Toon posts:

ik heb m'm muiswiel gesloopt

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dus ff de actie van de maand... ik was m'n logitach pilot wheelmouse aan het schoonmaken... want het is er nog 1 met bal waar zo lekker veel zooi in gaat zitten...

toen ik de wheel unit eruit pakte (wat ik normaal ook altijd doe) om het scrollwieltje zelf even wat schoon te maken liet ik het dinkje uit elkaar spatten...

ik zit hier nu dus met een wieltje een stukje plastic waairn het moet worden opgehangen en een stukjke metaal dat ervoor zorgt dat je klikjes krijgt als je aan het schollwieltje draait...

het metaaltje heeft aan de ene kant een recht haakje en aan de andere kan een oogje...

nu moet dat dus nog in elkaar :S... en ik ben nu al een uurtje aan het klooien geweest en het is me nog steeds niet gelukt...

weet iemand hoe dit moet?

ik denk dat dit wel in aanmerking komt voor stomste actie van de dag :P

edit:

owja en ik heb natuurlijk ook nog het veertje dar aan de andere kant van het scrollwieltje hoort te zitten.... maar hoe die moet weet ik wel...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 22:12 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jaaaa, is al een topic over :)
met pics. schijnt heel makkelijk te zijn

ik zal ff zoeken.

EDIT: Logitech Cordless optical
hier dus :)

en hier Veertjes logitech dual optical

[ Voor 50% gewijzigd door Mr.Nobody op 23-06-2003 22:15 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Jah, dat is wel te doen :P FF priegelen, maar je kan het met wat geduld echt voor elkaar krijgen. Zorg voordat je dat schuine wieltje erin doet, dat je veertje er al in zit (boven zeg maar). Als je dan dat wieltje erin stopt, dan kan je gelijk het veertje aan de muisbehuizing (de eigenlijk bovenkant van de muis) vastmaken. Succes ;)

LinkedIn
Instagram

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Waarschijnlijk ben je rond de 17 jaar ofzo (heb geen zin om in je profiel te kijken). Uitgaand daarvan zou je ongeveer 4 euro per uur verdienen bij de locale supermarkt (o.i.d).

Nu ben je al een uur aan het prutsen, terwijl als je 1 uur had gewerkt dan had je al genoeg geld voor een nieuwe muis :P. Dit zijn van die randapparatuur waar je maar beter niet teveel tijd in moet steken om het te repareren ;).

Maarja, we blijven tweakers hé.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Icey schreef op 23 June 2003 @ 22:16:
Waarschijnlijk ben je rond de 17 jaar ofzo (heb geen zin om in je profiel te kijken). Uitgaand daarvan zou je ongeveer 4 euro per uur verdienen bij de locale supermarkt (o.i.d).

Nu ben je al een uur aan het prutsen, terwijl als je 1 uur had gewerkt dan had je al genoeg geld voor een nieuwe muis :P. Dit zijn van die randapparatuur waar je maar beter niet teveel tijd in moet steken om het te repareren ;).

offtopic:
Een muis die je al een jaar gebruikt is altijd prettiger als een nieuwe muis, gewenning. En muizen van Logitech kosten wel iets meer als 4 euro :)

edit:

[quote]Icey schreef op 23 juni 2003 @ 22:20:
Optiesche muis van microsoft, gewoon niet, met een draadje, op de hcc beurs voor 10€ gehaald. [/quote]
4 euro is nog altijd minder als 10 euro ;) Hij zou op dit moment dus nog altijd anderhalf uur over hebben om te klooien voor jouw MS muis :P

[ Voor 20% gewijzigd door Dommel op 23-06-2003 22:25 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Icey
ChristuS schreef op 23 June 2003 @ 22:19:
[...]

offtopic:
Een muis die je al een jaar gebruikt is altijd prettiger als een nieuwe muis, gewenning. En muizen van Logitech kosten wel iets meer als 4 euro :)
Optiesche muis van microsoft, gewoon niet, met een draadje, op de hcc beurs voor 10€ gehaald. Enige nadeel was de russische handleiding + drivers, maar die heb je toch niet nodig ;).

Het was ook maar een voorbeeld... Als ik ergens adsl aansluit ben ik een uurtje bezig, en kan ik gelijk zo'm muis kopen ;)

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 09:34

E-Rick

I love it :7

Mr.Nobody schreef op 23 June 2003 @ 22:12:
jaaaa, is al een topic over :)
met pics. schijnt heel makkelijk te zijn

ik zal ff zoeken.

EDIT: Logitech Cordless optical
hier dus :)

en hier Veertjes logitech dual optical
hmmm je tweede topic verwijst naar het eerste, en de plaatjes in het eerste topic zijn d00d...

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat de plaatjes bij die links het niet meer doen... het is me dus nog niet gelukt... owja ik ben 19 by the way... en heb nog geen baan vandaar :P en tja het is toch wel een heel erg prettige muis

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 22:20

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Nu ben je al een uur aan het prutsen, terwijl als je 1 uur had gewerkt dan had je al genoeg geld voor een nieuwe muis . Dit zijn van die randapparatuur waar je maar beter niet teveel tijd in moet steken om het te repareren .

Tjah of je helpt gewoon die jongen ipv hier de bikkel uithangen.

[ Voor 82% gewijzigd door Boely op 23-06-2003 22:24 ]

Welk?

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 09:34

E-Rick

I love it :7

probeer eerst het wieltje in dat blokje te stoppen, dan het veertje met het oogje over het asje van het wiel, en dan het geheel in je muis schuiven.
Kan misschien wel op meerdere manieren maar ja blijven proberen he!

[ Voor 1% gewijzigd door E-Rick op 23-06-2003 22:24 . Reden: ik had xorax's reply nog niet gezien... ]

Choose life

Verwijderd

Topicstarter
nee het is dat andere veertje... niet het veertje dat om het asje heen gaat om het wieltje omhoog te drukken... maar het veertje dat voor de weerstand zorgt wanneer je scrollt... het "klik" veertje dus, dat klikt wanneer je draait

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 22:28 ]

• Icey
XoraX schreef op 23 June 2003 @ 22:23:
Tjah of je helpt gewoon die jongen ipv hier de bikkel uithangen.
De bikkel uit te hangen? wtf?

Wellicht is het gewoon makkelijker om 5€ ~10€ uit te geven ipv en halve dag gaan lopen prutsen... en waarom jij dat als 'de bikkel uit hangen' ziet is mij een raadsel.

Leer jij eerst maar eens quote, daarna praten we verder :Z

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 22:20

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Icey schreef op 23 juni 2003 @ 22:28:
[...]

De bikkel uit te hangen? wtf?

Wellicht is het gewoon makkelijker om 5€ ~10€ uit te geven ipv en halve dag gaan lopen prutsen... en waarom jij dat als 'de bikkel uit hangen' ziet is mij een raadsel.

Leer jij eerst maar eens quote, daarna praten we verder :Z
mwah was het de vorige x vergeten. Dus een edit met copy en plakken. Maargoed volgende x wat aardiger reageren ipv die jongen naar beneden halen. Als er iets met mijn muis is, wil ik hem ook eerst fixen. Lijk me logies.

Welk?

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt :D ... tnx iedereen die gereageerd heeft... nu kan ik weer fijn even paar kilometer gaan scrollen vandaag :)

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
Icey schreef op 23 June 2003 @ 22:28:
[...]

Kom op zeg........ook al is het "maar" 5 euro.......je gaat toch niet dingen vervangen als het mogelijk is om het op een redelijke manier te repareren. Dat is dus wat die jongen wil. Ook vind ik het een trieste instelling om gelijk maar iets nieuws te kopen omdat je te lui bent om even je tijd ergens in te steken.

Echt weer zo'n huisvrouw/huisman(jjjajaj de emancpatie begint ook bij mij toe te slaan) actie

[ Voor 3% gewijzigd door biertje-blijf-bij-me op 23-06-2003 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
tja als je eenmaal weet hoe het moet heb je het er in 3 seconde weer inzitten :) en een logitech muis is wel wat duurder dan 5 euro

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil niet lullig zijn, maar als er iets hier goed werkt, en ik haal het uit elkaar, wil ik het vaak graag ook ff in elkaar zitten. En dan vind ik het onzin om ff een nieuwe muis te kopen omdat ik toevallig moeite heb met het in elkaar zetten van iets wat goed werkt maar wat ik met me domme kop weer zonodig uit elkaar moest halen |:( 8)7
Dus tja, voor hetzelfde geldt was het een MX700 muis, en dan is het weer zonde :P

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
En ze leefden nog lang en gelukkig...... :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Icey schreef op 23 June 2003 @ 22:16:

- Je weet van tevoren nooit dat het langer duurt, het lijkt er in eerste instantie op dat het 2 minuten werk is.
- Naar de PC Winkel gaan kost je ook tijd
- De relatie tussen 1 uur prutsen en 1 uur werk in de supermarkt vind ik nogal lastig te ontdekken
- De mening dat je maar meteen nieuwe dingen moet kopen i.p.v. op zn minst proberen ze te repareren spreekt niet voor je doorzettingsvermogen. En zeker niet voor je tweakotine
- Voor een muis die het nog doet, waar alleen het wieltje weer ingefrut moet worden meteen een nieuwe kopen is imho dikke onzin.
- Een beetje muis kost meer dan 4 Euro, Logitech sowieso.
- HCC dagen is welgeteld 1 keer per jaar, enwel in Utrecht. (reiskosten + reistijd eh?)
- Jouw attitude is niet bepaald op zn plaats hier, je komt nogal arrogant over.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
biertje-blijf-bij-me schreef op 23 June 2003 @ 22:43:
[...]

Kom op zeg........ook al is het "maar" 5 euro.......je gaat toch niet dingen vervangen als het mogelijk is om het op een redelijke manier te repareren. Dat is dus wat die jongen wil. Ook vind ik het een trieste instelling om gelijk maar iets nieuws te kopen omdat je te lui bent om even je tijd ergens in te steken.

Echt weer zo'n huisvrouw/huisman(jjjajaj de emancpatie begint ook bij mij toe te slaan) actie
Ik had twee kapotte muizen: een Target muis die gewoon nix meer deed, en een A4Tech draadloze muis met een lamme knop. Heb ik schakelaars zitten omsolderen. Helemaal nix weggooien, mooi weer repareren, daarvoor ben je tweaker :P

Heb laatst ook al geprobeerd om van een kapotte Lite-on 16X fikker en een kapotte 16X Plex een werkend geheel te krijgen. Fikken doen ze beide niet meer, maar die lite-on leest CDs als nooit tevoren met zn nieuwe plex lensje :D
Pagina: 1