[DivX/XviD] Geen geluid, welke codec?

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Heb een probleem met het geluid van DivX/XviD films. Er is wel beeld maar geen geluid.

Ik heb de volgende codecs geinstalleerd:

AC3Filter 0.68b
DivX 5.02
DirectVobSub
FFDShow
OggDS
XviD

Heb net een schone Windows XP installatie dus alleen de standaard codecs die windows zelf installeert zitten er nog bij.

Welke codec heb ik nog nodig voor geluid??

Search gebruikt, zijn aardig wat topics over te vinden maar nergens vind ik de oplossing.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
probeer dit programma eens: http://www.headbands.com/gspot/

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• EmilneM
Al geprobeerd.......het programma zegt dat ik de goede codec (MPEG Layer-3 Decoder) gebruik.............maar toch geen geluid.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 13:31

Jack

MHz Matters

Of je installeert de Nimo codec pack
allerlei codecs in 1 proggie
als je dat installeert zit ongetwijfeld de goede er ook tussen

[Specs]

• Positron
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Mijn ervaring is dat codecpacks het altijd goed doen. (de meeste).

Ikzelf heb geloof ik iets als het Ace Codec Pack, naar alle tevredenheid. Maar ik dacht dat NIMO ook goed werkte. :)

Wel kans dat er spul tussen zit dat je nooit gebruikt, maar als je niet op een beetje meer of minder kijkt, voldoet het prima. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 09:25
Die nimo codec is ook niet alles hoor, veel XviD films worden ook verkeerd weergegeven, de beste codec vind ik nog steeds die van base2091, multi media essentials: http://newplanet.org/pros...sentials.7.0-base2091.bs2 (.rar file).

Natuurlijk wel eerst ff je andere codecs uninstalleren

• EmilneM
Siris schreef op 23 juni 2003 @ 23:31:
Hou liever het overzicht over wat ik aan codecs installeer..........met NIMO installeer je ook veel wat je helemaal niet nodig hebt en alleen maar tegen kan werken.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Siris schreef op 23 juni 2003 @ 23:31:
En ook nog een shitload andere troep die je niet wilt. GSpot downloaden is inderdaad de enige juiste oplossing, dan kun je zien welke codec er gebruikt is !

Mother, will they like this song?

• EmilneM
TheLunatic schreef op 23 juni 2003 @ 23:37:
[...]

En ook nog een shitload andere troep die je niet wilt. GSpot downloaden is inderdaad de enige juiste oplossing, dan kun je zien welke codec er gebruikt is !
Hoe kan het dan dat GSpot weergeeft dat alles zou moeten werken en dat er toch niets wordt afgespeeld........het lijkt wel of de codec niet goed wordt gebruikt.

Het lukt me ook niet om deze standaard MP3 codec te verwijderen om deze vervolgens te vervangen door een andere........

MPEG Layer-3 Decoder lijkt in de weg te zitten. Het lijkt wel of hij deze pakt, ongeacht of er een andere MP3-codec geinstalleerd staat.

[ Voor 8% gewijzigd door EmilneM op 23-06-2003 23:40 ]

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Half off-topic: Ik heb precies het omgekeerde (geluid, geen beeld). Ik gebruik dezelfde codec's als jij. Heb al mn players (un)installed, codecs idem. No result. Ik twijfel over een nieuwe installatie van XP, omdat het zoeken naar een oplossing mogelijk meer tijd gaat kosten.

Orange & Red

• EmilneM
Veel mensen hebben gezeur met codecs........misschien handig om in de FAQ een lijstje op te nemen met welke codecs (in welke volgorde) te installeren vanaf een schone XP-installatie.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Of een andere player ? Of misschien je geluid gemute ?

Mother, will they like this song?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-03 12:29
TheLunatic schreef op 23 June 2003 @ 23:37:
[...]

Dan gebruik jij je installatieprogramma's nooit goed, want bij 9 van de 10 installprograms kan je gewoon custom installeren wat je wilt... dus dat je een shitload aan troep erbij installeerd dat ligt aan je eigen!!!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

1 naam: VIDEOLAN.. deze pakt pakt automatisch de goede codecs...alles wat het niet deed met wmp, divx, gdivx, + extra codec packs....video lan speelde het..

Het mooie van Videolan is dat hij altijd verder kijkt dan zun neus lang is :>
dus als 1 codecs niet werkt...paktie een andere..

ik zoek ff een url voor je op: http://www.videolan.org/ ;) veel plezier met je films!

[ Voor 21% gewijzigd door Michael Knight op 24-06-2003 08:29 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Zoek eens naar gordian knot

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 08:31 ]

Verwijderd

Open die files eens met AVInfo / VirtualDub...

offtopic:
CodecPacks zijn nachtmerries imo - sommige packs installeren troep desondanks dat je via custom-install pertinent aangeeft dat ze dat niet moeten doen...
Voor het bekijken van films heb je de DivX3,DivX4,DivX5/MP41,MP42,MP43/H.263+/Xvid codecs niet nodig, Ffdshow kun je daarvoor ook gebruiken.

Verwijderd

K-Lite codec pack works ...

• EmilneM
Ben er nu achter dat het geluid alleen niet werkt als ik de driver van mijn Terratec SixPack 5.1 installeer :?

Gewone MP3's speelt hij gekgenoeg wel af................

• EmilneM
AC3 films pakt hij wel.........de SixPack Driver lijkt niet goed om te kunnen gaan met de MP3-codec in samenwerking met DivX/XviD...........

Hoe verwijder ik de standaard MPEG Layer 3 Codec (is niet te vinden bij Audiocodecs in Apparaatbeheer).

Verwijderd

Stel AC3filter eens in op je geluidskaarttype:
[url="file://%windir%\WINDOWS\system32\ac3filter.cpl"]%windir%\WINDOWS\system32\ac3filter.cpl[/url]

• EmilneM
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 23:46:
Stel AC3filter eens in op je geluidskaarttype:
[url="file://%windir%\WINDOWS\system32\ac3filter.cpl"]%windir%\WINDOWS\system32\ac3filter.cpl[/url]
Bij AC3-films doet hij het juist al goed.........het gaat juist om de films met standaard MP3-codec. Deze pakt hij wel goed als ik het stuurprogramma van mijn Terratec SixPack 5.1 niet heb geinstalleerd........als ik echter de driver installeer is het geluid weg.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Zoek eens naar de "Radium MP3 Codec" en installeer die :). Is een gehackte codec, met de codec die standaard bij windows/media player zit kon je geloof ik maar tot 56kbps encoden en alles afspelen, de gehackte codec staat gewoon 320kbps toe voor encoden (en ook voor decoden, uiteraard). Maar wellicht helpt een frisse codec ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
edit:)

[ Voor 94% gewijzigd door JvS op 28-06-2003 18:17 ]

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• EmilneM
Snap nog steeds niet waarom het wel werkt als de officiele Terratec-driver van mijn geluidskaart niet geinstalleerd staat..........en niet werkt als deze wel geinstalleerd is :?

• EmilneM
Heb eindelijk de oplossing! MP3-Hardwareversnelling in het Controlpanel van mijn geluidskaart uitgezet.........is direct de verklaring waarom hij het mét driver niet deed en zonder wel.
Pagina: 1