Toon posts:

Draytek Vigor 2200 probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een vriend de Draytek Vigor 2200 te leen, met de bedoeling deze over te nemen.
Internet werkt perfect op een paar dingen na.

Specificaties:
Draytek Vigor 2200 ; Firmware 2.2 ; DHCP ; DMZ enabled.
OS 1 = Win2K ; OS 2 = Win98.
ISP = Chello.

Op het systeem, waarvan DMZ is ingeschakeld op het IP, is het niet mogelijk om de site www.yahoo.com te benaderen. OS = Win2K.

C:\>ping www.yahoo.com

Pingen naar www.yahoo.com [64.58.76.231] met 32 byte ge

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 64.58.76.231:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren =
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms

Bij het openen van de site, verschijnt er een DNS error:
http://search.msn.com/dns...ORM=DNSAS&q=www.yahoo.com

Op het Windows 98 systeem is er geen vuiltje aan de lucht, hier opent de site alsof het niets is.

Tevens is het niet mogelijk om poorten te forwarden. Ook al staat het correct ingesteld, het werkt niet.
Bedoeling is dat een HTTP site/server te benaderen is van buiten af, welke draait op mijn Win2K systeem.

Een laatste probleem is dat de Vigor totaal niet Stealth draait, wat mij toch wel stoort. Voorheen draaide ik op een Win98 bak Sygate met DHCP, en portforwarding voor mijn HTTP site/server. Alles zonder enig probleem.

Als laatste info, er zijn meerdere firmware's geprobeerd, bij allen is het niet voor elkaar te krijgen.

Misschien dat een tip om dit alles op te lossen, mij toch nog doet besluiten om de Vigor over te nemen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
tip: upgrade de firmware naar versie 2.3.6 (je draait nu 2.2)

en voor je andere probleem kun je de MTU waardes op je draytek aanpassen (met de hand in een telnet sessie)

gebruik de search voor meer info

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Aan firmware versie 2.3.6 begin ik niet meer.
Had ik eigenlijk ook even moeten noteren, maar bij gebruik van deze firmware, reset de modem zich om de 10 seconden.
Heeft me heel wat tijd en geduld gekost om een lagere firmware er weer op te krijgen.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Je schrijft dat je de router van iemand leent, reset de router eens naar de default settings en stel hem daarna opnieuw in.

Verwijderd

v.w.b. portforwarding.... Heb je dat wel getest van bUItenaf en niet lokaal ?
Als je het lokaal test werkt het nml. niet...

Verwijderd

Topicstarter
Portforwarding is uiteraard van buitenaf getest en tevens, de router is meerdere malen gereset.
Zowel software matig (reboot) als wel hardware matig (reset button).

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 18:30:
Portforwarding is uiteraard van buitenaf getest en tevens, de router is meerdere malen gereset.
Zowel software matig (reboot) als wel hardware matig (reset button).
stap voor stap config guides op draytek.nl uberhaubt wel gelezen :?

http://www.draytek.nl/rou...?type=2200&show=snelstart

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 24-06-2003 18:38 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
@ Zwelgje:

Sorry dat het wellicht een beetje geirriteerd overkomt, maar uberhaubt wel eens een idee gehad dat er inderdaad mensen zijn die de handleiding en op sites gaan kijken als iets totaal niet lukt?

En daarbij, de eventueel geboden oplossing gaat hoofdzakelijk over hoe je de router configureert om uberhaupt op internet te komen.

Daar daar de problemen niet liggen, maar bij Portforwarding, Stealth en het benaderen van de site van www.yahoo.com, is de opmerking overbodig.

Nogmaals mijn excuses, mocht ik wellicht een beetje bot klinken.
Is niet zo bedoeld.

Begin alleen te twijfelen aan werking van de router.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je zegt dat het op je Windows 98 bak wel lukt, tenminste, van Yahoo?
Dan mag je meteen concluderen dat je router wat dat aan gaat in orde is, en dat het probleem een Windows fout is.
Wat betreft die server, draai je een eigen firewall op je Win2K machine?
Zo ja, heb je het dan al getest zonder die voormuur?? Of als je die W2K machine direct aan internet hangt? Gaat het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt geen gebruik gemaakt van een vuurmuur, op beide systemen niet.
De netwerkkaart om op Chello te komen is in het Win2K systeem geplaatst.
Wanneer de router niet wordt gebruikt, en Chello direct is aangesloten op de Win2K bak, is de site www.yahoo.com gewoon te benaderen.

Voorheen was er een PIII-550 voorzien van Sygate voor internet deling. Alles werkte perfect, echter, op het moment dat de Vigor er voor in de plaats is gekomen, is de site niet benaderbaar, is de router niet stealth te krijgen en portforwarding niet mogelijk.

Hopelijk heeft iemand een idee.

Ieder idee is welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Verwijderd

Zet die DMZ maar snel uit, anders stoor je je inderdaad dat je niet stealth bent!
Al het binnekomende verkeer wordt d.m.v. DMZ gelijk doorgestuurd naar de 2k pc.
Maak in plaats van de DMZ een "open port" (GEEN PORTREDIRECTION) naar de 2kserver voor poort 80.

En verwijst de DNS op de 2K machine naar de Draytek? Zeker weten? Je ziet inderdaad via de ping wel dat het resolv(d/t) wordt, maar dat kan net zo goed uit de cache komen.

Laat ff weten als het nu wel lukt svp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ _Vortex_

Heb op je aanwijzing DMZ uitgeschakeld en zoals je wist, 'Stealth'.
Weer een probleem minder.

Heb nu tevens op het Win2K systeem een vast IP-adres ingesteld en een poort opengezet.
Daarnaast heb ik middels de Firewall er tevens voor gezorg dat poort xxxx naar het vaste IP-adres, alles moet doorlaten.

Echter, nog geen succes met portforwarding.

Tevens is ondanks het handmatig invoeren van de DNS-servers, www.yahoo.com nog steeds niet te bereiken.
DNS-servers die verstrekt werden door de router, waren tevens de DNS-servers van de ISP (Chello).

Maar..... we zijn al een stukje dichterbij.
Mijn dank is tot zover, zeer groot!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ligt het nou aan mij of kan je wel gewoon andere sites bezoeken en alleen yahoo.com niet op de w2k bak? :?

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt inderdaad.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Je hebt yahoo niet ergens geblokked staan?

[ Voor 72% gewijzigd door Tefflar op 27-06-2003 07:43 ]

Verwijderd

Daarnaast heb ik middels de Firewall er tevens voor gezorg dat poort xxxx naar het vaste IP-adres, alles moet doorlaten.
Welke poort is xxxx? 80? En je wijst toch wel naar het lokale Win2K adres? (192.168.x.x, of 10.x.x.x, of 172.16.x.x?)
Ik zou van die firewall instellingen verder afblijven.
Draait er DNS server op de 2kserver? DHCP? DHCP is oke, maar niet de server, en Draytek tegelijk!

Anders post even alle TCP/IP instellingen... IP, Subnet, DNS, gateway, blablalba...

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:53
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 06:29:
Had ik eigenlijk ook even moeten noteren, maar bij gebruik van deze firmware, reset de modem zich om de 10 seconden.
Hmmm, dat had ik ook met de 2.3.6 die ik van de Nederlandse Draytek-site haalde (ftp.draytek.nl). Er stond bij deze versie in het hoofmenu rechtsboven aan dan ook nog "RC5" tussen haakjes, wat volgens mij "Release Candidate 5" betekent.

Ik heb toen versie 2.3.6 van de Taiwanese Draytek-site gehaald (ftp.draytek.com.tw [niet al te snel!]) en toen had ik geen last meer van een resettende router.

Verwijderd

<!-- Mensen jullie weten er veel van, reageer ook even op mijn topic als jullie willen :P genaamd: 'Vigor 2200w Plus Broadband Router/Wireless LAN probleem.' -->

[ Voor 17% gewijzigd door Predator op 29-06-2003 12:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 06:29:
Heeft me heel wat tijd en geduld gekost om een lagere firmware er weer op te krijgen.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip.
Dat was juist bij 2.3.6 opgelost... ;) En was alleen als je DDOS defence aan had staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
@ _Vortex_

Win2K bak is gewoon een client en heb daar het IP-adres en alle overige TCP/IP instellingen handmatig ingevoerd.
Overige systemen achter de router draaien op DHCP.

Na mijn vakantie post ik de info mbt. de TCP/IP instellingen.

Poort xxxx welke geforward is naar het vaste IP-adres van mijn Win2K bak, is 2003. Speciaal voor gekozen daar Chello geen servers toestaat.
Tevens is de Firewall zo ingesteld, dat deze alle data van buitenaf op poort 2003 naar de Win2K bak, door moet laten.

@ Mr Magic

Bedankt voor de info, zal deze firmware ook eens proberen.
Altijd handig om de laatste versie te hebben, ipv. achter lopen.

@ Tefflar

Yahoo is niet geblocked.
Melding: http://search.msn.com/dns...ORM=DNSAS&q=www.yahoo.com

Dit lijkt meer op een DNS error dan een melding van een site die geblocked is.

In ieder geval, mijn dank is groot voor de info.
Na mijn vakantie duik ik er weer in, om het probleem te tackelen.
Nu eerst even wat rust.

Ik laat zeker weer iets van mij horen mocht het niet werken.
En ook hoe het opgelost is, mocht het wel werken!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 09:19:
Dit lijkt meer op een DNS error dan een melding van een site die geblocked is.
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 23:03:

C:\>ping www.yahoo.com

Pingen naar www.yahoo.com [64.58.76.231] met 32 byte ge

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 64.58.76.231:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren =
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms
Ik zie prachtig een hostname die geresolved wordt naar een IP, dus er is hier geen sprake van een DNS-fout...

Kzou zeggen, doe eens tracert www.yahoo.com ofzo :)

Verwijderd

Ik zie prachtig een hostname die geresolved wordt naar een IP, dus er is hier geen sprake van een DNS-fout...
Ping eens naar 64.58.76.231 dan ;), ook een time-out.
Misschien staat dat IP in de DNScache?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 15:18 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 juni 2003 @ 15:17:
[...]

Ping eens naar 64.58.76.231 dan ;), ook een time-out.
Misschien staat dat IP in de DNScache?
Hmz, donders... Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif

Naja, kzou zeggen, TS, surf eens naar 216.109.125.72, maar dat zal dan wel lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
@ Osiris ; _Vortex_ ; Mr Magic

Daar morgen pas mijn vakantie begint, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en toch verder gegaan.

Ik ben nu eindelijk in het bezit van de laatste Firmware Flash.
In plaats van het bestand 'v2k20236.all' te gebruiken (Deze reset de router om de 5 seconden), heb ik het bestand 'v2k20236.rst' gebruikt.
Perfect.

Wat betreft de site www.yahoo.com, ook deze is wederom beschikbaar.
Probleem lag lokaal.
In 'Hosts' (Windows config file) stond een verwijzing naar '64.58.76.231 www.yahoo.com'.
Na dit uitgeschakeld te hebben, is de site weer toegankelijk.

Wat ik er wel bij wil vermelden, is dat ik geen idee heb hoe dit daar is komen te staan. Ben de enige gebruiker van het systeem.

Probleem wat nu nog rest is portforwarding.

Wederom, mijn dank is groot voor het meedenken!

• nike
  • Niet online
je moet open port setup gebruiken dan werkt het wel.
dus niet port redirect

[ Voor 20% gewijzigd door nike op 29-06-2003 12:25 ]

-edit-

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Bij mijn vigor 2200usb moet je de port van de router zelf veranderen. Deze staat standaard op 80. Als je deze nu verandert en daarna forwarding doet zou het moeten werken volgens mij.

Je vind de instelling onder "Management Setup"

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Ben er maar weer eens aan begonnen, na een heerlijk weekje weg geweest te zijn.
Zou bijna weer op vakantie willen, als ik kijk naar dat portforwarden. Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg.

Open Ports Setup wordt reeds gebruikt, deze staat juist ingesteld.
Poort 80 van het client systeem (lees: systeem achter de router), staat open.
Tevens is middels Portforwarding, poort 2003 geforward naar poort 80 van de betreffende client.

DMZ gebruiken is geen optie, daar ik op dat moment niet meer stealth draai, en dat is toch een must bij gebruik van een router.

Wat wel opgevallen is, is dat wanneer Netstat ingezien wordt, poort 80 luisterd naar inkomende data. Echter, het vage is, is dat deze luisterd op IP: 0.0.0.0.
Betreft overigens het programma FileSharing Dot Net.
Heb het vermoeden dat dit het probleem is, daar deze niet luisterd op een 'echt' IP-adres. Alleen........ nu nog oplossen.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 20:34:
Ben er maar weer eens aan begonnen, na een heerlijk weekje weg geweest te zijn.
Zou bijna weer op vakantie willen, als ik kijk naar dat portforwarden. Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg.

Open Ports Setup wordt reeds gebruikt, deze staat juist ingesteld.
Poort 80 van het client systeem (lees: systeem achter de router), staat open.
Tevens is middels Portforwarding, poort 2003 geforward naar poort 80 van de betreffende client.

DMZ gebruiken is geen optie, daar ik op dat moment niet meer stealth draai, en dat is toch een must bij gebruik van een router.

Wat wel opgevallen is, is dat wanneer Netstat ingezien wordt, poort 80 luisterd naar inkomende data. Echter, het vage is, is dat deze luisterd op IP: 0.0.0.0.
Betreft overigens het programma FileSharing Dot Net.
Heb het vermoeden dat dit het probleem is, daar deze niet luisterd op een 'echt' IP-adres. Alleen........ nu nog oplossen.
Luisteren op 0.0.0.0 is luisteren op alle IP's -> Niet aan een specifiek IP gebonden :)

Zou dus geen problemen moeten opleveren, die 0.0.0.0
Pagina: 1