Toon posts:

harde schijf heeft geen zin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn 2de harde schijf weer in mijn pc geplaats in de hoop dat daar op stond wat ik miste. JOUEHOE dat klopte. Ik blij. Maar ondertussen was ik ook nog een casefan aan het inbouwen. (terwijl de pc aan stond) Ja ik weet het.....heel erg stom.!!!!!!! Toen kwam er kortsluiting. En nu wil mijn pc niet meer opstarten met die harde schijf als slave. :-((( ik krijg het begin van het BIOS scherm (memorycheck) en daarna basta. Blijft het HDD lampje continu branden en gebeurt er niets meer....
Is de HDD stuk en zo ja wat kan ik er mee doen?
Of is er een zekering stuk...

wat zou het kunnen zijn?

bedankt!

kompas

p.s. het is een MAXTOR 3228mb

Verwijderd

Probeer er eerst eens die eerste schijf alleen aan te hangen, dus die maxtor 3228 eraf. Boot hij dan? Dan is je maxtor 3228 kapot... Andere opties zijn je bios resetten, en misschien je fans eraf halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 23:42 ]

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tja, ik zou ze eerst even apart op de controller zetten.
Eventueel beide schijven op hun eigen controller. Dan kun je zien welke het nog doet.

BIOS ook al gereset na die kortsluiting ?

Hopen dat je geluk hebt, dat je het spul weer aan de praat krijgt.

<edit> sh!t, alweer te laat; toont wel aandat we dezelfde werkwijze hanteren. </edit>

[ Voor 15% gewijzigd door alexcj op 23-06-2003 23:44 . Reden: te laat...:( ]

• alexcj
  • Niet online
Schiet me ineens te binnen: Draait de HDD wel ?
HDD heeft over het algemeen 12 (en 5) volt nodig, en fans draaien ook op 12 Volt, dus kan best zijn dat je alleen de 12 Volt rail naar de mallebiezen hebt geholpen.
Dan volstaat het uitwisselen van de voeding.

• alexcj
  • Niet online
Nog een tip: Heb je de voeding ook al helemaal spanningsloos gehad (-stekker er een tijde uitlaten)?
Dit doordat de meeste voedingen wel een kortsluitbeveiliging hebben, maar deze pas 'reset' nadat de spanning er helemaal af is geweest.

Verwijderd

ik veronderstel dat je de schijf al eens losgekoppeld hebt, en dan proberen op te starten , als dan alles nog goed werkt mag je van dik geluk spreken. Die tweede schijf zal wel om zeep zijn denk ik als je zijn electronica geraakt hebt tijdens de kortsluiting. het vervangen van de printplaat op de schijf is de enige oplossing nog (probeer een tweede hands identiek op de kop te tikken)

Verwijderd

Topicstarter
PC werkt als een dolle!!!
Tenzij! ik de (kapotte) HDD er bij hang. Dan start de PC niet verder op dan het scherm systemhealt = OK en dan wil memtest. Daarna staat ie stil en doet helemaal niks meer. Als ik die schijf eraf haal start ie weer keurig op.

is die electronica makkelijk te vervangen?

Verwijderd

Ik denk niet dat dit te doen is en mocht het wel mogelijk zijn dan zal het waarschijnlijk verschrikkelijk duur zijn....Hoor je die schijf wel nog opspinnen of doet ie dat ook al nie meer?

Verwijderd

Topicstarter
nee volgens mij ie die helemaal stil. Terwijl de voeding hetzelfde is als die van de master hdd. En die werkt wel. Ik ben nu op het werk. Als ik thuis ben zal ik eens alles omdraaien. Dus de voeding van beide hdd's en de datakabel (sorry weet even niet de juiste benaming, die platte in elk geval:-)) Als er dan hetzelfde gebeurt. Weet ik in elk geval dat het aan de HDD ligt. Maar ik weet nog wel een paar van hdd's te liggen. Kan ik die printplaten niet gewoon overzetten?

Verwijderd

Zet een verzoek in http://www.tweakers.net/aanbod met de vraag naar een tweedehands hd, voor een prikie heb je hem.
Verwissel gewoon de printjes, en gaan met die banaan ;-)
Good luck bro!
Pagina: 1