Toon posts:

GF4 ti4400 AGP Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn Asus V8440...

Ik ben al weken opzoek naar de oorzaak van het langzaam lopen in veel games, bijv. UT2003/C&C Generals..

heb een 2100+ en 512 mb ddr333 geheugen.. dus zou eigenlijk geen probleem moeten zijn..

Nou heb ik in mijn eigenschappen van mn videokaart zitten neuzen en kwam ik tot de conclusie dat AGP uit blijkt te staan ofzo, kan dit ook niet wijzigen..

:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~quayt003/uhm.JPG

iemand oplossing hoe ik dit wel kan wijzigen, in de bios heb ik hem al ingesteld op 4x..

Mijn moederbord is een Chaintech Apogee 7VJL Deluxe

Greetz,
Nick

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:01
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 17:28:
Ik heb een probleempje met mijn Asus V8440...

Ik ben al weken opzoek naar de oorzaak van het langzaam lopen in veel games, bijv. UT2003/C&C Generals..

heb een 2100+ en 512 mb ddr333 geheugen.. dus zou eigenlijk geen probleem moeten zijn..

Nou heb ik in mijn eigenschappen van mn videokaart zitten neuzen en kwam ik tot de conclusie dat AGP uit blijkt te staan ofzo, kan dit ook niet wijzigen..

:
[afbeelding]

iemand oplossing hoe ik dit wel kan wijzigen, in de bios heb ik hem al ingesteld op 4x..

Mijn moederbord is een Chaintech Apogee 7VJL Deluxe

Greetz,
Nick
Welke drivers gebruik je? Ik kan bij mezelf dit venster nameljk helemaal niet terugvinden 8)7
Je hebt verder wel al het normale aanstaan zoals Hardwareversnelling en DirectX enzo?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Met bijvoorbeeld "Geforce Tweak utility" kan je AGP rate ook veranderen. En download even de nieuwste detenator van www.nvidia.com

• Flooperke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 09:31
ik heb dit vaak gehad dan draait ie op pci mode.... oplossen? mobo chipset voor agp updaten en of os helemaal overnieuw installen-> de beste eigenlijk! :D

Verwijderd

download gewoon van alles ff de nieuwste drivers (mobo, 3dkaart enz) ]

maar welke 3d driveer gebruik je nu dan?? . geef dan ook wat meer info . hier kunnen we eigelijk ook weing mee

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de nieuwste nieuwste nvidia drivers (44.03) en heb een of ander progje gedownt waarmee je extra functies in dat paneltje kon proppen.. en heb al vaak zat OS opnieuw geinstalleerd, maar kan geen goeie bios updates voor dit mobo vinden, die van de offi site werken niet :(

Verwijderd

je hebt toch wel in je bios agp 4 aanstaan/enabled? en kijk ook eens naar je agp aperture size in de bios

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 18:39:
ik gebruik de nieuwste nieuwste nvidia drivers (44.03) en heb een of ander progje gedownt waarmee je extra functies in dat paneltje kon proppen.. en heb al vaak zat OS opnieuw geinstalleerd, maar kan geen goeie bios updates voor dit mobo vinden, die van de offi site werken niet :(
Wat werkt er precies niet dan?

En AGP aperture size moet altijd de helft van je ram zijn.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik op 256 staan, met 512 geheugen, maar hij geeft bij AGP Settings aan dat hij ingesteld staat op PCI, en krijg dat met geen mogelijkheid terug, met geforce twaek utility kan ik hem op 4 zetten, maar dat gaat ook weer niet goed, blijft PCI staan, in bios staat alles op 4x ja -_-

:(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

moederbord drivers ge-installeerd???

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
yep :o

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm,

Heb je nog garantie op je videokaart..want het is OF je moederbord OF je videokaart!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 18:49:
[...]

Wat werkt er precies niet dan?

En AGP aperture size moet altijd de helft van je ram zijn.
explain... ik heb 1 GB ram in mijn pc, maar mijn AGP aperture gaat echt niet hoger dan 256... terwijl het mobo (A7V333) 3GB ram aankan.... slaat volgens mij dus nergens op dat die AGP aperture "altijd" de helft van je ram moet zijn....

[edit]
ik heb het ff opgezocht in de FAQ:

Aperture size :? Wat is dat en hoe groot moet het zijn?

Dit is even simpel gezegd het systeemgeheugen wat de videokaart kan gebruiken als tijdelijke opslag op het moment dat het geheugen op de videokaart vol zit. Over het instellen van het AGP Aperture Size: Zorg er in ieder geval voor dat de AGP Aperture Size niet meer dan de helft van het systeemgeheugen is, verder is het vooral een kwestie van proberen en kijken wat het snelste is (een te lage of te hoge Aperture Size kan iig geen schade aan het systeem aanrichten, dus een beetje proberen kan geen kwaad).

[ Voor 43% gewijzigd door X-Rey op 24-06-2003 23:58 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Klinkt als niet goed geinstalleerde drivers voor je agp.
Kijk ff bij Systeemeigenschappen->hardware->apparaatbeheer->systeemapparaten
Daar moet de agp bus bij staan als VIA CPU to APG2.0/AGP3.0 controller o.i.d.
Is dit niet het geval of is er een probleem met dat apparaat (her)installeer de nieuwste via drivers ff en doe de normal install, niet de express installatie en kies om elk onderdeel waarnaar de setup vraagt te installeren.

Verwijderd

X-Rey schreef op 24 juni 2003 @ 23:51:
[...]
[edit]
ik heb het ff opgezocht in de FAQ:

Aperture size :? Wat is dat en hoe groot moet het zijn?

Dit is even simpel gezegd het systeemgeheugen wat de videokaart kan gebruiken als tijdelijke opslag op het moment dat het geheugen op de videokaart vol zit. Over het instellen van het AGP Aperture Size: Zorg er in ieder geval voor dat de AGP Aperture Size niet meer dan de helft van het systeemgeheugen is, verder is het vooral een kwestie van proberen en kijken wat het snelste is (een te lage of te hoge Aperture Size kan iig geen schade aan het systeem aanrichten, dus een beetje proberen kan geen kwaad).
Als je een spel speelt, en het vga geheugen loopt vol, kun je beter veel van het interne geheugen gebruiken. Want als je aperture size echt te klein is gaat het of zeer traag of het spel stopt gewoon (nog nooit gehad).

Maar meestal gebeurt dit nauwelijks, op de nieuwe videokaarten zit enorm veel ram. Zo ongeveer elk spel heeft genoeg aan 64, laat staan 128.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 00:46:
Klinkt als niet goed geinstalleerde drivers voor je agp.
Kijk ff bij Systeemeigenschappen->hardware->apparaatbeheer->systeemapparaten
Daar moet de agp bus bij staan als VIA CPU to APG2.0/AGP3.0 controller o.i.d.
Is dit niet het geval of is er een probleem met dat apparaat (her)installeer de nieuwste via drivers ff en doe de normal install, niet de express installatie en kies om elk onderdeel waarnaar de setup vraagt te installeren.
die agp controller staat er ook in 8)7

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 09:21:
[...]

Als je een spel speelt, en het vga geheugen loopt vol, kun je beter veel van het interne geheugen gebruiken. Want als je aperture size echt te klein is gaat het of zeer traag of het spel stopt gewoon (nog nooit gehad).

Maar meestal gebeurt dit nauwelijks, op de nieuwe videokaarten zit enorm veel ram. Zo ongeveer elk spel heeft genoeg aan 64, laat staan 128.
Dat is zeker waar, met een Videokaart met 128 Mb DDR geheugen enzo heb je helemaal niet zoveel apperture nodig.

Zelf heb ik dus 128Mb DDR en als apperture zet ik dus 128Mb DDR, want het lijkt me gek dat een game meer als 256Mb videokaart geheugen gaat vragen.

Verwijderd

wat je ook kan doen is powerstip downloaden. Dat is echt het ultieme tweak progje. Je kan daar echt van alles en nog wat instellen van heeel je pc en je kan ook verschillende setups maken.

zie ook: http://www.entechtaiwan.com/ps.htm
Pagina: 1