Toon posts:

DV-Out -> pc -> CD/DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Jep, het is me gelukt, een filmpje van 3 minuten opnemen op mijn pc in goede kwaliteit, heb nog geen andere software dan Windows Movie Maker, maar ben al genoeg geschrokken.

Het filmpje is drie minuten en 4 seconden, maar goede kwaliteit is in WMM meteen in .avi-bestandstype. Ofwel 3.04 minuten is 794 Mb en te groot voor op cd.

Wat doe ik verkeerd en hoe moet ik wat doen?

Moet ik Pinnacle Studio 8 hebben en alles opnemen in Mpegformaat en dit gaan branden?

Ik heb geen DVD-brander, is het een optie om dit aan te schaffen?

Filmpjes zullen namelijk in de toekomst wat langer gaan duren dan 3 minuten, zo'n 1,5 uur of zo en ben niet van plan hiet meteen 30 cd's aan te verbranden.

Kan iemand me uitleggen hoe ik goede kwaliteit in kleine omvang op cd of als het niet anders kan op DVD moet zetten? :'( ;(

Verwijderd

Volgens mij tijdens het capturen kun je zeggen wel formaat en welke kwaliteit, deze optie zit volgens mij ergens bij Advanced....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan wordt de kwaliteit wel meteen een stuk minder. Je kunt als max kiezen om een filmpje te maken voor een 240Mbit internetverbinding en dit is dan .avi en het meest redelijke. dat is dan meteen 794 Mb En dat terwijl je ook zat films van minstens 45 minuten op cd ziet bij bepaalde mensen. Als je een geripte film brandt in goede kwaliteit, dan kost een film van 1,5 uur ongeveer 2 cd's, dus 45 minuten en bij mij is het net 3 minuten.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
In de faq staat een heel stuk geschreven over het grabben van video. Lees dat eens door en bezoek de bekende sites ook eens (staan in hetzelfde stukje).

Wanneer je daarna tegen specifieke problemen aanloopt, kan je dat natuurlijk altijd weer vragen

Dit topic is gesloten.