Toon posts:

i-mode of gprs [o2] + welk toestel wie helpt mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga binnenkort naar het buitenland op vakantie en zou graag eventueel mijn mail willen kunnen checken daar via mijn telefoon. Dat kan alleen via i-mode of via gprs heb ik gehoord. Maar wat is nu werkelijk het verschil tussen beide? Kan ik ook webpages bezichtigen via gprs? Hotmail bv.

ik zat aan de volgende telefoons te denken; welke zou de beste keuze zijn; en waarom? Ik heb al heel veel gesurfd maar ik kom er maar niet uit.

* nokia 6610
* nokia 7210
* sony ericsson t68i
* sony ericsson t300

of heeft iemand nog een tip?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 18:03

n00bs

Het is weer Zomer!

Als jij in het buitenland je mail wil tjekken kan je I-mode vergeten, tenzij je in Belgie of Duitsland bent. Daarnaast kost het je KLAUWEN met geld...
ga lekker naar een i-net cafe veel goedkoper voor je email

I-mode is een dienst OVER gprs
En nee je kan niet webpages kijken zoals hotmail, want frames/scripts/flash vele soorten plaatjes etc etc worden NIET ondersteund

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
een gprs verbinding is gewoon een snelle dataverbinding, je zou dus via je telefoon kunnen inloggen op internet en vervolgens via je laptop alle internet pagina's kunnen bekijken.
I-mode heb ik verder de ballen verstand van.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En welke phone de beste keuze zou zijn... kan niemand zeggen behalve jij...

Je kan hooguit ons vermelden wat je wil doen ermee etc etc... maar als je zelf niet eens wil/kan beslissen en zo weinig research doet... kan dit topic net zo goed dicht

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel veel research gedaan, maar ik word overspoeld door termen die me niet altyd veel zeggen Ik wil gewoon een telefoon die bij de tyd is en waar ik mee kan emailen.

Maar ik begrijp dan niet helemaal hoe je kunt emailen via je telefoon...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 20:20 ]

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00
Ben net terug uit het buitenland en heb daar via de T310 (GPRS) m'n mail opgehaald. Ook al heb je daar een goed GPRS signaal, je provider moet wel een data contract met ze hebben afgesloten anders kun je ophalen wat je wilt maar het werkt dan echt niet. Ik gebruik zelf zonnet om m'n mail op te halen en een andere smtp server om te versturen daar het via zonnet niet werkt. In het buitenland betaal je overigens meer kosten voor je dataverkeer, kan zelfs behoorlijk meer zijn!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Je kan emailen wanneer er bv een pop3 client op zit. Net als je "outlook" zeg maar...
je kan ook andere mail standaards tegenkomen, kwestie van die phones tjekken. pop3 is meest gebruikte.

En een telefoon van deze tijd... tja dat zijn ze allemaal niet die je post...

Wil je email etc tjekken op je telefoon is het wel handig om ook een GPRS of 1 of andere datadienst bij je abonnement aan te schaffen... alleen vergis je niet in de prijs het loopt FLINK op... al die simpele rekensommetjes met hoeveel pagina's je wel allemaal niet kan bekijken met 1MB das gewoon bullshit. Ga er maar van uit dat het zeker 4~5 keer minder is dan beweerd wordt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 20:19:
Ik heb wel veel research gedaan, maar ik word overspoeld door termen die me niet altyd veel zeggen Ik wil gewoon een telefoon die bij de tyd is en waar ik mee kan emailen.

Maar ik begrijp dan niet helemaal hoe je kunt emailen via je telefoon...
Maar als je beweert dat je veel research gedaan hebt... weet ik niet waar in je neus waarschijnlijk ;)

want als je ff op de I-mode pagina had gekeken of met google je vragen had ingetypt had je de antwoorden al gevonden...

Anyway raadt ik I-mode en Live! (van Vodaphone) sterk af, heb zelf bij KPN Mobile gewerkt I-mode van de zaak etc etc... dikke bullshit, alles werkt kut, is stervens duur (alleen was de rekening niet voor mij >:) en je kan er echt geen reet mee)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met de ericsson T610 kan wat jij wilt :)
(Je kan er óók mee Live'en of Imodem)

Er zit ook een emailclient in, waarmee je kan inloggen op de pop3/smtp server van je provider, en kan inbellen naar je provider.

[ Voor 48% gewijzigd door P.B. op 23-06-2003 20:52 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk dat de topicstarter eerst eens wat meer onderzoek moet gaan doen, over al hetgeen wat de telefoon moet kunnen alle randvoorwaarden op papier zet, eisen en wensen en dan nog eens kijkt hoeveel geld het allemaal maandelijks mag kosten...

Al die nieuwe leuke gadgets lijken op het eerste oog leuk... maar als snel kom je achter alle beperkingen en onvolkomenheden. En daarna komt de rekening....... ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kijk ook eens naar de orange SPV :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gitaarwerk schreef op 23 June 2003 @ 20:55:
kijk ook eens naar de orange SPV :Y)
Ik denk dat de T610 toch iets beter is voor deze persoon.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Orange... jah MY GOD! naja laten we maar niets zeggen...
stelletje prutsers @ DT (Orange)

Beargumenteer dit soort dingen in het vervolg gewoon goed. Check je mail.

[ Voor 39% gewijzigd door intoxicated op 23-06-2003 22:23 ]

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
n00bs schreef op 23 June 2003 @ 20:17:
Als jij in het buitenland je mail wil tjekken kan je I-mode vergeten, tenzij je in Belgie of Duitsland bent. Daarnaast kost het je KLAUWEN met geld...
ga lekker naar een i-net cafe veel goedkoper voor je email

I-mode is een dienst OVER gprs
En nee je kan niet webpages kijken zoals hotmail, want frames/scripts/flash vele soorten plaatjes etc etc worden NIET ondersteund
Wie zegt dat dat klauwen met geld kost? Ik heb in Barça vorig jaar gratis kunnen i-moden, de hele week. Perfecte ontvangst.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

gratis :?

vorig jaar ja... waren toen problemen met de facturatie van I-mode...
Nu kost het je een aardige bedragje

En ik weet waar ik over praat

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 09:21

T-8one

take it easy, take a sisi

Geinig dit zijn ongeveer dezelfde telefoons waar ik ook over loop te dobben.

de nokia 6610 en 7210 zijn exact hetzelfde qua software/hardware alleen een andere vorm. Het grote voordeel van deze telefoons is dat ze over java beschikken, waardoor er erg veel zelf geschreven programma's op internet te vinden zijn. Standaard zullen ze wel over een e-mail client beschikken, maar waarschijnlijk zijn deze ook wel te downloaden.

De T300 is een leuk telefoontje tegen een gunstige prijs. Hij ondersteund alleen geen java. Standaard zit er geloof ik wel een e-mail client in.

De T68i heb ik niet al te veel over gelezen omdat ik deze zelf niet interessant vond, maar er loopt hier op GoT een topic over, dus lees dat eens door zou ik zeggen.

Ik heb het idee, dat je vooral moet kijken welke provider je neemt en of deze e-mail/gprs ook in het buitenland ondersteunen. Vraag dat voor de zekerheid eens in de winkel.

Offtopic:
Zo veel moeite is het toch niet om iemand even te helpen? In ieder geval niet meer moeite als zeggen dat hij z'n vraag moet verduidelijken, de search moet gebruiken of moet googlen. Ik ga ervan uit dat ie dat wel gedaan heeft.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

Topicstarter
Ow dus emailen gaat helemaal niet zo easy en goedkoop als ik dacht. Wat ik alleen niet begrijp de 6610 is duurder dan de 7210 in aanschaf bij 02 abo bij gsmweb
terwijl bij het toestel los op gsm.nl is de 7210 weer 100euro duurder dan de 6610.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 11:17 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

http://www.telecomvergelijker.nl/

kijk daar eens voor de goedkoopste aanbiedingen op het net....
Pagina: 1