Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Verwijderd
- LCD Back-lit maken??
- [rml][ LCD] Blauwe LEDS in de backlit[/rml]
Wat wel evt. zou kunnen is het display iets te laten verzinken en de verlichting aan de voorkant laten schijnen (net als een analoge VU-meter in elkaar steekt).
-- Mx-Generætion --
kun je niet gewoon wat kleine ledjes aan de rand van het glasplaatje plaatsen? is dat echt zo moeilijk? zal niet zo goed werken als een echte backlite, maar dat het iig leesbaar wordt.insan1ty schreef op 24 June 2003 @ 03:35:
Het kan wel maar is zeer moeilijk. Ik denk niet dat je eraan moet beginnen.
http://www.zygo.btinternet.co.uk/offer007.html
http://homepage.ntlworld.com/woodyatt/pictures/pictures.htm
http://www.techknowman.com/Kits/Kits.htm
nog geen denderende pics kunnen vinden eigenlijk... :-S
[ Voor 52% gewijzigd door WeaZuL op 24-06-2003 09:57 ]
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
[rml][ LCD]Polariserende film - het grote DHZ backlight topic[/rml]
Quod licet lovi, non licet bovi
Verwijderd
thaBeerbuster schreef op 24 June 2003 @ 09:04:
ik heb er ook naar zitten kijken maar het is idd zeer lastigenige probleem is dat er weinig grafische lcd's te koop zijn met blacklight
www.crystalfontz.com
Ik heb dit net geprobeerd met een blauw ledje (3000mcd). Je ziet het wel. Maar het is maar 1 dun spoortje wat je ziet.AtomicShockwave schreef op 24 June 2003 @ 08:38:
[...]
kun je niet gewoon wat kleine ledjes aan de rand van het glasplaatje plaatsen? is dat echt zo moeilijk? zal niet zo goed werken als een echte backlite, maar dat het iig leesbaar wordt.
maar toen ik dit las:
kwam ik op het idee dat ik nog zo'n casio-geval had liggen met backlite. Ik heb dat ding dus open geschroefd. Daar zat dus zo'n soort vel in met 2 contactpunten.WeaZuL schreef op 24 June 2003 @ 09:31:
Er zijn van die knip vellen met meerdere kontactpunten te krijgen .. en als je die contactpunten onder spanning zet licht heel het vel op welke kleur en de lichtopbrengst weet ik niet .. ik zal eens zoeken naar een pic....
edit:
http://www.zygo.btinternet.co.uk/offer007.html
http://homepage.ntlworld.com/woodyatt/pictures/pictures.htm
http://www.techknowman.com/Kits/Kits.htm
nog geen denderende pics kunnen vinden eigenlijk... :-S
Omdat pics 100x meer zeggen dan 1000 woorden:
(idd brak... goedkoop logitech-ding van chello
Mijn lcd (test-opstelling

Hier mn 'casio-geval'

Zonder backlite aan

Met backlite aan
(moest het printje en het backlite-'vel' naar beneje drukken vanwege de losse contacten)

En hier 2 pics met backlite aan en het lcd-schermpje omhoog geklapt.
(Handen te kort voor de webcam vast te houden, de contacten aan te duwen, en de foto te maken

Hier nog een pic van het 'backlite-vel'

De lengte is precies goed. Alleen het ding is wat te breed. Nu is de vraag: zou je het ding smaller kunnen knippen zonder dat je em sloopt?
* M14 gaat nu meten hoeveel volt het 'backlite-vel' krijgt
[ Voor 6% gewijzigd door M14 op 24-06-2003 15:10 ]
Bekijk eens onder een loep of desnoods microscoop wat je ziet, misschien zie je wel spoortjes lopen en is het een soort mini neon string. Ik verwacht het niet, maar kijk toch maar fff, zo zonde als je hem sloopt!
[ Voor 1% gewijzigd door Big4SMK op 24-06-2003 20:01 . Reden: fff denk vet maken voor de duidelijkheid ]
mwa, als ik em sloop is het niet erg. da casio-ding doet het ook wel zonder backliteBig4SMK schreef op 24 June 2003 @ 20:01:
ik denk dat het wel moet lukken omdat het waarschijnlijk een stofje is wat oplicht met elektriciteit, hou er wel rekening mee dat je dan een lager voltage op de backlight moet zetten.
Bekijk eens onder een loep of desnoods microscoop wat je ziet, misschien zie je wel spoortjes lopen en is het een soort mini neon string. Ik verwacht het niet, maar kijk toch maar fff, zo zonde als je hem sloopt!
Ik had gemeten dat die backlite 3 volt kreeg. Maar ik krijg em niet erg aan de gang met 3 volt. Er zitten geen contacten op van koper. Maar het zelfde soort als wat in sommige toetsenborden word gebruikt. Het contact waar het ding tegenaan zit is wel koper (printplaat).
die inverter kan je ook bij conrad krijgen, kost €4,30.... dus zoek even bij conrad
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
lees ff t topic door aub........ heb een tijdje terug gepost dat het niet egweldig werkt (is btw ook door andere gepost)Kr3Kr schreef op 24 June 2003 @ 22:44:
Heel simpele, maar toch doeltreffende oplossing is gewoon een ledje ervoor hangen, die erops schijnt. niet erg charmant, maar t werkt wel
Verwijderd
Dit gaat niet, omdat rondom het lcd-scherm een behuizing gaat komen. Dit heeft ook geen effect, omdat het licht van onderaf moet komen. Er onderdoor lukt misschien wel.Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 15:35:
Ik heb nog nooit neonstring in mijn handen gehad, maar als dat een b'tje fel is, kun je dat om je lcd heen doen en misschien dat je dan een egaler licht krijgt dan bij een ledje. Ook een leuk effect trouwens, zo'n randje om je lcd.
btw, ik heb waarschijnlijk die 'backlite-vel' verneukt ...... komt door de wazige aansluiting. Het werkte niet als ik er zo een kabel tegenaan hield. Alleen als de contacten van dat ding tegen de contacten van de printplaat werd gedrukt. Maar ik heb een paar krasjes gemaakt op de contacten van die backlite. En nou doet ie t ook nie meer in da casio-ding.
Het is toch echt backlight ipv backlite (wel maglite, maar da's wat anders
[/mierenneuk]
Ik las dat je had gemeten dat het Backlight van die casio 3 V krijgt.
Dit is niet correct: het betrefd hier een EL-folie (electro luminicente folie) deze werkt mbv een invertor die de spanning opvoerd tussen de 160 en 400 V (afhankelijk van type folie).
ik raad dus aan om de invertor vamn de Casio te gebruiken.
Op 3 V zal ie niet werken.
damn, je hebt gelijk. Ik meet AC 113V.equinoxe schreef op 26 June 2003 @ 13:22:
@M14
Ik las dat je had gemeten dat het Backlight van die casio 3 V krijgt.
Dit is niet correct: het betrefd hier een EL-folie (electro luminicente folie) deze werkt mbv een invertor die de spanning opvoerd tussen de 160 en 400 V (afhankelijk van type folie).
ik raad dus aan om de invertor vamn de Casio te gebruiken.
Op 3 V zal ie niet werken.
Maar k heb nog steeds het probleem dat je EL-folie nie meer wil werken in mn casio-ding. Ik heb er een paar keer op geduwd met draad en ook een paar wa dinge gemeten op de contacten van die folie (meetpen met vrij spitse punt). Nu zitten er wat krassen op die folie en wil ie zelfs nie meer werken in mn casio-ding.