[.Net] Security, speciaal met NUnit

Pagina: 1
Acties:

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Probleem: ik gebruik NUnit om mijn .Net projecten te testen. Althans ik probeer dit aan de praat te krijgen over het netwerk. Ik werk namelijk met een desktop en een testserver. Op deze testserver staat Windows 2003. Via gemapte network drives werk ik met VS .Net op m'n server. Compilen gaat allemaal prima.
Wil ik echter de NUnit gui gebruiken op mn desktop om m'n tests te draaien dan zegt hij dat er geen testfixtures in de assembly zijn. Doe ik hetzelfde op m'n server dan werkt het gewoon.
Ik weet bijna zeker dat dit komt door de beveiliging van .Net. Eerder heb ik namelijk een beveiligingsfout gehad met NAnt toen ik deze draaide met NUnit tests (op m'n desktop) (helaas kan ik deze fout niet meer reproduceren, 't was iig in de trant van 'SecurityPermission').

Vraag: Wat kan ik hier aan doen? Hoe zorg ik dat de .Net runtime van m'n desktop m'n server (of andersom) vertrouwt? Steeds via remote desktop m'n tests draaien is niet ideaal en NAnt werkt zo ook niet optimaal.

Ik heb al gezocht op Google, maar de informatie is erg summier. "Security .Net trust" geeft ontiegelijk veel hits, "securitypermission nunit" vrijwel geen. Misschien zoek ik verkeerd maar ik zit al een tijdje met dit probleem.
In de configuratie van .NEt heb ik zitten spelen met de runtime security policy (lokaal: full trust) maar dat werkte niet. Mijn ideeen zijn een beetje op, heeft iemand anders hier misschien ervaringen mee?

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Verwijderd

Al geprobeerd:

Start -> Programs -> Administrative Tools -> Microsoft .NET Framework Wizards
-> Microsoft. NET Framework Configuration

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Yup. Alles lokaal op full trust gezet. Geprobeerd de assembly te trusten. Niks hielp. Natuurlijk ben ik erg tevreden met de strikte beveiliging van .Net, maar ik wil toch graag bepaalde tooltjes over het netwerk kunnen gebruiken.

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!