Ik ben bezig met een LCD programmaatje voor de KS0108 controller. Het idee is dat je een aparte 'LCD module' hebt met een lcd erin en daaromheen knopjes om hem te besturen. Handig als wekkerradio ofzoiets als je hem op je Kazaabak aansluit 
Ik ben er maar es aan begonnen, en na een paar daagjes programmeren kwam er het volgende uit:

Dit zie je als je hem opstart en daarna het menu opent

Winamp module, geselecteerde nr is aan het spelen

Winamp module, het nr dat 2 plaatsen lager staat dan het geselecteerde nr is aan het spelen (naja, hij staat op pauze)

Winamp module, menu kan eroverheen zonder de boel eronder te slopen

Sysinfo module, work in progress (nog een beetje leeg
)

En zo moet ie ingebouwd worden...
Knopjes:
Bovenkant: Menu openen/sluiten
Linksboven/onder: scrollen door menu / volume harder & zachter
Links midden: Menuitem selecteren
Onder: zie display
Rechts: Winamp > door playlist bladeren & nr selecteren
Aan alle knopjes behalve het menuknopje kunnen per module verschillende acties gekoppeld worden.
De knopjes zullen worden aangesloten op 4 van de 5 statuslijntjes in de LPT-poort met een stel diodes ertussen zodat je 15 knopjes op 4 lijntjes kunt aansluiten.
Die functie is nog niet ingebouwd, voor nu moet je de knopjes in het programma gebruiken.
Als iemand het ding wil bètatesten, download dan dit zipje.
Je hebt Port95nt nodig en de VB 6.0 runtime bestanden.
Tot zover dit progseltje en bijbehorende mod... to be continued
Suggesties over layout/functies/knopjes/watdanook zijn welkom
=edit=
Sorry dat er geen foto's in staan, maar ik heb geen digitale cam/webcam, dus Lethal, als je de boel werkend krijgt, post aub een paar pics als bewijs dat het werkt
Ik ben er maar es aan begonnen, en na een paar daagjes programmeren kwam er het volgende uit:

Dit zie je als je hem opstart en daarna het menu opent

Winamp module, geselecteerde nr is aan het spelen

Winamp module, het nr dat 2 plaatsen lager staat dan het geselecteerde nr is aan het spelen (naja, hij staat op pauze)

Winamp module, menu kan eroverheen zonder de boel eronder te slopen

Sysinfo module, work in progress (nog een beetje leeg

En zo moet ie ingebouwd worden...
Knopjes:
Bovenkant: Menu openen/sluiten
Linksboven/onder: scrollen door menu / volume harder & zachter
Links midden: Menuitem selecteren
Onder: zie display
Rechts: Winamp > door playlist bladeren & nr selecteren
Aan alle knopjes behalve het menuknopje kunnen per module verschillende acties gekoppeld worden.
De knopjes zullen worden aangesloten op 4 van de 5 statuslijntjes in de LPT-poort met een stel diodes ertussen zodat je 15 knopjes op 4 lijntjes kunt aansluiten.
Die functie is nog niet ingebouwd, voor nu moet je de knopjes in het programma gebruiken.
Als iemand het ding wil bètatesten, download dan dit zipje.
Je hebt Port95nt nodig en de VB 6.0 runtime bestanden.
Tot zover dit progseltje en bijbehorende mod... to be continued
Suggesties over layout/functies/knopjes/watdanook zijn welkom
=edit=
Sorry dat er geen foto's in staan, maar ik heb geen digitale cam/webcam, dus Lethal, als je de boel werkend krijgt, post aub een paar pics als bewijs dat het werkt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 00:07 ]