Bibliotheek systeem basisschool

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 12:04
Ik ben op zoek naar een bibliotheek systeem (software/ script) voor een basisschool. Ze moeten nieuwe boeken kunnen toevoegen en ook kunnen zoeken op categorie, schrijver enz. Ook willen ze graag een overzicht van alle boeken die ze hebben. Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Ja, misschien met Access zelf maken, als je er tenminsste ervaring mee hebt... :D

• toktokcity
Helaas daar heb ik geen ervaring mee, had er zelf ook al aan gedacht

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 14:31
Ligt er aan wat ze er voor willen betalen. Je kan gaan voor het VUBIS-systeem van geac, maar ik geloof niet dat dat zo goedkoop is (wordt wel in bibliotheken gebruikt).

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

hmm.... dan wordt het denk ik best wel moeilijk om dat te vinden, omdat het meestal een specifiek pakket is wat er gemaakt wordt voor een bibliotheek...

Verwijderd

zal het eens bij me op school na vragen, zijn nu met een project bezig waarvoor men een database in acces/vb moet maken voor een bedrijf. Volgens mij had een groep het ook gedaan voor een bibliotheek

• toktokcity
Ja het probleem met die bibliotheek software is dat het gericht is op het uitleen gedeelte. Hier gaat het alleen maar om het registreren en het terug vinden van boeken.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
je kunt het ook doen met PHP, MySQL.
Dan hoef je alleen een server te plaatsn en alle computers op het intranet kunnen dingen opzoeken zonder dat ze aparte software nodig hebben.

• toktokcity
Netwerk en intranet zijn al aanwezig

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
http://home.hccnet.nl/jdm.internetcoach/bibsoftlink.html

Hier staan alle bekende nederlands bibibliotheek systemen, met links naar de fab. site's
Verder staan er ook een aantaal free-ware opties op, voor kleine bibs.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1