Toon posts:

Nieuwe KPN aansluiting, problemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even hier een klein berichtje, maybe zit er iemand die bij de KPN werkt of meer kan vertellen. En ook een beetje om mijn gal te spuwen.
* 19/06/2003
Nieuwe aansluiting aangevraagd, verzoek tot aanleg op 25/06/2003

* 21/06/2003
Brief KPN dat lijn 26/06/2003 werkt, gebeld en is verschoven naar 25/06/2003 (waarom dat niet eerder zo gepland werd :?)

* 23/06/2003
Gebeld met de KPN hoe aan te sluiten. Want immers ik kan niet zomaar een telefoon ergens op de muur schroeven en het werkt. Het lijkt me dat er in de meterkast even een aansluiting gemaakt moet worden, de rest van de bekabeling in huis regel ik zelf wel.

Ik dus gebeld, krijg ik te horen: "We leveren tot de meterkast". Dus ik gelijk vragen wanneer de monteur dan kwam om het gewilde mooie KPN doosje op de muur te schroeven. Echter, mij werd duidelijk en niet bepaald vriendelijk medegedeeld dat de monteur niet kwam. Ik dus vragen waarom niet... Omdat ze aansluiten tot de meterkast.. Ok, maar hoe sluiten ze aan dan? Nou, ze proppen in de centrale 2 aders naar mijn huisje toe in een poortje en dan heb je een lijn. Ok dat snap ik nog.

Maar hoe in godsnaam moet ik weten welke kabels ik moet hebben vroeg ik dan maar? Want er komt een mooie blauwe kabel binnen die naar een ISRA punt gaat en vanaf daar loopt er nu een kabel uit naar mijn contactdoosje (en daarna splitter en alle rommel maar goed). Dit is het contactdoosje van de telefoonlijn van mijn ouders. De aders rood en blauw (zoals bekend maybe).

Dus ik maar eens vragen, welke aders moet ik dan hebben? Nou, dat wist ze me niet te vertellen die medewerkster, want NIEMAND (werd mij uitdrukkelijk gezegd) wist welke kabels er aangesloten zouden worden.

Toen ik vroeg of het een probleem was, tijdens het testen welke ik dan moest hebben, dat de telefooncentrale in de fik vliegt kreeg ik alleen maar het antwoord dat dan de schade op mij verhaald zou worden. Ik kon alleen maar een duurbetaalde monteur laten komen om de boel aan te sluiten. Ja ho is even, ik leg voor me werk kabels en weet echt wel hoe ik een kabel moet trekken. Nou, dan moest ik het maar zelf uitzoeken.

Dit kan toch niet??? Is dit nou klantenservice? Hoe moet iemand dit voor elkaar krijgen die niet eens zijn naam kan spellen? Een aansluiting tot in de meterkast houdt toch ook in dat er ergens een contactdoosje geschroefd word vanaf waar ik verder kan werken?

Ik vind dit echt heel raar, ik kan er met mijn petje niet bij (en ik HEB niet eens een petje!!).

Wat kan ik nou het beste doen? Of weet iemand welke aders ik dan in een contactdoosje moet proppen? Want ik geloof dat er meer binnenkomen dan ik vingers heb :?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 21:34

JdM

Humbled

noem de kleuren van de aders eens op dan, heb je een camera, maak ff een pic

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Bij mijn weten valt onder "Aflevering tot in de meterkast" ook het netjes afmonteren van de lijn; dus tot en met een ISRA punt aansluiten.

Erg vreemd dit :?

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 23 juni 2003 @ 19:10:
noem de kleuren van de aders eens op dan, heb je een camera, maak ff een pic
Ik ben nu even niet bij machte om het uit elkaar te trekken (het is nu een plakband constructie, 1e contactdoosje van KPN zit kamer en ik heb splitter na ISRA punt gemonteerd. Woensdag is me ADSL hier weg en kan ik pas beginnen (zusje heb ADSL nodig voor school))

Uit mijn hoofd: rood-blauw-groen-wit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 19:12 ]

• JdM

JdM

Humbled

Cutebritney schreef op 23 June 2003 @ 19:11:
Bij mijn weten valt onder "Aflevering tot in de meterkast" ook het netjes afmonteren van de lijn; dus tot en met een ISRA punt aansluiten.

Als KPN in kanvas heeft staan dat er een isra punt of lasdop aanwezig is in de woning, dan komt er geen monteur, als mensen zélf aan de kabel gaan kloten dan krijg je dit, @TS ben je er pas komen wonen?

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 23 June 2003 @ 19:11:

Dat leek mij eerlijk gezegd ook. Maar ik heb ook geen bericht gehad dat er een monteur komt. Alleen dat vanaf 26/06/2003 om 13:00 de lijn werkzaam is (moet nog nieuwe brief krijgen over 25/06).

Ik quote uit de brief:
Op 26 juni 2003, vanaf 13:00 uur, kunt u uw nieuwe aansluiting(en) gebruiken op het adres ****STR **, **** ** te Vianen UT.
Dit word op afstand gerealiseerd. U hoeft hiervoor niet thuis te blijven.
Dit is echt raar :?

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 23 June 2003 @ 19:13:
[...]

Als KPN in kanvas heeft staan dat er een isra punt of lasdop aanwezig is in de woning, dan komt er geen monteur, als mensen zélf aan de kabel gaan kloten dan krijg je dit, @TS ben je er pas komen wonen?
Ik heb in overleg met KPN (en de ADSL installatie CD) de kabel doorgeknipt tussen het ISRA punt en de 1e contactdoos (van de 1e aansluiting die wij hebben) en met behulp van een medewerker van KPN en de CD de splitter er tussen gezet. Alles op de officieële manier.

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 19:16:
[...]

Ik heb in overleg met KPN (en de ADSL installatie CD) de kabel doorgeknipt tussen het ISRA punt en de 1e contactdoos (van de 1e aansluiting die wij hebben) en met behulp van een medewerker van KPN en de CD de splitter er tussen gezet. Alles op de officieële manier.
en dan doe je nu moeilijk over het feit dat er geen monteur komt :? je kunt het toch gewoon zélf aansluiten , of mis ik iets ?

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 23 June 2003 @ 19:19:
[...]

en dan doe je nu moeilijk over het feit dat er geen monteur komt :? je kunt het toch gewoon zélf aansluiten , of mis ik iets ?
Uiteraard kan ik dat. Maar dan lijkt me enige informatie van de KPN wel op zijn plaats. Bv. welke kleurtjes ik moet gebruiken e.d.

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 19:22:
[...]

Uiteraard kan ik dat. Maar dan lijkt me enige informatie van de KPN wel op zijn plaats. Bv. welke kleurtjes ik moet gebruiken e.d.
er zijn maar 4 draden, hoeveel combinaties kun je daarmee maken, of is het écht een principekwestie?

Verwijderd

Topicstarter
Radian schreef op 23 June 2003 @ 19:23:
[...]

er zijn maar 4 draden, hoeveel combinaties kun je daarmee maken, of is het écht een principekwestie?
Het is EN een principekwestie (want die kabels naar boven liggen er al en KPN contactdoosjes heb ik er stuk of 10 van, dat is no problem) EN er komen meer dan 4 kabels binnen met de blauwe kabel. En daarna 4 uit het ISRA punt maar die zitten alle 4 verbonden naar de normale telefoon.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Radian schreef op 23 June 2003 @ 19:23:
[...]

Ik kan me heel goed voorstellen dat de topicstarter dat niet zomaar wil doen. Want ja, door flinke kortsluiting te genereren kun je wel iets redelijk kapot maken bij de KPN....

(Eventjes kort is niet zo'n ramp, maar je moet er niet mee gaan testen / gokken en hopen dat het goed gaat)

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 23-06-2003 19:26 ]

• JdM

JdM

Humbled

Cutebritney schreef op 23 June 2003 @ 19:25:
[...]

Ik kan me heel goed voorstellen dat de topicstarter dat niet zomaar wil doen. Want ja, door flinke kortsluiting te genereren kun je wel iets redelijk kapot maken bij de KPN....

(Eventjes kort is niet zo'n ramp, maar je moet er niet mee gaan testen / gokken en hopen dat het goed gaat)
De centrale kan heel goed tegen kortsluiting, en daarbij áls er een keer een lc of li2 poortje kapot gaat, zetten ze hem zó over, dat kunnen ze toch niet bewijzen dat het aan jou lag.

Je moest eens weten hoeveel Is/Ra 's ik al uit de war heb gehaald waarbij de helft zat kortgesloten terwijl daar mijn aan te sluiten lijn op zat, hadden ze 2 weken eerder de ISDN of analoge lijn opgezet, daarna ging ik het pas uit de war halen, weinig problemen mee gehadISDN slaat in beveiliging , analoog denkt bij kortsluiting dat er een gesprek is, dus what's the problem.

Maar oké als er meerdere draden zijn wil het wel eens niet makkelijk zijn, zolang er geen foto oid is kan ik er dan verder weinig zinnigs over zeggen, isra's en huisaansluitingen kunnen zo'n enorme puinhoop zijn.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

van kortsluiting in de huisaansluiting vliegt de centrale niet in de fik hoor.

ik neem aan dat je een tweede lijn hebt aangevraagd.
kijk naar de 4 aansluitingen op je isra. daar zie je een blauwe en rode draad die wordt gebruikt voor het huidige nummer. de overige twee zullen worden gebruikt voor je nieuwe nummer.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:26

gjs

Scoobydoobydoo

rood en blauw zijn doorgaans de 1e lijn, oranje en wit de 2e lijn.
of er staat bij de aansluitingen a en b (lijn1) en 2a en 2b (lijn2)

[ Voor 35% gewijzigd door gjs op 23-06-2003 20:25 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

gjs schreef op 23 June 2003 @ 20:23:
rood en blauw zijn doorgaans de 1e lijn, oranje en wit de 2e lijn.
Bij mijn ouders thuis wel i.i.g.

Knap staaltje klantenbinding van de KPN, maar dat zijn we van ze gewend.... (owja, ff vergeten, daar hoeven ze bij de KPN niet aan te doen. Monopolie he......)

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Ligt eraan welk soort ISRA-doosje hebt zitten op de wand.
Je hebt ze met 2 maal een RJ-12 uitgang , of met een lasdop ( rond grijs "buisje" )http://www.weethet.nl/images/adsl/isdnfinished.jpg waaruit weer een 5 aderig kabeltje komt.

En je hebt ze met een klepje die vastgekit zit waar bovenin 5 uitsparingen in zitten waar je de draadjes in kan steken en vast kan schroeven .
De linker 2 zijn A (rood) en B (blauw) de middelste is aarde (niet nodig, was vroeger voor telefoontikker) de rechter 2 zijn C/2A (oranje) en D/2B (wit).
Normaal gesproken heeft elk huishouden een kabel dus waarbij er 2 aderparen binnengebracht worden en de eerste lijn wordt dan op A en B gezet.
Als hier ergens tussen jouw woning en de centrale een sluiting zit dan gebruiken ze vaak het reservepaar C en D om toch goedkoop een lijn bij jouw binnen te krijgen.
Heb je echter een 2 de lijn nodig dan heeft KPN een probleem en moeten ze meten of er een sluiting zit en waar.
Vervolgens moet er een lasser komen om de sluiting te verhelpen ergens onder de weg of in het plantsoen of noem maar op.
(wel erg late reactie zo te zien van mij, in het vervolg maar eerst even mijn scherm refreshen)

[ Voor 15% gewijzigd door makkie op 23-06-2003 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reacties. Ik denk dat ik de gok maar neem en de laatste 2 overgebleven draadjes pak (foto's komen nog, moet even digicam regelen en dan wat kabels ontwarren).

Ik lees dit net op de KPN site:
Oplossing
Aansluiting, Scheidingspunt in de woning

Het scheidingspunt in uw woning is de "lasdop" of het "ISRA-punt".

Het ISRA-punt herkent u als een "doos" (15 cm x 4 cm) waarop aan de onderkant de KPN kabel is
aangesloten. Aan de bovenkant bevindt zich een deksel met daaronder 5 aansluitpunten. A1 - B1 - Aarde - A2 - B2
> Vanaf het ISRA-punt mag u zelf aansluitpunten maken.

Is in de woning een zogenaamde lasdop aanwezig, dan is de eerst volgende wandcontactdoos het scheidingspunt.
> Vanaf hier mag u zelf een extra contactdozen aansluiten

Zodra echter de analoge aansluiting is om gezet naar een ISDN aansluiting, is het scheidingspunt de NT 1.
> Bij ISDN2 is het niet toegestaan zelf de NT1 op het IS/RA punt aan te sluiten met behulp van aansluitklemmen.
Details over het aansluiten van een NT1 vindt u in de gebruiksaanwijzing van de NT1.

Als er meer dan twee telefoonlijnen op één telefoonkabel binnenkomen, is deze kabel meestal afgewerkt op een zogenaamde verdeler.
Deze verdelers zijn door middel van een speciale kap in twee gedeelten gescheiden.
Een gedeelte is verzegeld, en mag alleen door een monteur van KPN geopend worden.
> Wilt u hier een nieuwe verbinding bij maken, moet u contact opnemen met KlantenService om een afspraak met een monteur te maken.
Ik begrijp dus dat ik een verdeler moet hebben van de KPN? Maar die krijg ik blijkbaar niet aangelegd.. Dus ik zal het zelf wel goed regelen, anders krijg ik later gezeur van de KPN. Ik schroef gewoon 2 contactdoosjes in de meterkast met een stickertje met het nummer en gebruik de rood/blauwe voor de huidige en de andere 2 (kleuren onbekend vooralsnog) voor de andere aansluiting. Maybe werkt het, maybe niet.

Morgen ga ik KPN klantenservice nog eens bellen, want eerlijk gezegd vind ik het heel vreemd dat ik zelf allemaal moet gaan zitten pielen. Op mijn werk komt de KPN al als er alleen maar een stickertje geplakt moet worden op de NWAD (NetWerk AansluitDrager) aangezien ze bang zijn dat er iets fout gaat :?

• makkie
[quote]Radian schreef op 23 juni 2003 @ 20:12:
[...]

De centrale kan heel goed tegen kortsluiting, en daarbij áls er een keer een lc of li2 poortje kapot gaat, zetten ze hem zó over, dat kunnen ze toch niet bewijzen dat het aan jou lag.

Behalve bij een ISDN aansluiting ;) , het kan maar zo gebeuren dat die er na een sluiting een paar uur uitligt.
En ze kunnen echt wel zien dat er gerommel op de lijn geweest is hoor, ze zijn daar echt niet gek ofzo sinds ze het zelf aansluiten hebben toegestaan.(vroeger mocht je er alleen naar wijzen zelf als je een 2de telefoon op je slaapkamer wilde hebben ofzo))

Verwijderd

Topicstarter
[quote]makkie schreef op 23 June 2003 @ 21:03:
Radian schreef op 23 juni 2003 @ 20:12:
[...]

Behalve bij een ISDN aansluiting ;) , het kan maar zo gebeuren dat die er na een sluiting een paar uur uitligt.
En ze kunnen echt wel zien dat er gerommel op de lijn geweest is hoor, ze zijn daar echt niet gek ofzo sinds ze het zelf aansluiten hebben toegestaan.(vroeger mocht je er alleen naar wijzen zelf als je een 2de telefoon op je slaapkamer wilde hebben ofzo))
Tjah wat kunnen ze je verwijten. Ik word gedwongen om zelf aan die kabels te prutsen. Ok, de centrale zal niet affikken maar je kan mij niet vertellen dat het goed is voor het telefoonnetwerk/centrale.

Maar wat het allerraarste is, waarom sturen ze geen documentatie mee zodat je weet wat je doet? Dat was op de MXStream CD toendertijd (kan hem zo snel niet vinden, wel de complete doos maar niet de CD :() kon je gewoon beetje klikken op plaatjes/tekst wat je had en werd je op die manier zo door de installatie geholpen..

• makkie
[quote]Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:07:
makkie schreef op 23 June 2003 @ 21:03:

[...]

Tjah wat kunnen ze je verwijten. Ik word gedwongen om zelf aan die kabels te prutsen. Ok, de centrale zal niet affikken maar je kan mij niet vertellen dat het goed is voor het telefoonnetwerk/centrale.

Maar wat het allerraarste is, waarom sturen ze geen documentatie mee zodat je weet wat je doet? Dat was op de MXStream CD toendertijd (kan hem zo snel niet vinden, wel de complete doos maar niet de CD :() kon je gewoon beetje klikken op plaatjes/tekst wat je had en werd je op die manier zo door de installatie geholpen..
Maar heb je al het een en ander aan de praat?
Wat voor ISRA type heb je thuis.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Lang topic teveel om te lezen, ik werk wel bij KPN maar er zijn VEEL afdelingen... overigens is dit NIET normaal dat je zo behandeld wordt en zeker niet de normale gang van zaken binnen KPN.

Je had misschien anders naar een Primafoon winkel kunnen gaan en het verhaal daar uitleggen.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]makkie schreef op 23 June 2003 @ 21:21:
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:07:

[...]

Maar heb je al het een en ander aan de praat?
Wat voor ISRA type heb je thuis.
Type tampon (zoals op de foto ergens hierboven). Standaard type in oude huizen zover ik weet.

En nog niet aan de praat, de lijn komt woensdag om 13:00 dus woensdag avond ga ik beetje aan het klussen en kijken hoever ik kan komen. Ik zit erover te denken om voor de oude lijn ook een mooie contactdoos in de meterkast te schroeven zodat alles 1 mooi geheel word. Kan de nieuwe splitter er gelijk naast en met kabels op goede lengte (zelf knijpen :)) kan ik het geheel mooi afwerken hoop ik.

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 23 June 2003 @ 21:28:
Lang topic teveel om te lezen, ik werk wel bij KPN maar er zijn VEEL afdelingen... overigens is dit NIET normaal dat je zo behandeld wordt en zeker niet de normale gang van zaken binnen KPN.

Je had misschien anders naar een Primafoon winkel kunnen gaan en het verhaal daar uitleggen.
Klinkt misschien stom, maar dit doet me goed!

Ik heb echt het idee of ik als een hoop poep behandeld ben door iemand van de klantenservice. Morgen ga ik opnieuw bellen, vriendelijk het verhaal uitleggen en kijken wat eruit komt.

Om eerlijk te zijn heb ik niet heel veel positieve ervaringen met KPN tot nu toe. Vooral qua huurlijnen en snelheid van aanleg van wat dingen. Maar wat ik wel weet is dat als iets eenmaal werkt, het ook blijft werken. Kijk naar mijn ADSL, is 2x plat geweest sinds 2001 hier. Dat valt reuze mee gelukkig.

Ik hoop morgen meer te horen van de KPN, en anders pak ik gewoon de 2 overige aders en zie ik wel waar ik eindig ;)

Bedankt voor de tips allemaal, I will keep you informed!

• makkie
[quote]Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 22:07:
makkie schreef op 23 June 2003 @ 21:21:

[...]

Type tampon (zoals op de foto ergens hierboven). Standaard type in oude huizen zover ik weet.

En nog niet aan de praat, de lijn komt woensdag om 13:00 dus woensdag avond ga ik beetje aan het klussen en kijken hoever ik kan komen. Ik zit erover te denken om voor de oude lijn ook een mooie contactdoos in de meterkast te schroeven zodat alles 1 mooi geheel word. Kan de nieuwe splitter er gelijk naast en met kabels op goede lengte (zelf knijpen :)) kan ik het geheel mooi afwerken hoop ik.
Als je inderdaad zo'n oude aansluiting hebt , is de kans groot dat het nog een oude loodkabel is die binnen komt (afblijven want dat valt uitelkaar als je er al naar kijkt (zit nog (uitgedroogde) katoen isolatie om de aders en groene isolak) , of je moet duidelijk kunnen zien dat het zo'n blauwe plastic kabel is , dan heb je een nieuw type .

Verwijderd

Topicstarter
[quote]makkie schreef op 23 juni 2003 @ 22:13:
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 22:07:

[...]

Als je inderdaad zo'n oude aansluiting hebt , is de kans groot dat het nog een oude loodkabel is die binnen komt (afblijven want dat valt uitelkaar als je er al naar kijkt (zit nog (uitgedroogde) katoen isolatie om de aders en groene isolak) , of je moet duidelijk kunnen zien dat het zo'n blauwe plastic kabel is , dan heb je een nieuw type .
Nee het is zeker een blauwe plastic kabel. Dat weet ik 100% zeker.
(Damn ik heb een digicam nodig!)

Verwijderd

Als je het zelf niet kunt waarom heb je dan niet meteen een aanvraag gedaan met monteursbezoek. Ik weet niet wat jou verwachtingen zijn als je een DHZ aansluiting neemt??
Je wilt het wel zelf doen maar eigenlijk wil je ook dat KPN je hier bij helpt.
Of ze bij de klantenservice weten wat voor isra punt jij hebt en weten welke aders je nodigt hebt.
Voor een monteur is het ook niet altijd duidelijk wat het goede aderpaar is, meten is weten he.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 23:14:
Als je het zelf niet kunt waarom heb je dan niet meteen een aanvraag gedaan met monteursbezoek. Ik weet niet wat jou verwachtingen zijn als je een DHZ aansluiting neemt??
Of ze bij de klantenservice weten wat voor isra punt jij hebt en weten welke aders je nodigt hebt.
Voor een monteur is het ook niet altijd duidelijk wat het goede aderpaar is, meten is weten he.
Ik weet niet van welke afdeling JIJ komt... maar dit is nou precies de mentaliteit waar die eerder ook mee te maken heeft gekregen en zeker niet de "standaard" binnen KPN.

Als klant heeft de topicstarter recht op service en ook bij dhz, heeft hij hier het recht op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 23:14:
Helaas staat er NERGENS bij de online aanvraag dat het om een DHZ gaat!

En ik heb ze zeer duidelijk verteld welk ISRA punt ik had.. En ik ga er toch vanuit dat zij kunnen zien WELKE aders ze pakken. Kom op zeg, dan kunnen ze net zo goed ergens de aders in de straat laten ophouden: graaf het zelf maar op en zoek maar in die 1000 kabels die er liggen welke aders je moet hebben!

Dat ben ik dus NIET met je eens. Dat ze de zooi niet afmonteren daar lig ik niet wakker van, maar:
1. Er is nergens bekend dat het een DHZ is
2. Enige informatie WAT en WAAR ik moet aansluiten lijkt me niet meer dan logisch.

Even een quote van de aanvraag:
================================================================================
Overzicht bestelling

================================================================================
Adresgegevens

Naam ***
Adres ***
Postcode 4131**
Plaats VIANEN UT

Persoonsgegevens

Naam en voorletters van de contractant ***
Geboortedatum (dd-mm-jjjj) 25-07-1980
E-mailadres ***@12move.nl
Entreekosten EUR 45,00

Activering

Gewenste activeringsdatum nieuwe aansluiting
26-06-2003
Abonnementskeuze BelBudget per maand EUR 9,05
Telefoonnummer: Vermelding ***
Vermelding
In de telefoongids en bij de nummerinformatiediensten (118 of 0900-8008)
Faxkenmerk Nee
Afschermen op gespecificeerde nota Nee

Factuurgegevens

Betaalwijze acceptgiro
Bank- of gironummer 33***
Telefoonrekening Standaard

Diensten op uw aansluiting

WisselGesprekEUR 1,13 Uit
NummerWeergave EUR 1,13 Uit
Permanente blokkering NummerWeergave
Uit
Blokkering Internationaal Telefoneren
Aan
Blokkering op servicenummers Blokkering Nummers (0900/0909/0906)

Contactpersoon

Naam van de contactpersoon ***
Telefoonnummer ***
Tweede telefoonnummer
Eenmalige kosten EUR 45,00
Waar staat dat DHZ? En betaal ik 45 euro om op de knop te drukken om aan te zetten? Dan ga ik ook zoiets beginnen, 45 euro PER knop die ik indruk. Gok dat ik dan met mijn typegedrag overmorgen op de bahama's zit en genoeg geld om voor altijd in luxe te leven!

Nogmaals, het boeit me niet dat ze niet komen schroeven, maar klantenservice en WETEN wat ze doen is toch het minste? Ik ben geen telecom man, ik ben systeembeheerder en ik kan autorijden...

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 23 June 2003 @ 23:27:
[...]

Ik weet niet van welke afdeling JIJ komt... maar dit is nou precies de mentaliteit waar die eerder ook mee te maken heeft gekregen en zeker niet de "standaard" binnen KPN.

Als klant heeft de topicstarter recht op service en ook bij dhz, heeft hij hier het recht op.
Thx!

Wat ik hierboven al tiepmiep, beetje info en klantenservice is niet weg. Ik werd echt serieus afgesnauwd en afgedaan of ik een hoop poep was. En niet om KPN Klantenservice zwart te maken, maar dit was echt ver onder de maat! Helaas :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 23:29:
[...]

Dat ben ik dus NIET met je eens. Dat ze de zooi niet afmonteren daar lig ik niet wakker van, maar:
1. Er is nergens bekend dat het een DHZ is
2. Enige informatie WAT en WAAR ik moet aansluiten lijkt me niet meer dan logisch.
1. Er staat op de site duidelijk dat de aansluiting op afstand gerealiseerd wordt.

2. In iedere woning is ooit een eerste aansluiting gemaakt, deze kan normaal geproken zonder problemen op afstand geactiveerd worden. KPN is niet verantwoordelijk voor bekabeling achter het ISRA punt, en als je al niet kan kiezen tussen 2 aderparen.....
En betaal ik 45 euro om op de knop te drukken om aan te zetten? Dan ga ik ook zoiets beginnen, 45 euro PER knop die ik indruk. Gok dat ik dan met mijn typegedrag overmorgen op de bahama's zit en genoeg geld om voor altijd in luxe te leven!
De moeilijkheid zit hem in het vinden van de juiste knop, het zijn er toch al snel een paar miljoen. :Z

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

als die dude bij de klantenservice je niet zo bang had lopen maken met dat "we verhalen de kosten op u" gebrabbel, was er niets aan de hand geweest. Verder is het mij ook gelukt om een telefoon uit een kale ISRA doos te krijgen, dus moet het jou ook gewoon lukken :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 07:30:
[...]

1. Er staat op de site duidelijk dat de aansluiting op afstand gerealiseerd wordt.
Waar dan?
2. In iedere woning is ooit een eerste aansluiting gemaakt, deze kan normaal geproken zonder problemen op afstand geactiveerd worden. KPN is niet verantwoordelijk voor bekabeling achter het ISRA punt, en als je al niet kan kiezen tussen 2 aderparen.....
Ja, maar ik deed een aanvraag EXTRA aansluiting en niet 1e.

En ik kan wel kiezen hoor, ik sluit het gewoon aan. En lukt het niet dan ga ik lekker de klantenservice lastigvallen. Of het de juiste manier van werken is, ik denk het niet maar goed. Ik zal er toch in moeten berusten.
De moeilijkheid zit hem in het vinden van de juiste knop, het zijn er toch al snel een paar miljoen. :Z
Ow, dus ze gaan nu een miljoen knoppen duwen en hopen dat ze de goede hebben? Ze weten toch hoop ik wel precies welke, voordat ik mijn buurman op me dak krijg dat zijn telefoon opeens afgesloten is :)

Er is veel verschil tussen de medewerkers. En het verbaast me niets dat KPN bijna altijd in een negatief daglicht komt te staan. Helaas, het blijft een overheidsinstelling denk ik :(

Einde discussie verder, ik ga vanavond even contactdoosjes maken op de naar mijn inziens goede kabels. Voordat morgen de hele boel raar gaat doen als ze om 13:00 op de knop hebben gedrukt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is veel verschil tussen de medewerkers. En het verbaast me niets dat KPN bijna altijd in een negatief daglicht komt te staan. Helaas, het blijft een overheidsinstelling denk ik
Je hebt nu alleen te maken gehad met een rare snuiter op de klantenservice, die wellicht z'n dag niet had, dat zorgt niet voor een heel bedrijf hoor :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
Wat je sowieso kunt doen als je er de eerste keer met de KPN-medewerker er niet uit komt, is nog een keer bellen. Gegarandeerd dat je iemand anders aan de lijn krijgt die je misschien wel helpt!

- hardware always changes.. -

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:01
Zo ingewikkeld is het toch niet om die lijnen aan te sluiten?

je kunt de centrale niet opblazen. Die zijn beveiligd met automatische zekeringen. maak je een fout, dan verbreken ze de verbinding en na 1 of 2 minuten probeert men deze te herstellen. Komt geen mens aan te pas, gaat automatisch. Ik heb wel eens per ongeluk een analoge lijn aan de ISDN-lijn voor de NT1 gehangen. Werkte daarna nog steeds (normale lijn: +/- 45 volt, ISDN voor NT1: +/- 90 volt)

Ik begrijp dat je dus ADSL wilt aanleggen en dat je een extra telefoonlijn hebt aangevraagd (correct?). Dan is je eerste telefoonlijn (die er dus al was) de combinatie blauw-rood. Deze kun je zo doorverbindinden aan de bovenste aansluitingen van het telefoon-stopcontact. Geeft niet als je de 2 aders omwisselt.

De andere combinatie (meestal oranje-wit) sluit je aan op de splitter. Klaar! ADSL-modem kan op de splitter volgens de handleiding.

Mocht je nog geen extra lijn hebben (en heb ik je verkeerd begrepen): rode + blauwe aansluiten op de splitter, de telefoon-uitgang van de splitter aansluiten op het telefoonstopcontact en de ADSL-uitgang van de splitter op je ASDL-modem.

Mocht je een foutje maken, dan blaas je echt de boel niet op. Dan moet je hele rare dingen doen (230 volt uit het stopcontact aan je telefoonlijn zetten ofzo).

it's that easy!

Verwijderd

Topicstarter
Jester schreef op 24 June 2003 @ 08:07:
Wat je sowieso kunt doen als je er de eerste keer met de KPN-medewerker er niet uit komt, is nog een keer bellen. Gegarandeerd dat je iemand anders aan de lijn krijgt die je misschien wel helpt!
Je hebt nu alleen te maken gehad met een rare snuiter op de klantenservice, die wellicht z'n dag niet had, dat zorgt niet voor een heel bedrijf hoor
Dat denk ik ook, ik ga gewoon om uur of 2 even rustig opnieuw bellen en dan ben ik er van overtuigd dat iemand me wel kan helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
jurri@n schreef op 24 June 2003 @ 08:11:
Ik begrijp dat je dus ADSL wilt aanleggen en dat je een extra telefoonlijn hebt aangevraagd (correct?). Dan is je eerste telefoonlijn (die er dus al was) de combinatie blauw-rood. Deze kun je zo doorverbindinden aan de bovenste aansluitingen van het telefoon-stopcontact. Geeft niet als je de 2 aders omwisselt.

De andere combinatie (meestal oranje-wit) sluit je aan op de splitter. Klaar! ADSL-modem kan op de splitter volgens de handleiding.
Klopt, extra lijn aangevraagd waar ADSL op komt. Op de huidige lijn zit ADSL van KPN en Tiscali en om overgangstijd te verkorten en ivm volgend jaar verhuizing omdat ik op mezelf wil gaan wonen leek het me verstandig een extra lijntje aan te vragen. Kan bij verhuizing alles in 1x en kan ik bij mijn ouders gewoon goedkope ADSL ergens vandaan halen zonder al te veel problemen.

Vandaag ga ik doosjes maken (ik wil het nu netjes hebben, het is nu plakband werk :() en neem ik ff wat stekkertjes van me werk mee (tang heb ik al) en zal ik de hele boel eens mooi opknappen :)
it's that easy!
I hope so!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:02:
Ik lees dit net op de KPN site:

> Vanaf het ISRA-punt mag u zelf aansluitpunten maken.

Is in de woning een zogenaamde lasdop aanwezig, dan is de eerst volgende wandcontactdoos het scheidingspunt.
> Vanaf hier mag u zelf een extra contactdozen aansluiten

Zodra echter de analoge aansluiting is om gezet naar een ISDN aansluiting, is het scheidingspunt de NT 1.
> Bij ISDN2 is het niet toegestaan zelf de NT1 op het IS/RA punt aan te sluiten met behulp van aansluitklemmen.

Details over het aansluiten van een NT1 vindt u in de gebruiksaanwijzing van de NT1.
oftewel die site deugt niet, oftewel alle doe-het-zelf-mxstream over isdn handleidingen deugen niet. daar staat namelijk letterlijk in dat je voor je nt1 je splitter moet aansluiten, en dat je (bijv. bij een s1 kastje) daarna zelf de nt1 weer moet aansluiten met de aansluitklemmen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een allervriendelijkste medewerker aan de lijn. Gelukkig!

Verwijderd

Topicstarter
Ok lieve mevrouw gehad nu. Die raad mij aan even langs de Primafoon te gaan omdat ze zelf het niet weet (en dat geeft ze eerlijk toe).

/me is weer wat vrolijker gestemd mbt KPN nu :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Het is vrijwel altijd zo dat de eerste lijn rood/blauw is en de tweede lijn oranje/wit. Het kan hooguit een keer gebeuren dat ze voor de 1e lijn oranje/wit kiezen als er een storing in de kabel is bij het andere paar.

Bij de eerste lijn heb je dus 2 mogelijkheden al zal het in 99% van de gevallen rood/blauw zijn, bij de tweede lijn blijft er nog maar een mogelijkheid over.

Ik snap het probleem dus niet echt, de KPN centrale krijgt echt geen problemen als je het verkeerde paar uitkiest, die zijn dan niet eens aangesloten in de centrale.

Verwijderd

Topicstarter
Pc123 schreef op 24 June 2003 @ 13:09:
Het is vrijwel altijd zo dat de eerste lijn rood/blauw is en de tweede lijn oranje/wit. Het kan hooguit een keer gebeuren dat ze voor de 1e lijn oranje/wit kiezen als er een storing in de kabel is bij het andere paar.

Bij de eerste lijn heb je dus 2 mogelijkheden al zal het in 99% van de gevallen rood/blauw zijn, bij de tweede lijn blijft er nog maar een mogelijkheid over.

Ik snap het probleem dus niet echt, de KPN centrale krijgt echt geen problemen als je het verkeerde paar uitkiest, die zijn dan niet eens aangesloten in de centrale.
Dan nog blijft het verhaal dat ze fatsoenlijke info moeten geven lijkt me.

Ik ga trouwens vandaag 2 contactdoosjes schroeven met die combi (rood/blauw is zeker de 1e lijn, dat weet ik 100% zeker (heb even gekeken)). Die andere schroef ik gewoon in een doosje en merk morgen rond 13:00 wel of het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Huidige status:

Rood en blauw in doosje 1. Telefoon en ADSL van Tiscali werken.
Oranje en wit in doosje 2. Telefoon werkt nog niet (morgen pas om 13:00) en ADSL is ook in aanvraag.

Khoop dat morgen via doosje 2 kan bellen, dan werkt alles goed in ieder geval. Tot nu toe voornamelijk alles mooi weggewerkt en het ziet er nu weer beetje netter uit. ADSL Splitter van KPN hangt er op half 7 bij, komt toch een nieuwe en nieuwe ADSL moet je natuurlijk wel nieuwe splitter die je krijgt gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Update vandaag:

ADSL is afgesloten
KPN lijn aangesloten, athans, als ik de lijn bel gaat ie over. Het toestel wat aan de lijn hangt doet echter helemaal niets. Ik wacht nog tot ik thuis ben (17:00) en als het dan niet werkt ga ik maar weer eens KPN bellen *zucht*

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Als ie over gaat maar de telefoon niets doet zit ie niet goed aangesloten in de centrale. Dan is ie dus niet aangesloten maar is blijkbaar het nummer al wel geactiveerd. Doen beide lijnen nu niets meer? Dan hebben ze het behoorlijk verprutst bij KPN! Het zou kunnen dat ze nog bezig zijn, het lijkt me een goed plan om eerst maar even tot het einde van de werkdag te wachten, als het dan nog niet goed is idd de storingsdienst bellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Pc123 op 25-06-2003 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
De andere lijn doet het nog wel gelukkig.

Ik hoop dat ie het straks doet als ik thuisben, zoniet dan check ik de kabels en anders ga ik heerlijk bellen :)

(niet vergeten de telefoonnummers op te schrijven, internet is wel al afgesloten van de oude lijn ;))

Verwijderd

KPN-update:

Zowel intern als extern loopt het daar lekker! Een vriend van me zit bij KPN op de helpdesk voor ADSL ofzo.... Zit nu dus betaald thuis, omdat zijn netwerk-account het NOG STEEDS niet doet!
|:(

Verwijderd

weet je wel hoeveel aansluitingen er zijn in NL? 8.000.000 stuks, procentueel zijn er maar weinig mensen met problemen. Het telefoonnet van NL behoort tot de meest betrouwbare van Europa. Op een normale dag bellen zo'n 10.000 mensen naar 0800-0407(storingsdienst) dus gerelateerd aan 16 miljoen is dat niks O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 16:40:
weet je wel hoeveel aansluitingen er zijn in NL? 8.000.000 stuks, procentueel zijn er maar weinig mensen met problemen. Het telefoonnet van NL behoort tot de meest betrouwbare van Europa. Op een normale dag bellen zo'n 10.000 mensen naar 0800-0407(storingsdienst) dus gerelateerd aan 16 miljoen is dat niks O-)
Mag ik raden hoeveel nieuwe aansluitingen er op zo'n normale dag "op afstand gerealiseerd worden"?

Volgens mij is iedereen het er wel over eens, dat het netwerk goed is. Als het eenmaal werkt, blijft het over het algemeen ook netjes werken. Pas bij wijzigingen of nieuwe aansluitingen krijg je met het KPN-apparaat te maken.

Je moet KPN eigenlijk gewoon in 2-en hakken:
1. De dienst (die dus inderdaad wel goed is)
2. De klantenservice

Je zou dus meer hebben aan een vergelijking tussen het aantal abbo-wijzigingen/aanvragen op een normale dag, en het aantal klachten over diezelfde abbo-wijzigingen/aanvragen op eenzelfde normale dag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 16:54:
[...]Je zou dus meer hebben aan een vergelijking tussen het aantal abbo-wijzigingen/aanvragen op een normale dag, en het aantal klachten over diezelfde abbo-wijzigingen/aanvragen op eenzelfde normale dag.
het zijn er in ieder geval erg veel, vooral aan het begin en aan het einde van de maand(en dan het liefst op vrijdag). Bijna alle mensen verhuizen op ongeveer hetzelfde tijdstip, waarschijnlijk ivm contractdata etc.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vandaag komt dan toch de monteur langs... GRATIS whoehahaha

Lijn is zo dood als een pier, het nummer doet het echter wel. Schakelfoutje gok ik. Monteur komt thuis loeren en in de centrale daarna denk ik. Ik zie het wel :) Tussen 8 en 10 moet het opgelost worden als het goed is.

The story continues.... :D

'Grappig' detail:
Het telefoonnummer wat ik krig is een oud nummer van Tiscali, mijn ex-werkgever en internet provider :( (heb al gratis nummer verandering toegezegd gekregen)

Verwijderd

Topicstarter
Ok alles werk eindelijk en bel nu in met modem |:(

Life without internet SUCKS!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
wat was er nou mis of heeft de monteur dat niet verteld?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, iets met ISRA punt had me moeder gehoord.. Maar voor de rest, weer geweldige info :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 08:21:
Nou, vandaag komt dan toch de monteur langs... GRATIS whoehahaha

Lijn is zo dood als een pier, het nummer doet het echter wel. Schakelfoutje gok ik. Monteur komt thuis loeren en in de centrale daarna denk ik. Ik zie het wel :) Tussen 8 en 10 moet het opgelost worden als het goed is.

The story continues.... :D

'Grappig' detail:
Het telefoonnummer wat ik krig is een oud nummer van Tiscali, mijn ex-werkgever en internet provider :( (heb al gratis nummer verandering toegezegd gekregen)
Monteurs voor storingen buiten je eigen pand zijn altijd gratis, dus ook als het in de IsRa zit (je had geen IsRa dus dan zal de kabel na de meterkast pas onder jouw verantwoording vallen). Blijkt het toch echt binnenshuis te liggen in bekabeling of wandcontactdoos dan moet je wel betalen (voorrijkosten 54 euro + 10 euro/10min.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 10:19:
[...]

Monteurs voor storingen buiten je eigen pand zijn altijd gratis, dus ook als het in de IsRa zit (je had geen IsRa dus dan zal de kabel na de meterkast pas onder jouw verantwoording vallen). Blijkt het toch echt binnenshuis te liggen in bekabeling of wandcontactdoos dan moet je wel betalen (voorrijkosten 54 euro + 10 euro/10min.)
Ben allang blij dat het nu opgelost is..

Nu zit echter al 6 dagen te wachten op mijn technische meting door BBned :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nu hoor ik net weer dat ik op een zogenaamde 'Type K' telefooncentrale zit waarvan de koperdraad 4mm dikker is en BBned en KPN zijn daar niet zo handig mee.. Duurt me technische meting langer :'(

*snif* Ik mis internetttt!!!!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

ga dan over op kabel!

En als je dat niet kunt krijgen;

- dan woon je in een weiland of......;
- dan is het niet rendabel voor de KPN.....

Er is ook internet via de schotel te krijgen hoor.....; je zit niet vast aan de KPN, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.....succes
Pagina: 1