Toon posts:

Netwerk-probleem (partition-LED?) of kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een probleem met ons netwerk en ik heb persoonlijk geen idee waar het aan ligt. Nou heb ik ook niet zoveel verstand van netwerken, e.d. als de gemiddelde tweaker dus bij deze:

We hebben een adsl-verbinding, op de router hebben we ongeveer 70 meter UTP kabel aangesloten naar een HUB bij ons in de unit. Op die HUB zitten wij met zijn drie-en aangesloten. Nu is het probleem dat ons internet niet meer werkt. Ik kan de modem en ook mijn unitgenoten niet meer pingen. Eerst dachten we dat het aan de HUB lag, toen hebben we een andere HUB aangesloten en toen deed die het een tijdje maar de volgende ochtend niet meer. Zo ook zaterdagavond deed die het opeens weer, toen wouden we gisteravond de andere HUB proberen om te kijken of die echt kapot was en toen werkte het internet inderdaad niet, toen sloten we de andere (goede) HUB weer aan, maar na een uur viel de verbinding weer weg.

Nu brand er ook een lichtje met PARTITION op de HUB, zodra dat lichtje brand is er dus geen verbinding.

Ik vraag me af of een van jullie een idee heeft waar het aan ligt en hoe het op te lossen is. Alvast bedankt. :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

partition :? bedoel je niet collision ?

Heeft het wel ooit geod gewerkt (op deze manier)

probeer eens je netwerkkaarten eens half duplex te zetten ....

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 23-06-2003 20:29 ]

Iperf

Verwijderd

Hm, laatst hier een Hirschmann hub (24 poorts, 10/100Mb) gehad, die gaf op de LED's ook partition aan (oranje LEDje, i.p.v. groen). Vervangen door de spare, en sindsdien al een aantal weken geen problemen meer. Was trouwens niet op alle poorten.

Edit: Ga hem nu ff aansluiten, heb er eigenlijk nog niet echt naar gekeken....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 20:35 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz, lijkt erop alsof 1 persoon in het netwerk een verkeerde instelling heeft waardoor het hele net plat gaat. loop eens alle pc's na op geïnstalleerde zut en check de ip's. DHCP of vaste adressen ? Misschien is het makkelijk om er vaste in te zetten, maar goed dat is afhankelijk van de situatie.
Wel frapant dat het altijd in het begin wel werkt, en na een tijdje spontaan niet meer. En als je de HUB/SWITCH reset ? (advies is trouwens om er een switch tussen te gooien, een hub werkt enorm traag voor meerdere pc's als je veel data verstuurt)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien is dit wel een goede hint

http://www.linuxquestions.org/questions/history/36089

Iperf

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz, interessant
Vertaald in het nederlands, je kabel suckt en je aders zijn niet goed doorverbonden :)
Kan dus ook komen door een slecht contact.
Was het een originele kabel? of zelf geknipt. In dat geval, probeer eens 2 nieuwe stekkertjes.

Verwijderd

Topicstarter
stekkertjes hadden we al vervangen, maar mijn huisgenoot is net bij de router wezen rommelen en weet wat het probleem is zegt hij. Internet werkt weer :) Ik post het zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 20:51:
stekkertjes hadden we al vervangen, maar mijn huisgenoot is net bij de router wezen rommelen en weet wat het probleem is zegt hij. Internet werkt weer :) Ik post het zo.
OK dan.... Mijn "defecte" hub doet het spontaan ook weer!!!! (Nouja, "mijn".....) :)

Vreemd hoor, ik heb hem de dag nadat we hem vervangen hebben nog getest, en toen gaf hij nog steeds hetzelfde probleem. Nu ineens niet meer. Zit geeneens een reset-knop op.... Is met talloze kabels geprobeerd.....

Ik kan me alleen voorstellen, dat hij aan het jitteren is. Dan zal het niet lang meer duren, vrees ik.... :|

Edit: Alle poorten getest, en het is nu een 21-poorts hub geworden. Morgen even aan de baas vragen, of ik hem "weg mag gooien". 1 nadeeltje, het ding maakt een pokke-herrie.... Zitten 2 fans in ofzo.... (correctie: 3 fans)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, blijkbaar zat het ook niet helemaal zoals ik het uit had gelegd. Er loopt namelijk van de router, eerst een kabel naar een hub, daar zitten 2 mensen op en 1 kabel naar onze hub waar we met zijn 3-en op zitten. In die hub zat ons kabel in 8 en daar stond ook out op :? blijkbaar op die andere 7 stond 'in' en daar gaf die een conflict mee zodra hij zijn computer aanzette. Dus de oplossing was simpel, kabel in een andere poort.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1