Ik heb van een vriend de Draytek Vigor 2200 te leen, met de bedoeling deze over te nemen.
Internet werkt perfect op een paar dingen na.
Specificaties:
Draytek Vigor 2200 ; Firmware 2.2 ; DHCP ; DMZ enabled.
OS 1 = Win2K ; OS 2 = Win98.
ISP = Chello.
Op het systeem, waarvan DMZ is ingeschakeld op het IP, is het niet mogelijk om de site www.yahoo.com te benaderen. OS = Win2K.
C:\>ping www.yahoo.com
Pingen naar www.yahoo.com [64.58.76.231] met 32 byte ge
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 64.58.76.231:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren =
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms
Bij het openen van de site, verschijnt er een DNS error:
http://search.msn.com/dns...ORM=DNSAS&q=www.yahoo.com
Op het Windows 98 systeem is er geen vuiltje aan de lucht, hier opent de site alsof het niets is.
Tevens is het niet mogelijk om poorten te forwarden. Ook al staat het correct ingesteld, het werkt niet.
Bedoeling is dat een HTTP site/server te benaderen is van buiten af, welke draait op mijn Win2K systeem.
Een laatste probleem is dat de Vigor totaal niet Stealth draait, wat mij toch wel stoort. Voorheen draaide ik op een Win98 bak Sygate met DHCP, en portforwarding voor mijn HTTP site/server. Alles zonder enig probleem.
Als laatste info, er zijn meerdere firmware's geprobeerd, bij allen is het niet voor elkaar te krijgen.
Misschien dat een tip om dit alles op te lossen, mij toch nog doet besluiten om de Vigor over te nemen.
Internet werkt perfect op een paar dingen na.
Specificaties:
Draytek Vigor 2200 ; Firmware 2.2 ; DHCP ; DMZ enabled.
OS 1 = Win2K ; OS 2 = Win98.
ISP = Chello.
Op het systeem, waarvan DMZ is ingeschakeld op het IP, is het niet mogelijk om de site www.yahoo.com te benaderen. OS = Win2K.
C:\>ping www.yahoo.com
Pingen naar www.yahoo.com [64.58.76.231] met 32 byte ge
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 64.58.76.231:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren =
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0 ms, Maximum = 0 ms, Gemiddeld = 0 ms
Bij het openen van de site, verschijnt er een DNS error:
http://search.msn.com/dns...ORM=DNSAS&q=www.yahoo.com
Op het Windows 98 systeem is er geen vuiltje aan de lucht, hier opent de site alsof het niets is.
Tevens is het niet mogelijk om poorten te forwarden. Ook al staat het correct ingesteld, het werkt niet.
Bedoeling is dat een HTTP site/server te benaderen is van buiten af, welke draait op mijn Win2K systeem.
Een laatste probleem is dat de Vigor totaal niet Stealth draait, wat mij toch wel stoort. Voorheen draaide ik op een Win98 bak Sygate met DHCP, en portforwarding voor mijn HTTP site/server. Alles zonder enig probleem.
Als laatste info, er zijn meerdere firmware's geprobeerd, bij allen is het niet voor elkaar te krijgen.
Misschien dat een tip om dit alles op te lossen, mij toch nog doet besluiten om de Vigor over te nemen.