Toon posts:

Mijn HDD doet het niet :(:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ebn vandaag naar de HCC geweest en heb een 20.7 gig gekocht. Ik kom thuis en bouw de HD erin, en hij werkt niet, ik haal me cd-rom en mijn CDRW eruit en hij doet het wel, ik zet mijn cd-rom en mijn CDWR er weer in en ik schroef alles weer vast en dan vind hij hem niet meer :(:(
dus ik met die IDE kabels kloten en nu doet niks het meer:(:(

mijn vraag aan jullie is(ik krijg mijn pc wel weer aan de praat):maar wat kan het veroorzaakt hebben dat mijn comp mijn HDD wel ziet als de CD_ROM en de CDRW eruit zijn maar niet als ze erin zitten en wat kan ik er tegen doen?

Verwijderd

gewoon een vraagje, maar `heb je de HD wel op master of slave gezet?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:45

Wildfire

Joy to the world!

Ik had hetzelfde probleem met mijn nieuwe Maxtor HD die ik als slave wou plaatsen op mijn oude Maxtor. Deed niets. De drives afzonderlijk werden wel herkend, maar niet in combinatie met elkaar.

Uiteindelijk heb ik het aan de gang gekregen. Het bleek namelijk dat de voedingskabel waar ik hem op wou aansluiten, niet genoeg stroom kon leveren. Toen ik de HD op een connector van een andere kabel aansloot, deed alles het meteen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wat is de master en wat is de slave?

de eerste of de 2de?

maar ik heb bijna alle combi's geprobeerd

Verwijderd

He je moet je hardeschijf jumper op master zetten en die dan op primary master zetten, vergeet niet dat het rode draadje van de IDE kabel aan de kant van de voeding moet zitten op de hardeschijf. Overigens moet het rode draadje van de overige IDE kabels ook bij cdrom enz aan de kant van de voeding zitten op het apperaat :)
Kijk es of het nu nog werkt, lijkt mij dat het hieraan ligt.

Verwijderd

Oja je vroeg wat is master en wat is slave: Elke IDE kabel heeft master en slave en op het moederbord kan je naast de poort zien of het IDE poort 1 is of IDE poort 2.
Jouw hardeschijf moet op primary master (dit is de aansluiting aan het uiteinde van de kabel) en jouw cdrom speler moet op primary slave (middelste aansluiting).
Dan moet jouw brander helemaal alleen op secondary master (wees zeker dat je de cdrom NIET op de zelfde IDE kabel doet als de brander), natuurlijk moet jouw brander jumper op master staan en jouw cdrom jumper op slave.
En niet vergeten!!! het rode draadje van de IDE kabel moet aan de kant van de voeding zitten op de hardeschijf en cdrom en cdrw :)

Verwijderd

Topicstarter
en waar moet mijn andere HDD nu?

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik mijn HD en mijn andere HD en mijn CDRW aangesloten en nu doet hij het wel, maar als ik mijn gewone cdrom ook aansluit dan doet alleen de nieuwe HD en mijn cdRW het

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 07:46 schreef Sandman het volgende:
He je moet je hardeschijf jumper op master zetten en die dan op primary master zetten,
HD jumper waar zitten die?

Verwijderd

Achterop de HD.

Verwijderd

Als het je gelukt is de HD's aan te sluiten op master en slave, en hij doet het dan nog niet, dan kan het nog wel eens aan je voeding liggen. :)

Greetz

Verwijderd

Zet gewoon je hd op primary master, en je cd rom op primary slave, dan zet je je cd rw op de secondary master, ff jumperen, in de goede poorten stoppen en klaar is kees, dat moet niet moeilijk zijn, als je de (als die er bij zitten, en dunne) boekjes ff doorleest, want daar staan meestal jumperinstellingen in :)
Pagina: 1