hey mensjes, ik ben voor de eerste keer een beetje verder aan het overclocken met deze pc dan alleen mijn vidcard en mn fsb,
ik heb nu mijn FSB op 150 staan
multiplier default op 21x
ik draai momenteel op 3149Mhz zonder extra koelingen, Alleen mijn Boxed Cpu cooler en 2 casefans, en 1 extra Powersupply fan van mijn enermax voeding 350 watt)
Vcore staat op 1.625 in mijn bios (Probe zegt 1.712 constant snap het niet)
Memfreq heb ik nu op 400Mhz staan.
ik kan Vlekkeloos windows draaien
en browsen en al die onzin, maar als ik grafische dingen ga draaien, vliegen ze er steeds uit, of mijn pc reboot gewoon. is het verstanding om Vagp (VDDQ) te verhogen? ik kan uit 1.5 1.6 en 1.7 Volt kiezen, of Auto
of mijn Vmem? 2.50 2.60 2.70 2.80 2.90 ?
of mijn timings? ik weetnie precies wat dat allemaal inhoud bij die timings, ik ben niet zon ervaren tweaker ( nog niet:P)
Kan iemand me een beetje in de richting helpen?
thnx
ik heb al wat forums doogebladerd en kwam er niet echt uit.
(Sorry BalusC als ik deze vraag stel terwijl het ergens anders gepost it, ik heb 45 mins gezocht kon niet veel vinden)
ik heb nu mijn FSB op 150 staan
multiplier default op 21x
ik draai momenteel op 3149Mhz zonder extra koelingen, Alleen mijn Boxed Cpu cooler en 2 casefans, en 1 extra Powersupply fan van mijn enermax voeding 350 watt)
Vcore staat op 1.625 in mijn bios (Probe zegt 1.712 constant snap het niet)
Memfreq heb ik nu op 400Mhz staan.
ik kan Vlekkeloos windows draaien
en browsen en al die onzin, maar als ik grafische dingen ga draaien, vliegen ze er steeds uit, of mijn pc reboot gewoon. is het verstanding om Vagp (VDDQ) te verhogen? ik kan uit 1.5 1.6 en 1.7 Volt kiezen, of Auto
of mijn Vmem? 2.50 2.60 2.70 2.80 2.90 ?
of mijn timings? ik weetnie precies wat dat allemaal inhoud bij die timings, ik ben niet zon ervaren tweaker ( nog niet:P)
Kan iemand me een beetje in de richting helpen?
thnx
ik heb al wat forums doogebladerd en kwam er niet echt uit.
(Sorry BalusC als ik deze vraag stel terwijl het ergens anders gepost it, ik heb 45 mins gezocht kon niet veel vinden)