Ik heb laatst een DVD speler en een RealMagic Holywood+ kaartje gekocht, ik wil DVD's op de TV kijken dus heb ik een S-Video kabel en een audio kabel gekocht (10m lang) maar nu krijg ik wel geluid via tv maar geen beeld. Wat doe ik fout? en hoe moet ik het oplossen?
Je hebt uiteraard wel het goede S-Video kanaal op je TV ingesteld?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Dat kan je niet echt instellen geloof ik...Ik heb een Philips Match Line.
Ik heb zo'n scart omzetter waar je je S-video op aansluit en je audio.
Ik heb zo'n scart omzetter waar je je S-video op aansluit en je audio.
Zo'n SCART-naar-S-Video-ding heb ik dus ook.
Resultaat: alleen zwart/wit-info wordt doorgegeven. Heeft die Matchline van je geen S-Video? Dan is ie toch al wat jaartjes oud!
Alleen SCART-SCART of SVideo-SVideo gaat echt goed denk ik. Je kunt ook de composiet proberen. Is in principe mindere beeldkwaliteit, maar als je een goede kabel gebruikt valt dat nauwelijks op.
Resultaat: alleen zwart/wit-info wordt doorgegeven. Heeft die Matchline van je geen S-Video? Dan is ie toch al wat jaartjes oud!
Alleen SCART-SCART of SVideo-SVideo gaat echt goed denk ik. Je kunt ook de composiet proberen. Is in principe mindere beeldkwaliteit, maar als je een goede kabel gebruikt valt dat nauwelijks op.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
check eerst je instellingen maar eens moet wel zeggen het is wel een van de best mpeg kaartjes die er zijn
Ik heb het eindleijk opgelost maar nu bromt me'n geluid
Ik heb gewoon een audio kabeltje met die tulp stekkertjes...Ik heb al me'n computer van aarde afgehaalt maar dat helpt niet, en ik heb nog een andere groep geprobeerd maar helaas
Hoe los ik dit nou weer op???
Hoe los ik dit nou weer op???
Verwijderd
/hele oude schop!
Ik heb nu ook deze kaart 2e hands opgeduikeld ergens, zonder kabels en software. Ik dacht dat het geen probleem zou zijn. Kaart geinstalleerd onder Windows XP (nieuwste drivers e.d.) en alleen de TV kabel aangesloten. Geen doorluskabel dus, die heb ik ook niet.
Ik krijg dus wel geluid op de TV maar geen beeld? Instellingen allemaal geprobeerd: PAL, PAL60, NTSC, Multisystem...maar nog steeds geen beeld.
Is die doorluskabel persé nodig om toch beeld te krijgen op de TV, ook al gebruik je hem dan niet??
/Edit: Ik weet inmiddels dat ik een 7 polig Svideo kabeltje moet hebben, want pin 2 geeft het composiet signaal door. Maar...nu heb ik helemaal geen beeld meer. Met de 4 polige kabel had ik tenminste nog zwart-wit beeld. Hmm...
Ik heb nu ook deze kaart 2e hands opgeduikeld ergens, zonder kabels en software. Ik dacht dat het geen probleem zou zijn. Kaart geinstalleerd onder Windows XP (nieuwste drivers e.d.) en alleen de TV kabel aangesloten. Geen doorluskabel dus, die heb ik ook niet.
Ik krijg dus wel geluid op de TV maar geen beeld? Instellingen allemaal geprobeerd: PAL, PAL60, NTSC, Multisystem...maar nog steeds geen beeld.
Is die doorluskabel persé nodig om toch beeld te krijgen op de TV, ook al gebruik je hem dan niet??
/Edit: Ik weet inmiddels dat ik een 7 polig Svideo kabeltje moet hebben, want pin 2 geeft het composiet signaal door. Maar...nu heb ik helemaal geen beeld meer. Met de 4 polige kabel had ik tenminste nog zwart-wit beeld. Hmm...
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 21:58 ]
je hebt aan een kabel met 4 pinnen genoeg hoor, die andere pinnen geven niet standaard signalen door die er niet echt toe doen.
Verder moet je de kaart wel instellen op tvout, en daarvoor is het wel handig een doorluskabel te hebben
Verder moet je de kaart wel instellen op tvout, en daarvoor is het wel handig een doorluskabel te hebben
Verwijderd
nou, ik las dus de pin-layout en de 4-pins connector heeft niet de composiet pin erin (pin 2) en het is composiet wat ik gebruik...dus die moet ik toch hebben. Het vreemde is dat ik gewoon GEEN beeld krijg met de 7 pins kabel en wel met de 4 pins...zij het zwart-wit
Pagina: 1