Toon posts:

asus A7V266-C divider instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb rond lopen zoeken in de bios en op tweakers en google, maar kan niets vinden over de divider instellen. Ik heb er namelijk een amd 2200+ in zitten en deze is dus geunlocked. Ik ben dus bezig met overklokken. Maar op 136 Mhz hoorde ik een hele hoge irritante beep uit mn kast komen. op 135 doet ie dat niet, dus het lijkt mij dat mn kaartjes beetje moeite hebben met de hogere frequenties. Vandaar dat ik mijn divider in wilde stellen. Ps. ik klok niet zo vaak over, en dat zal wel te merken zijn aan dit topic. Maar beter vragen, dan weet je iets zeker. Dus, is het mogelijk de divider in te stellen op dit bordje.
Ik heb bios versie 1014. De nieuwste.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

erm van 136fsb gaan je kaartjes echt niet over hun nek hoor, en volgens mij heeft dat mobo geen andere dividers dan de standaard. Ik denk dus dat je probleem ergens anders aan ligt.

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
wat zou dan een probleem kunnen wezen? die beep was echt super irritant. En, toen ik hem van 136 naar 135 zette deed hij het weer goed. dus ja. Vandaar dat ik dacht dat het daar aan lag. Ik draai op 1,6 volt. als ik vraag wat er mis zou zijn, ken dat dan? of zijn er zo veel dingen mogelijk? Als er alleen maar speculaties gemaakt kunnen worden wordt dit denk een zinloos topic :(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is je divider 1/4 toch. Bij 135 Mhz zou de pci op 33,75 lopen ? lijkt me niet echt superhoog.
Heb je die irritante beep ook als je je mp omlaag zet bij de 136 Mhz? Of je geheugentimings lager gooit.
Want anders zou ik zeggen je bord wil gewoon niet hoger, dat zou vette pech zijn.

Lees net dat je 1,6V draait, probeer eens je vcore op 1,625 of 1,65 te zetten, misschien dat dat helpt.

[ Voor 16% gewijzigd door Viper® op 23-06-2003 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik mp omlaag gooi, heb ik nog niet geprobeerd bij 136. dat zou ik zo even doen. Mn geheugentimings staan niet zo strak. Heb cas 2 ingesteld en verder staat alles op 336. dus dat valt mee toch (143 Mhz, 7ns, (toch?)) Maar, ik zou het morgen even proberen. Zoals je merkt, ik doe dit voor het eerst. Tot welke temperatuur kan ik doorgaan? graden of 60 stressed?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:09:
als ik mp omlaag gooi, heb ik nog niet geprobeerd bij 136. dat zou ik zo even doen. Mn geheugentimings staan niet zo strak. Heb cas 2 ingesteld en verder staat alles op 336. dus dat valt mee toch (143 Mhz, 7ns, (toch?)) Maar, ik zou het morgen even proberen. Zoals je merkt, ik doe dit voor het eerst. Tot welke temperatuur kan ik doorgaan? graden of 60 stressed?
ha, nu maakt hij geen vreemde geluiden meer.
Nu nog even een hogere MP nemen. Alleen 1 nadeel, dat wordt van 14 meteen naar 15 :( hij kan niet met een 0,5 omhoog. hij staat nu op 1,625 volt.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een schande, niet eens per 0,5 >:)
Maar wat heb je nu veranderd dan, je mp omlaag of de vcore omhoog ? Of beide, je kan het beste altijd 1 ding veranderen bij OC dan weet je waar het fout gaat :D
Probeer anders 1,65v en je mp op 15.
Stressed 60 graden moet te doen zijn, daarboven zou ik echt niet gaan aangezien overgeklokte processors vaak net iets eerder problemen met warmte krijgen dan standaard lopende volgens mij.
je vcore kan je langzaam omhoog gooien tot 1,85v. Zolang je proc. maar niet stressed over de 60-65 komt is dat niet zo'n probleem.

* Viper® is niet verantwoordlijke voor eventuele verbranding van interne dan wel niet externe onderdelen van jouw pc of pc's in het algemeen :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn pc nu een dag stabiel lopen op 2144 Mhz. Op lucht. Vcore op 1,675
Mp van 16 en een FSB van 134. Op 135 loopt hij vast. En 1 Mhz lager niet. Heel erg vreemd, maar het zal wel.
Mn geheugen loopt nu op cas 2.5 336. Zo meteen nog even wat hoger proberen. op cas 2 en ook nog even op 1,650 volt.

is dit een nette overclock?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:09

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 14:26:
ik heb mn pc nu een dag stabiel lopen op 2144 Mhz. Op lucht. Vcore op 1,675
Mp van 16 en een FSB van 134. Op 135 loopt hij vast. En 1 Mhz lager niet. Heel erg vreemd, maar het zal wel.
Mn geheugen loopt nu op cas 2.5 336. Zo meteen nog even wat hoger proberen. op cas 2 en ook nog even op 1,650 volt.

is dit een nette overclock?
toch vreemd dat hij er bij 1mhz fsb meer me kapt, een nette overclock zeg je, ligt aan de core, voor een tbred A is het helemaal niet slecht, voor een tbred B is het niet echt spetterend

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
hij wordt nu 45 graden stressed dus hij zou nog wel hoger moeten kunnen.MP van 17 nog even proberen. Ik snap er zelf ook niets van dat hij die 135 niet pakt. Hij loopt nu op 134 al meer dan een dag stabiel.

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:28
hmmz ik heb dus het zelfde bord en dat kan ik op een fbs van 153 laten draaien zonder problemen dus ik denk niet dat het aan het bord ligt.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Verwijderd

Topicstarter
tijgermobiel schreef op 25 juni 2003 @ 20:59:
hmmz ik heb dus het zelfde bord en dat kan ik op een fbs van 153 laten draaien zonder problemen dus ik denk niet dat het aan het bord ligt.
Waar kan het dan aan liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 20:50:
[...]

Waar kan het dan aan liggen?
Heb je de FAQ wel gelezen?

Als je fsb niet hoger wil moet je eens naar het mem kijken. Voltage daarvan verhogen en/of timings minder strak zetten.

Edit:
Dit moet trouwens wel een Tbred B zijn, want 1,65V en dan 2100MHz draaien ga je dus never nooit halen met een A ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 21:41 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

denk inderdaad niet dat het aan je mama plank ligt.. denk dat het eerder gewoon een Proc is die op z'n max loopt of je memory inderdaad....

fewture, je bent geen mod meer.. dan moet je niet vragen of hij de FAQ gelezen heeft ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 26 juni 2003 @ 21:51:
denk inderdaad niet dat het aan je mama plank ligt.. denk dat het eerder gewoon een Proc is die op z'n max loopt of je memory inderdaad....

fewture, je bent geen mod meer.. dan moet je niet vragen of hij de FAQ gelezen heeft ;)
Wrom nie? :P
Pagina: 1