Toon posts:

[PC]Ventilator schadelijk? (mbv stof?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een vraagje sinds het de laatste tijd best warm is loopt de temp in m'n case op tot rond de 50-60 graden onder het gamen
dus pleur ik m'n kast open en laat m'n ventilator er tegen aan blazen met standje 2 van de 3

nou doe ik dit elke keer als ik ga computeren als het heet is dus tegenwoordig ff elke dag,

nou kan dit niet schadelijk zijn mbv stof?

en als er teveel stof op m'n onderdelen komt, kan ik dat dan schoonmaken met een stofdoekje?

bvd

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:23
schoonmaken?

wat ik altijd doe is een luchtbed pomp pakken.. ouders ff laten pompen.. nadeel is wel dat je meteen je hele kamer opnieuw kan gaan stoffen, maarjah de echte tweaker heeft geen ruimte op zn bureau waar stof kan liggen :D

Verwijderd

Topicstarter
neej kijk ik bedoel hele kleine stukjes die je alleen ziet als je met je vinger over bijvoorbeeld je videokaart gaat dus dat je vinger onder het stof zit, niet van die hele grote klompen :) (die liggen onder m'n bed >:) )

• SyS_ErroR
met je vinger over je vga kaartje gaan?
vooral lekker de geheugen chippies goed aanraken en jezelf niet ontladen ^^

nah... volgens mij is _dat_ stof niet schadelijk, alleen te veel stofvlokken kan natuurlijk wel je airflow negatief beinvloeden...

Bij een maat van me werd zn case nogal warm.. noujah intake fannuhtje derbij gezet, hielp geen fuck.. toen de voorkant er maar eens af gehaald...leek wel eeen stofzuigerzak :P

Verwijderd

Topicstarter
whehe tuurlijk ontlaad ik mezelf wel ;) (ff verwarming aan raken :D)

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Lijkt me dat je de behuizing van HD, CD-rom e.d. inderdaad met een doekje kunt afnemen (de vraag is alleen of je erdan geen stof IN duwt: in een ander topic heb ik gezien dat HD's een "blow-hole" schijnen te hebben, daarnaast: statische electriciteit ?).
De andere onderdelen (mb, kaarten e.d.) kun je m.i. inderdaad het beste afblazen met samengeperste lucht.

Ik zou in je PC kast gewoon een extra ventilator plaatsen (Fl. 20,--), en de kabels netjes vastzetten zodat de luchtstroom niet verstoord wordt.

eagle

• SyS_ErroR
Jot HDD's hebben een kleine blowhole.. hierbij moet jejezelf echter geen orkaan voorstellen :P Ik heb er iig nog nooit nadrukkelijk lucht uit voelen stromen (wat een kutzin :P)

Beste manier voor stofvrije case (luchtkoeling)
Lian LI kast of andere kast met stoffilter
Kabels netjes wegwerken (tie wraps de gekstuh!)
rounded hdd + fdd (plat = belemmering airflow)
en niet bezuinigen op koelers, geloof me... nadat je papst hebt wil je niet meer terug naar het standaard koelertje bij je plaatselijke veel te dure hardewaren boer
Pagina: 1