Ik ben bezig met een script en gebruik daarbij een paar vage constructies omdat mij het op die manier het makkelijkst leek..
een stukje script is:
$controleer is een array, bestaanden uit een serie checkboxen op de pagina die hierheen submit, de verschillende waarde hieruit worden voorgesteld als $kolom -> dit gaat goed
nu wil ik checken of de checkbox van het formulier dat naar deze pagina (super global dingen staan on, dus maak geen gebruikt van $_post....) stuurt aangevinkt was; dus de code if ("checkboxnaam"=="on")
het probleem $$kolom wordt niet vervangen door (bijv) de waarde $coach maar door letterlijk $coach
Iets zegt mij dat ik hier ergens een keer iets over gelezen heb, dat dit hoort enzo, maar ik vind dat dus niet zo leuk
wat kan ik er aan doen??
(search kon ik niets vinden, dit komt mede doordat zoeken op $$ niets doet)
(een ander verwant probleem dat ik heb ->
een stukje script is:
PHP:
1
2
3
4
| foreach ($controleer as $kolom) { echo ("kolom: $kolom $$kolom"); // echo om te testen if ("$$kolom"=="on"){ $result=mysql_query("select id, $kolom ".... |
$controleer is een array, bestaanden uit een serie checkboxen op de pagina die hierheen submit, de verschillende waarde hieruit worden voorgesteld als $kolom -> dit gaat goed
nu wil ik checken of de checkbox van het formulier dat naar deze pagina (super global dingen staan on, dus maak geen gebruikt van $_post....) stuurt aangevinkt was; dus de code if ("checkboxnaam"=="on")
het probleem $$kolom wordt niet vervangen door (bijv) de waarde $coach maar door letterlijk $coach
code:
levert dan ook1
| echo ("kolom: $kolom $$kolom"); |
opkolom waarde: coach $coach
Iets zegt mij dat ik hier ergens een keer iets over gelezen heb, dat dit hoort enzo, maar ik vind dat dus niet zo leuk
(search kon ik niets vinden, dit komt mede doordat zoeken op $$ niets doet)
(een ander verwant probleem dat ik heb ->
PHP:
geeft blaatgezocht ipv de bestaande waarde van $blaatgezocht =nee)
1
2
3
| foreach ($array as $zoek) { echo ("$zoekgezocht"); //zoek is bijv blaat } |
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!