat kan instellen. Iemand nog tips of info?

Ik heb wat gekloot met die f-waardes, maar op een lcd zie je dat niet goed vind ik. En ik moet achteraf altijd kijken welke van de 15 foto's nou wel gelukt is. Nu de zon voorlopig blijft schijnen wil ik toch wel wat foto's gaan maken die ook te zien zijn. Dus nog meer mensen met S85 of gewoon handige tips?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

ikzelf heb geen S85, maar op het 'Sony Talk' forum van www.dpreview.com zitten wel veel gebruikers. Als hier weinig mensen reageren kan je altijd daar nog een kijkje nemen.
Zou je misschien wat fotos kunnen posten, om te zien wat je met 'dof' bedoeld

...gamen blijft leuk...

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Hey thnx. Ik denk dat ik daar heel erg mee geholpen ben!

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 21:00
Je krijgt met de standaard instellingen van de S85 doffe foto's ?
En heb je hetzelfde effect als je binnen in huis foto's maakt?

dpreview.com is misschien wel handig om even door te lezen ja.. Alleen vind ik 't probleem beetje vaag voor die cam. Zou toch wel goed moeten functioneren..