Win98 laptop hangt bij insteken cardbus

Pagina: 1
Acties:

• Abidan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 20:42
Ik het het probleem dat mijn laptop met daarop win98se blijft hangen tijdens de herkenning van de PCMCIA netwerk kaart. De kaart is goed geinstalleerd.

Nu is het zo dat het wel werkt in combinatie met windows XP, maar dat wil ik gewoon niet draaien op een AMD k6-2 333 :D

Ik heb het vermoeden dat het komt door een driverprobleem, waarom zou het anders wel werken op winxp? Ik heb een keer ergens gelezen dat win98 problemen heeft met pcmcia kaarten wat komt door 'pci.vxd' ofzo, maar kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

• Viper®
  • Niet online
Hoe heb je de kaart geïnstalleerd dan, meestal doe je dat door de kaart er in te steken? Toen liep die dus blijkbaar niet vast, dan ligt het waarsch. aan de driver ja. Geprobeerd een andere alternatieve/nieuwste driver te installeren ?

Ik heb hier een p2-300 Mhz waar ook XP op staat hoor, kijk het loopt natuurlijk niet uitermate snel, maar het werkt gewoon vet lekker vind ik dan. Er zat eerst 128 mb in en dat is gewoon te doen hoor, nu gelukkig 256 Mb. Maar onder de 128 Mb geheugen zou ik het niet aanraden nee.

• Abidan
De kaart werd inderdaad goed herkend toen ik voor de eerste keer de kaart erin stak....kaart gewoon geinstalleerd met meegeleverde drivers voor win98(se) Maar bij de tweede keer erin steken van de kaart blijft de comp gewoon hangen. Dus het hele systeem, dan kan ik het muispijltje gewoon niet bewegen. Het vreemde echter is dat wanneer ik het kaartje er dan uithaal, ik weer helemaal met de comp kan werken. Blijkbaar wacht de computer gewoon op 'iets' ofzo.

• Viper®
  • Niet online
En opstarten met de kaart erin? wat gebeurt er dan.
Klinkt toch echt als een driver probleem ja, maarja als het de goede drivers zijn >:)
Geen conflicten in je hardware lijst ?

• Abidan
Bij opstarten met de kaart erin blijft de computer......hangen! :) Dit gebeurd na het eerste keer zien van het welbekende windows98 logo, vervolgens blijft het scherm zwart. De computer gaat dan pas verder als ik de kaart eruit haal. Het is iig heel vaag.

• Abidan
ff topic omhoog schoppen...erg vaag probleem, wil graag probleem kwijt..

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 23:47
Er is voor Win98 een update (via windows update) te downloaden die dit soort problemen volgens mij verhelpt, iig betere ondersteuning voor cardbus oid, al is opnieuw geinstalleerd?

Whoop!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Probeer de PCMCIA eens in het andere slot ;)
* Koffie heeft exact hetzelfde meegemaakt.

Win98 , kaart erin -> vast als huis.
En of je nou 1 minuiut later, of een half uur later de PCMCIA eruit trekt , hij gaat weer verder als een zonnetje.
Bij mij was het probleem weg toen ik de PCMCIA in een ander slot duwde.
Waarschijnlijk dat je 2 type slots (?) hebt, en dat die waar je 'm nu induwt niet de juiste is.

Wat heb je voor settings in het BIOS staan bij PCMCIA ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Abidan
Kijk, ik heb inderdaad hetzelfde probleem als 'Koffie'. Het systeem blijft gewoon hangen, maar kan gewoon verder na het uitnemen van het kaartje. Nou goed...nu de vraag of ik twee sloten heb: JA, ik heb twee identieke sloten, en het probleem is bij de twee sloten hetzelfde. En na een aantal keren proberen lukt het vaak ook wel om 'm werkend te krijgen, in welk slot ook, maar dan ben ik 5 minuten verder, wat erg irritant is. Er zit dus een probleem in de software ergens, en dat wil ik graag weten.

Verwijderd

*Schopje*

Weet iemand een oplossing voor dit probleem, loop namelijk
vandaag tegen hetzelfde probleem aan.

Verwijderd

Kick... Heb hetzelfde probleem, maar dan met Win XP home...

• Abidan
Hmm, het vreemde is dus dat het bij mij wel werkt onder Windows XP. Ik vermoed dat Windows XP minder snel conflicteerd met drivers dan Windows 98. Wanneer het bij Windows XP niet werkt ben ik bang dat het echt een hardwareprobleempje is.
Pagina: 1