Toon posts:

[radeon 9700 pro] brakke kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een nieuwe radeon 9700 pro gekocht. Deze erin gezet en nu krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bhuizinga/radeon.JPG

Hij doet dit al direct met opstarten. Is ie brak, of mis ik iets?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ziet er verder toch goed uit >:)

Volgens mij is je kaart niet helemaal lekker nee. Heb je de drivers al geïnstalleerd ? Dit doet ie al direct bij het opstarten ? wazig.
Slaat het systeem ook vast, of kun je er gewoon mee werken?
Lijkt trouwens verdomd veel op het beeld van mijn Gf1 waarbij 1 geheugenchip waarsch. doorgefikt is, krijg je lijnen en vaak een licht/donker effect.
Probeer de kaart ff in een ander systeem, zelfde probleem, terug naar de winkel

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Brak geheugen, zelfs zonder drivers moet het er al beter uitzien, geen tijd aan verspillen, terug naar de winkel en een nieuwe claimen :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit zijn idd de tekenen van een brak geheugenchippie op de kaart. Terug na de winkel dus (misschien eerst ff in een andere pc testen voor de zekerheid, zoals Viper_74 ook al zegt).

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt, zal er morgen direct maar even mee terug gaan dan.

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 11:25

KabalA!

[ No-Life ]

Het zou heel goed kunnen dat je kaart brak is... heb je al gekeken of alles goed schoon is (dus niet iets van stof ofzo tussen de aansluitingen)
Misschien staat je AGP snelheid te hoog door je overclock ofzo?? Misschien ff AGP van 4x (8x) een omlaag zetten. Of hebbie de kaart zelf in windows ook overclocked want dan staat ie op zeker daar te hoog :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Verwijderd

Voordat je hem terug brengt zou ik de kaart eerst ff in een ander systeem proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist ff snel bij de buren getest, had het al na 10 seconden gezien.....zelfde geval dus.....
Morgen maar weer ff 100 kilometertjes rijden dan. :(

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

eh, zit je kabel er goed in en geen knikken....

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:14:
Zojuist ff snel bij de buren getest, had het al na 10 seconden gezien.....zelfde geval dus.....
Morgen maar weer ff 100 kilometertjes rijden dan. :(
Als je een andere krijgt, check ff daar of die werkt :D
Of neem gewoon je kast mee. Tja ze kunnen wel lullen van we verkopen alleen maar goed spul, maar je hebt altijd net de kans op een DOA.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

en alweer 1.. waarom is dit zooo vaak het geval bij de radeons :?

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Terug dat ding!
Nieuwe halen. Je pleuroos waren toch ook goed?

• Icey
  • Laatst online: 14-08 22:01
Tutti-frutti schreef op 23 juni 2003 @ 21:17:
en alweer 1.. waarom is dit zooo vaak het geval bij de radeons :?
Even veel kans dat een nvidia doa is,

offtopic:
waarschijnlijk zijn nvidia kopers slimmer, en ruilen ze hun kaart om zonder het eerste de wereld te melden dmv een topic @ got

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 23 June 2003 @ 21:36:
[...]

offtopic:
waarschijnlijk zijn nvidia kopers slimmer, en ruilen ze hun kaart om zonder het eerste de wereld te melden dmv een topic @ got
Whatever...................................

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Ik heb ook een Radoen 9700 Pro, en heb dit ook wel eens gezien. Als ik dat had, en m'n pc dan opnieuw opstarte was het probleem weg. Dacht toen ook, terug met die kaart, maar sinds een paar weken is het probleem niet meer terug gekomen, en weet ook eigenlijk niet waar het aan lag.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien dat de molex niet goed zit, of dat de kaart te weinig stroom krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 23 June 2003 @ 21:49:
Misschien dat de molex niet goed zit, of dat de kaart te weinig stroom krijgt?
Daar had ik ook aan gedacht, maar heb er al een andere molex aangezet en inmiddels zit er een 400 watt voeding aan.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Die is niet goed als ie op standaard snelheid draait iig. Ik had dat laatst ook alleen toen was mijn geheugen geOCed dus dat was toen de oorzaak.

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Eerst kon het geheugen van me9700np nieteens 290 halen zonder dat het beeld vaag werd en nu met zelfgemaakte ramsinks pas bij 313 last van dus mischien is je kast wat aan de warme kant maar het is hier ook 30 graden in de kamer en bij jouw waarschijnlijk niet.(maar ik zou er wel mee terug gaan want hier kun je toch niet mee oc´en als je dat ooit zou willen)

Specs

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:49
Ik weet wel dat toen ik die problemen had, ik nog geen casefan in m'n kast had zitten. Dus zal het toch iets met de hitte te maken gehad hebben.

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 16-07 14:52
[...]

offtopic:
Niet slimmer, ze schamen gewoon zich dat ze een gf4 hebben gekocht en brengen um snle trug ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 17:24
[...]

offtopic:
ja, dat kan kloppen
ik kocht (nouja kreeg) een geforce4 en die was dus niet goed
het huidige exemplaar heb ik niks over te klagen trouwens, kan 'm ook nog eens flink OC-en maar dat is niet nodig want hij is toch snel zat (daar zal doom3 wel een einde aan maken maar dat zien we dan wel weer)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1