Toon posts:

Variable in Acces???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje...ik ben voor een kennis een Acces database aan het maken waarin hij zijn klanten bij kan houden en welke producten zij hebben enzo.

Als de database wordt geopend, kom er een openings scherm met een aantal knoppen om te zoeken naar klanten.
Een van die knoppen is bijv. "Achternaam". Als je daar op klikt wordt een naam gevraagd, die voer je dan in en je krijgt de gegevens van die persoon.
Maar omdat mijn kennis meerdere producten verkoopt, kun je zien welk product de desbetreffende klant heeft. En door een druk op de knop zou je dan moeten kunnen zien wat de specificaties van dat product zijn.

Maar mijn probleem is dat als je op de "productknop" drukt er nogmaals om de naam gevraagd wordt, en dit vind ik persoonlijk een beetje dubbel op.
Dus dacht ik: ik maak een variable waarin die naam word opgeslagen, maar ik kan nergens iets vinden of er überhaubt wel zoiets in Acces zit.

Ik gebruik Acces 2002 (XP) en ben geen expert in Acces en/of programmeren.
Zou iemand mij mischien kunnen helpen, of is het niet mogelijk?

Alvast bedankt...

- Gorgo

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
kun je niet een tabel maken waar je die naam in opslaat?
bij het opstarten laat je dan een formulier openen waar je de naam kunt invoeren

iRacing Profiel

Verwijderd

dim strNaam as string
of wat is je vraag?

Verwijderd

Topicstarter
@theflyingfin: hoe moet ik dat doen dan, ik ben een beetje een Acces n00b...

en @lumminsky: Hoe wat waar hoe? Zoals ik al zei in mijn post, ik ben geen programmeur.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik em al, bedankt theflyingfin!