Toon posts:

Ik, Wanadoo en mijn webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje

Ik wil mijn eigen webserver starten. Ik heb Cable premium by wanadoo (of casema). Ik heb me een rotje gezocht op hun webpagina's maar niks gevonden. Weet iemand of dit mogenlijk is? En zo ja, hoe? Met regels en statische IP adressen enzo. Het is puur prive en verwacht niet 'opvallend' veel verkeer te gaan veroorzaken.

Dan nog een technische vraag. Ik ben er inmiddels achter dat ik Apache nodig heb. Gedownload dus. Wat vul ik in bij 'network domain' en 'servername'? Aan de ene kant dacht ik localhost, aangezien mijn website ergers op c:\mijnwebsite komt te staan. Of moet ik toch wanadoo.nl gebruiken?

PHP enzo is me al gelukt :)

Is dit zo voldoende? Ik bedoel, kan ik nu mijn IP adress invoeren in de adressenbalk en kan iedereen mijn website op mijn locale schijf zien? FTP enzo is pas stap 2 ;)

Waarschijnlijk is dit voor de ervaren tweaker hier een eitje, maar ik ben nieuw op dit gebied. Het is voor mij allemaal een beetje overweldigend 8)7 Maar met een beetje hulp kom ik vast op het goede spoor. Alvast bedankt :)

Greetings,
Jicin

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij was het draaien van webservers, ftp's etc allemaal verboden. Althans bij chello was dat, maarja dat is kabel. Als het goed is is dat terug te vinden in de policy van ze.
Als je een statisch ip hebt kun je dat ip gewoon bij servername invullen, of je vult er een naam in, afhankelijk van de instellingen.
Werkt je server al dan ?

Verwijderd

ik weet niet of je verbinding dat wel trekt....maar je hebt bij wanadoo toch geen vast ip adres?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of wanadoo een vast IP adress geeft. Dat staat nergens. Ik kan ook nergens iets vinden over het verbieden van een webserver. Ik weet hoe ik met DOS mijn eigen IP nummer kan achterhalen maar niet in XP. Hoe doe ik dat?

• Viper®
  • Niet online
start>uitvoeren>ipconfig
of gewoon ff in een dosbox ipconfig (/all kan er ook nog achter)

Volgens mij is alles tegenwoordig bijna altijd dynamisch. Kijk even bij je instellingen van je netwerkkaart. bij ipconfig staat het ook volgens mij, als er DHCP server vermeld staat ergens, of je kan ipconfig /renew (vernieuwen) doen en je krijgt een nieuw ip dan heb je geen vaste :(

edit:

|:( en nog fout, en nog te laat... man man man wat zuig ik soms

[ Voor 78% gewijzigd door Viper® op 23-06-2003 21:32 . Reden: winipcfg :S ipconfig man sukkel ]

Verwijderd

ga naar uitvoeren (command) voer daan in cmd > uitvoeren
>ipconfig

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet. XP kan het niet vinden :/ En was is een dosboxje?

Verwijderd

Topicstarter
Yah :) Dank u

• Viper®
  • Niet online
Ga naar start
uitvoeren
dan krijg je een invoer vak
type dan "cmd" enter
krijg je een nieuw scherm waar je eigenlijk in dos zit
type daar "ipconfig" of "ipconfig /all"
en voila

edit:

Heerlijk als je zo traag typt @!$#$% 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Viper® op 23-06-2003 21:33 . Reden: typecursus ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:32:
Werkt niet. XP kan het niet vinden :/ En was is een dosboxje?
Werkt wel in xp, maargoed

www.whatismyip.com bovenaan :) edit: site is dood :/

Als het je niet lukt pleur ik wel en php scriptje in elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Icey op 23-06-2003 21:35 ]

Verwijderd

Nu ben ik een server leek en ik volg alle termen die hier voorbij komen. Echt helemaal niets moeilijks aan. Als jij deze temren niet snapt, dan zou ik ernstig na gaan denken of je wel een webserver op wilt zetten... persoonlijk ozu ik eerst de nodige technische kennis opdoen en dan gaan experimenteren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je niet weet, of je een dynamisch (steeds anders) of een statisch (vast) IP-nummer heb, en of je wel een webserver / FTP server mag draaien, dan kan je toch ook gewoon naar Wanadoo mailen?

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:38

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Zie mijn posts onder de volgende link:

iNSaNe-oNe in "DNS 2 IP Software"

Ik zat zelf ook bij Wanadoo, en eigenlijk mag je geen servers draaien. Zo hebben ze recent poort 25 dichtgezet (mail), en kun je dus alleen de mailserver van Wanadoo gebruiken.

DynDNS is wat jij zoekt!

... en oranje! :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wellicht een goede tip voor mensen die er niet zoveel verstand van hebben, phpdev.

Php - apache (en zelfs vrsies met mysql - perl enzo.) allemaal standaart ingebakken en veilig geconfiged. Enige wat je hoeft te doen is unzippen, bestanden in de map 'www' flikkeren en eventueel poortjes doormappen...

Of wees een bikkel, pak een oude bak *in mijn geval via epia 800, 256 ram en een 80gb hdd (samba ;))* en zet er debian / slackware of redhat (laatste is het makkelijkst) erop... zonder X uiteraard... nadeel is wel dat je jezelf een aantal maanden erin moet verdiepen, maar dan heb je ook iets prachtigs moois!

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkte niet: start>uitvoeren>ipconfig
CMD wel :) Gebruik ik op het werk wel eens om mijn collegas uit hun concentratie te halen :)

Nitraat, ik leer snel. Wat tips hier en daar :)

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
TS heeft Wanadoo Premium, dat is kabel met PPPoE, dus een dynamisch IP.

Je kunt gewoon Apache gebruiken, echter moet je wel je VirtualHost naar * zetten, omdat dat IP telkens veranderd....

Ik begrijp uit je verhaal dat je Windows gebruikt? welke versie, want vanaf 2000 zit IIS ingebakken, en zou je die dus ook kunnen gebruiken ...

Je zou bij een Dyndns achtige service een hostname kunnen aanvragen, zodat je altijd met dezelfde hostname bij je site kan komen (is wat makkelijker te onthouden).

Ik hoop dat dit eea toelicht... :)

[ Voor 3% gewijzigd door RupS op 23-06-2003 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke.

Ik heb me aangemeld bij http://www.no-ip.com/ en http://Jicin.no-ip.org/ ingesteld. Ik heb dit ingevult bij het installeren van Apache. Nu als ik dit intik in *mijn* browser krijg ik een mooie pagina te zien wat begint met de melding "f you can see this, it means that the installation of the Apache web server software on this system was successful" ect. Klinkt goed :)

Nu vroeg ik iemand anders over het internet om ook dit adress eens in te tikken. Helaas krijgt deze 'website not responding' :/

Wat doe ik niet goed? *Duikt onderwijl in de massa handleidingen*.

Jicin

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:42:
Dit werkte niet: start>uitvoeren>ipconfig
CMD wel :) Gebruik ik op het werk wel eens om mijn collegas uit hun concentratie te halen :)

Nitraat, ik leer snel. Wat tips hier en daar :)
Hehe, dat is iig wel de instelling :D
Veel proberen helpt een hoop, als je het doet op een apparte server dan hoef je ook niet bang te zijn dat je de boel verne*kt

Verwijderd

Topicstarter
Eh, wat kan ik verneuken dan? Behalve de Apache server? (Install ik nog wel een keer dan ;)

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 23:24:
Eh, wat kan ik verneuken dan? Behalve de Apache server? (Install ik nog wel een keer dan ;)
Poortje 80 ff doormappen in je routertje :)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Je jicin.no-ip.org werkt. Ik krijg een IP, wat na resolven een cable.wanadoo.nl adres is. Dus als je nu niet bereikbaar bent (en je hebt nu wel je PC aan staan), dan heb je waarschijnlijk een firewall oid.
Wel raar na een tracert lijkt het of ik blijf hangen bij een server van nl.euro.net, da's toch niet wanadoo?

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:32
Heb je toevallig een firewall draaien die het inkomende verkeer blokt? Zo ja, dan is het logsch dat die vriend er niet bij kan. Het kan ook zijn dat Wanadoo misschien geen inkomend verkeer accepteert op poort 80.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ Wacko: Euronet is overgenomen door Wanadoo... dus dat klopt wel dat je uitkomt bij nl.euro.net.

@ Japie: nope, staat gewoon open (zit zelf ook nog bij Euro/Wanadoo) en had ook een servertje draaien (ben op zoek naar een nieuwe uitdaging :P)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Pagina: 1