Toon posts:

Generals netwerk, lagt out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ppl,

Ik ben min of meer die-hard generals speler (CC), samen met mn broer. Ik vond het dus wel leuk om vandaag de dag nog een versie te kopen zodat we samen het "dream team" ..vormen .

Nu, heb ik twee legale cd keys, installatie is goed verlopen.

Het gaat goed tot een bepaald ogenblik, ik kan gewoon chatten, accept klikken, over het algemeen connectie naar de mensen, maar zodra de balkjes gaan lopen loopt alleen die van mij vol.

Bij mn broer loopt ie gewoon vol, maar zodra de game start ziet hij het dc. menu ,, niemand aftellen ... Het duurd enige tijd tot ik in de game kom en zie dan de mensen "down-counten"... behalve mijn broer.

Conclusie: er komen geen pakketjes extern van het netwerk van mij aan bij de andere spelers.

Nu heb ik al velen dingen geprobeerd: GoT search, google...
o.a. port geforward, FirewallPortOverride, FirewallPortAllocationDelta, EA-ONLINE-HELP-DESK... ben ook wat mails aan het uitwisselen met EA-ONLINE.. maar ze komen niet echt verder dan de standaard FAQ. te mailen ,, waar ik dus weinig aan heb..

**edit >
(netwerk) specs
router > hub > mijn comp zit in hub

router > windows xp
intel pent. 2.66 ghz / 512 intern (tijdelijk router ^^)
mijn pc > windows xp
amd xp 1800+ 1.53 ghz / 1 gyg intern (computer ^^)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 17:45 . Reden: wat vergeten ]

• Flooperke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 19:09
als je lan bedoelt zal je netmask wel niet goed zijn samen met je ip ofzo!
of is je broer de enigste-> kijk ff of die meerdere NIC's heeft, waar he spel een voorkeur aan neemt!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:07

aapelite

Do the kirby!

De gene waarbij het internet binnenkomt moet je goed opletten dat de intenret IP bij options staat op die van internet en niet die van netwerk.

De gene die aan de hub hangt, of hangen die moeten alleen send delay aanzetten want die kunnen warschijnlijk niet kiezen uit een goed internet IP
daarmee zou het moeten werken!
(hier wel iig)

Verwijderd

Topicstarter
aapelite schreef op 23 June 2003 @ 18:33:
De gene waarbij het internet binnenkomt moet je goed opletten dat de intenret IP bij options staat op die van internet en niet die van netwerk.

De gene die aan de hub hangt, of hangen die moeten alleen send delay aanzetten want die kunnen warschijnlijk niet kiezen uit een goed internet IP
daarmee zou het moeten werken!
(hier wel iig)
Hi,

Het is me niet echt helemaal duidelijk wat je bedoelt maar ga zo wel ff proberen wat ik denk dat je bedoelt ^^...

Ik hang dus aan de router en mn broer speeld op de router ,, en joinen een game op ea online...

broer: 192.168.0.1 (router)
ik: 192.168.0.3 (gateway = 192.168.0.1 = broer)...

Dan loggen we in op ea online .. joinen een game ,, wat voor ips de gene hebben die in de game zitten heb ik natuurlijk geen flauw benul van... :> ...maar ik ga even proberen wat je zegt ..

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 18:40:
[...]

Hi,

Het is me niet echt helemaal duidelijk wat je bedoelt maar ga zo wel ff proberen wat ik denk dat je bedoelt ^^...

Ik hang dus aan de router en mn broer speeld op de router ,, en joinen een game op ea online...

broer: 192.168.0.1 (router)
ik: 192.168.0.3 (gateway = 192.168.0.1 = broer)...

Dan loggen we in op ea online .. joinen een game ,, wat voor ips de gene hebben die in de game zitten heb ik natuurlijk geen flauw benul van... :> ...maar ik ga even proberen wat je zegt ..
hey :)

Ik zal het ff duidelijk vertellen.

Je broer speelt dus op de router right? en jij hangt eraan, ok.
Komt het verhaal duidelijk hopelijk.
Hier thuis doen wij hetzelfde (ik ben server) broertje hangt aan hub.

OK:
Ik ga voor ik online speel naar options en stel bij het internet IP mijn iinternet IP dat ik van mn ISP krijg in. Als dit niet kan moet je daar nix veranderen en alleen het send delay vakje aanzetten.

De computer die aan de router hangt moet zowiezo dat vakje hebben wat daarvan kun je dus al zeker weten dat je daardus geen internet IP voor kunt instellen.
Wat ik dus denk is bij beiden send delay aan.

btw: watvoor internet heb je?

Verwijderd

Topicstarter
aapelite schreef op 23 June 2003 @ 20:43:
[...]

hey :)

Ik zal het ff duidelijk vertellen.

Je broer speelt dus op de router right? en jij hangt eraan, ok.
Komt het verhaal duidelijk hopelijk.
Hier thuis doen wij hetzelfde (ik ben server) broertje hangt aan hub.

OK:
Ik ga voor ik online speel naar options en stel bij het internet IP mijn iinternet IP dat ik van mn ISP krijg in. Als dit niet kan moet je daar nix veranderen en alleen het send delay vakje aanzetten.

De computer die aan de router hangt moet zowiezo dat vakje hebben wat daarvan kun je dus al zeker weten dat je daardus geen internet IP voor kunt instellen.
Wat ik dus denk is bij beiden send delay aan.

btw: watvoor internet heb je?
Hi,

Het is nu wel duidelijk wat je bedoelt nou :).... alleen hij stagneerd toch nog op iets... Zodra de game begint connect ie (connecting/probe respons) over het algemeen goed.

Maar over het algemeen laad het kleurige balkje NIET van de persoon die buiten ons netwerk zit.

EDIT: Ik zie overigens de game NIET die mijn broer maakt (router)... de game die IK maak word wel gezien door broer ^^....

Internet : chello

Gr.

Alb

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 13:44 . Reden: toevoeging ]

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

De persoon die niet direct internet binnenkrijgt (jij dus) moet zowiezo de geem maken anders zie jij die van je broer niet klopt hebben wij hier ook.

Ik zal je vertellen hoe ik het precies heb dan :)
Ik zit op de server en mijn broertje is via een hub verbonden met mij.
Ik heb internet via wanadoo dus een dynamisch IP dus moet ik steeds VOOR ik online ga spelen even bij options het internet IP van wanadoo selecteren (213.17.xx.xx)
Mijn broertje hoeft dit niet en het enige dat hij heeft is send delay aan bij options, ik heb dit niet! anders werkt het bijna nooit.

Vervolgens gaan wij naar GOL en maakt mijn broertje een geem die ik join en vervolgens andere mensen. Daarna kunnen we gewoon gaan spelen.

Hiermee zou het moeten werken en anders ligt het aan de mensen die mee doen :)

hebben jullie anders misschien een firewall aan?
(zou niet uit moeten maken want send delay lost dit meestal ook wel op en anders uitzetten :) )

[ Voor 9% gewijzigd door aapelite op 24-06-2003 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
aapelite schreef op 24 June 2003 @ 13:58:
De persoon die niet direct internet binnenkrijgt (jij dus) moet zowiezo de geem maken anders zie jij die van je broer niet klopt hebben wij hier ook.

Ik zal je vertellen hoe ik het precies heb dan :)
Ik zit op de server en mijn broertje is via een hub verbonden met mij.
Ik heb internet via wanadoo dus een dynamisch IP dus moet ik steeds VOOR ik online ga spelen even bij options het internet IP van wanadoo selecteren (213.17.xx.xx)
Mijn broertje hoeft dit niet en het enige dat hij heeft is send delay aan bij options, ik heb dit niet! anders werkt het bijna nooit.

Vervolgens gaan wij naar GOL en maakt mijn broertje een geem die ik join en vervolgens andere mensen. Daarna kunnen we gewoon gaan spelen.

Hiermee zou het moeten werken en anders ligt het aan de mensen die mee doen :)

hebben jullie anders misschien een firewall aan?
(zou niet uit moeten maken want send delay lost dit meestal ook wel op en anders uitzetten :) )
Hij gaat nu redelijk goed ,, alleen soms connect ie niet goed :S... nu als ik dit direct deed was dit veel minder dan nu..

paar 2v2 game zijn iig. goed gegaan :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik samen met mn broer iets in de gerne van 3v3 doe dan klapt ie er al uit voordat ik ook maar ben begonnen :(... gebeurd bij establing connectie.

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 16:36:
als ik samen met mn broer iets in de gerne van 3v3 doe dan klapt ie er al uit voordat ik ook maar ben begonnen :(... gebeurd bij establing connectie.
hoeft niet meteen aan jullie te liggen, het gebeurd wel vaker dat tijdens dat connecten iemand eruit gaat, vooral met meerdere spelers wordt die kans ook hoger.

Verwijderd

Topicstarter
aapelite schreef op 24 June 2003 @ 17:34:
[...]

hoeft niet meteen aan jullie te liggen, het gebeurd wel vaker dat tijdens dat connecten iemand eruit gaat, vooral met meerdere spelers wordt die kans ook hoger.
Ja klopt... alleen this wel errug frappant dat hij preciez nu een paar maal achter elkaar doet. In "the old days" toen de tweede versie er nog niet was deed hij het zogoed als altijd... Ook hebben we vaste buddies en die deden het goed, maar nu zijn er wel eens problemen..

Maar goed iig. bedankt ^^ ,, als je nog een idee hebt dan mag dat uiteraard komen :)... _/-\o_

Overigens heb ik in de options firewalloveride staan voor port 29910... zou volgens eaonline iets doen...

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

probeer eens internet verbinding te maken op deze wijze die hier beschreven staat:

http://www.raspppoe.com/

Dat protocol support veel meer dingen misschien heb je dan minder probs :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik weer ff ... ik ervaar de laatste tijd complicaties als de mensen moeten laden ,, in het menu met de kleurige balkjes. Ik zie mezelf dan alleen laden na enkele ogenblikken kom ik in de game waar ik iedereen zie out-laggen....

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Hij bugt nog steeds nog al vaak ,, bij het laden "waiting for port number"... of hij laad niet in het 'laad' menu de fleurige balkjes :(...

some-one?
Pagina: 1