Toon posts:

Computer maakt zieken wagengluid

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een computer, als je er een aantal minuten op heb gewerkt bengint het interne speakertje een vreselijk irritant zieken wagen gluid te maken. Soms als je ergens als je op de windows update knop klikt of een nieuwe browser opent stopt het er spontaan mee. Dit werkt niet altijd maar afentoe.
weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen of waar het aan ligt?

P 3 700mhz

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ergens in het boekje van je mobo staat misschien wel wat die piepjes betekenen. Ook zou je wat meer info over je systeem kunnen geven. Moederbord, grafische kaart, geheugen etc.

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) hier kan je wat lezen over hoe en wanneer je een topic zou kunnen openen.

[ Voor 27% gewijzigd door thejoker80 op 23-06-2003 17:53 ]

Verwijderd

Misschien zitten je LED stekkertjes wel verkeerd aangesloten of iets dergelijks... maar verder werkt de pc wel goed?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Om vwk te quoten:
Ik zou eens kijken naar je temperatuur.
Wat heb je zelf al geprobeerd :?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat ziekenwagengeluid zal een of ander alarm van je moederbord zijn :). Check idd je handleiding wat het kan zijn. Het zou best een hitte-waarschuwing kunnen zijn, dat je processor te heet wordt. Of dat er een ander onderdeel op je moederbord het even moeilijk heeft ;). Iig is er wat mee aan de hand, dus gauw naar kijken voordat er rook uit komt :P

LinkedIn
Instagram

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Denk temp van je proc.. Die berijkt een gevaarlijk limiet.. Kijk es in je bios hoe warm ie word...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Pogostokje

* twiet *

Ziekenauto na paar minuten = vrijwel zeker oververhitting van de processor. Niet best.... Slechte koeling misschien?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het zou ook kunnen dat je een bij je moederbord geleverd systeem-monitor progje geinstalleerd hebt wat dit veroorzaakt, mijn Asus PC-Probe doet dit ook als ik de maximumwaarde voor temperaturen of de minimum waarde voor fans verkeerd instel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen boekjes bij he mobo uhh veder heb weet ik zeker dat de ledstekkertjes goed zitten ik heb dat even gecontroleerd.
Er zit een 16 bit creatief gluidskaartje in op het moment maar zonder dat die gluidskaart er in zit geeft hij het zelfde probleem. Veder doet de pc het wel goed , voor de rest geen storingen of wat dan ook. Ook bij apparaat beheer werkt alles correct.

Ik heb bij google gezocht naar beep codes van een award bios maar de code die ik als beep heb die komt niet voor op geen enkele site, ook op tweakers kon ik niks vinden over dit probleem

Hoe kan ik het best de temperatuur meten door een termometer bij de cpu te houden ??

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:40

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Heb ik ook wel eens gehad, op een pentium2 ofoz, midden in de nacht terwijl mijn ouders sliepen. Het gebeurde na enkele uren GTA1. Ik dacht eerst dat het spel overschakelde van Sound Blaster naar PC speaker :D

Omdat ik een noob was heb ik het nooit onderzocht, maar achteraf bekeken is temp-probleem idd het waarschijnlijkst.
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 18:01:
Hoe kan ik het best de temperatuur meten door een termometer bij de cpu te houden ??
Als je geluk hebt in je BIOS.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Ik heb het zelf ook al eens gehad, een zeer irritant iets, bij mij lag het aan de detectie van de cpu cooler, deze zou volgens het bios niet draaien maar hij draaide wel degelijk, deze optie heb ik daarom in het bios ook uit gezet

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik daar even in zoeken bedankt allemaal. en wat u zegt het is vreselijk irritant na 10 min wordt ik er zo dol van dat ik eff moet weg lopen anders gaat hij het raam uit :S

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
Ziekenwagen? :+

Anyway, hier staan in de PMG FAQ een aantal links naar beep codes :) Voor de rest had je ook best wel even kunnen zoeken: http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.