No signal met DVI-aansluiting op G550

Pagina: 1
Acties:

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
Ik heb een Matrox G550 Dual Head , en sinds vandaag ook een tft scherm met dvi-ingang (Neovo X-215). Maar als ik het tft scherm via de DVI-kabel aansluit krijg ik de melding no input signal. En ja, ik heb de ingang op het scherm wel op digital gezet.

Als ik alles echter alles via de analoge aansluiting doe, dan krijg ik wel beeld. Maar dat wil ik niet want die analoge ingang wil ik voor een ander systeem gaan gebruiken.
Ik gebruik nu dus de DVI -> D-SUB converter op de DVI uitgang, en dan krijg ik wel beeld. Als ik deze eraf haal en alles via een DVI kabel aansluit krijg ik geen beeld.
Opnieuw opstarten wil ook niet helpen.
Wie o wie kan mij hier mee helpen, aangezien ik met de search niks kan vinden.

update: het lijkt erop dat mijn videokaart de geest heeft gegeven, gelukkig zit er nog garantie op, morgen even langs de winkel. Hopelijk krijg ik een vervangend exemplaar , en werkt alles dan wel naar behoren. (Ik zit nu met een GF 2MX te werken, en de beeldkwaliteit van die kaart is ook niet alles :'( )

update: de videokaart werkt nu weer wel (?), alleen is mijn probleem nog niet opgelost. Ik heb nog steeds geen digitaal signaal. Helaas heb ik geen ander DVI kaart om mijn de ingang op mijn tft scherm te testen

[ Voor 29% gewijzigd door Tupolev op 24-06-2003 14:13 ]

Engineering

• Tupolev
Ok, na een vergelijkend warenonderzoek met een andere videokaart (nvidia kaart), ben ik erachter gekomen dat er eerst in de drivers moet worden aangegeven dat de videokaart digitale output moet geven. Alleen kan ik met geen mogelijkheid ontdekken waar ik dat kan instellen bij de drivers van mijn Matrox G550.

Engineering

• Tupolev
laatste update: alles is uitvoerig getest en allles lijkt zonder defecten. De DVI ingang van het scherm werkt wel alleen niet met een Matrox G550. Het ligt ook niet aan mij videokaart omdat het met een andere G550 ook niet wil lukken.

Volgens de helpdesk van matrox moet alles automatisch en meteen werken, nou dat doet het dus niet! :(
Nu heb ik uitvoerig het internet afgestruind en nergens een oplossing kunnen vinden. Op tweakers zijn wel een paar berichten te vinden van mensen met een gelijksoortig probleem. Bij geen van deze topics staat echter een oplossing aangegeven. Hooguit een melding dat het opeens wel werkt, maar dat het een raadsel is waarom.

Er zal toch wel eregens een tweaker zijn die een Matrox G550 op een tft heeft aangesloten met een digitale aansluiting?
het klinkt misschien wel erg hopeloos, maar zo voelt het ook

Engineering

Verwijderd

De TFT in digitale setting al getest op een andere PC via DVI ?

• Tupolev
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 18:52:
De TFT in digitale setting al getest op een andere PC via DVI ?
Ja met een ander type videokaart werkte de tft wel met digitale ingang, tft scherm is getest en is compleet in orde.

Engineering

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
je refreshrate enzo ook mooi op 60Hz gezet van de dvi-out? check de help van powerdesk even, daar staan vast mooie guides in. Ik heb geen ervaring met DVI schermen, maar wel met matrox kaarten (G400, Parhelia) en alles wordt vaak zo gemakkelijk mogelijk gemaakt dus je kijkt vast ergens overheen -> gewoon vooraan beginnen en stap voor stap bekijken wat te doen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Tupolev
Dit is de reply die ik van matrox heb gehad:
Sehr geehrter Kunde / Dear Customer,

it´s not necessary to enable the DVI Output. It is automaticaly the primary output in that moment, when a DVI Device is connected (and switched on) to the DVI output. I suggest to perform a crosscheck in a complete different system and with an other monitor (perhaps your dealer have to help you with that), to eliminate a hardware defect of the card.

Mit freundlichen Grüssen / Kind regards,

Christian Birkholtz

Matrox Technical Support
Ik heb alle hardware inderdaad gecrosschecked, maar toch werkt het niet

Engineering

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Heb je wel de juiste dvi kabel erin gestopt.
Er zijn namelijk verschillende soorten dvi kabels.
Zoals dvi-d (single), dvi-d (dual), dvi-i etc.

Specs Computer

• P5ycho
nadat je die dvi erin hebt gepropt, heb je toen ook gereboot? als de dvi als analoog functioneert via een adaptertje kan hij geloof ik niet meteen overstappen naar dvi signaal zonder reboot?

dus hang je monitor er eens aan op dvi, en reboot even.

• Tupolev
Elroy schreef op 27 juni 2003 @ 19:31:
Heb je wel de juiste dvi kabel erin gestopt.
Er zijn namelijk verschillende soorten dvi kabels.
Zoals dvi-d (single), dvi-d (dual), dvi-i etc.
Maar als die kabel met een ander videokaart wel werkt,en niet met de mijne kan ik dan toch de verkeerde hebben? Allebei de videokaarten hebben dezelfde dvi aansluiting en ik gebruik gewoon de bijgeleverde kabel

Engineering

• Tupolev
P5ycho schreef op 27 June 2003 @ 19:36:
nadat je die dvi erin hebt gepropt, heb je toen ook gereboot? als de dvi als analoog functioneert via een adaptertje kan hij geloof ik niet meteen overstappen naar dvi signaal zonder reboot?

dus hang je monitor er eens aan op dvi, en reboot even.
Dit heb ik tot in den treure gedaan zowel in win98, winXP en ook nog met knoppix.

Engineering

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Tupolev schreef op 27 June 2003 @ 19:47:
[...]

Maar als die kabel met een ander videokaart wel werkt,en niet met de mijne kan ik dan toch de verkeerde hebben? Allebei de videokaarten hebben dezelfde dvi aansluiting en ik gebruik gewoon de bijgeleverde kabel
Als de dvi wel werkt via een andere video kaart, dan moet er wel iets mis zijn met de grafische kaart. Aangezien hij zoals gezegd bij dvi automatisch aan gaat.

Specs Computer

• P5ycho
Ik denk dat je idd het beste de kaart zelf kunt verwisselen voor een andere G550, om t een en ander uit te sluiten.

• Tupolev
P5ycho schreef op 27 June 2003 @ 19:52:
Ik denk dat je idd het beste de kaart zelf kunt verwisselen voor een andere G550, om t een en ander uit te sluiten.
Dit is al gedaan, en gaf geen resultaat. En ik vertrouw hier ook wel op, aangezien ze in de winkel wisten dat ik het scherm zou inruilen als het niet zou werken.

Engineering

Pagina: 1