Toon posts:

P4P 800 Deluxe boot niet met RAID S-ATA schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niets van...
Vandaag een ASUS P4P800 Deluxe moederbord gekocht met 2x S-ATA 120 gieg maxtor diamond max 9 harddisks. Verder 512 MB Kinston + 2,6 Gieg Intel pentium 4.

Als ik de serial ata harddisks in raid 0 plaats wil hij niet booten. Heb al met fdisk een partitie gemaakt (lukt wel). Ook in de setup (booten van CD) van WinXP zegt WinXP dat er geen Harddisk in de computer zit...

Heb bios 1007 en laad ook de Via RAID driver (F6) bij de setup van Windows XP.
Overigens in bios natuurlijk s-ata aangezet en dat er ervan kan booten.

Wie weet raad?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bij het opstarten je raid configureren door....ctrl+f geloof ik, dan aangeven dat je een nieuwe raid conf wil maken, striping of mirroring.
Daarna xp cd booten en bij het opstarten F6 en de raid controller cd gebruiken om een flop met drivers te maken, dan moet hij echt wel je hd's zien hoor.
Ziet de raid controller ze wel beide?
Je hebt ze toch wel beide als master (of CS) aan elk 1 SATA aansluiting gehangen.

Verwijderd

Topicstarter
Raid heb ik geconfigureerd... Daar ziet hij perfect de 2 HD's inclusief de grootte samen ( +/-230 Gb). Met F6 inderdaad driver geinstalleerd, maar winXP ziet niets...!

Misschien doe ik iets fout met fdisk oid of vergeet ik iets?

/edit inderdaad allebei de HD's elk aan 1 serial ata aansluiting (dus allebei master)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 00:38 ]

Verwijderd

En heb je bij het booten vanaf de CD ook de drivers voor de raid-controller geladen????

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Heb van de asus CD de makeboot utility gedraaid welke een mooie diskette aanmaakt met de raid controllers. Deze diskette ziet hij ook prima in Win XP alleen dus niet de Harddisk... :-(

Verwijderd

Topicstarter
Doet het! Had de verkeerde drivers geladen... hadden ze wel even kunnen zeggen dat het de intel drivers waren ipv. de VIa drivers (puur voor IDE raid)
Pagina: 1