10.100 Mbit switch werkt alleen met 10Mbit connecties?

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik heb net op mijn werk (klein kantoornetwerk) een 3Com Superstack 3 Baseline 16ports 10/100 Mbits switch geinstalleerd.
daar hangen een paar hubs en een paar desktopcomputers direct aan.
Het vervelende is echter dat er geen connectie met het netwerk kan worden verkregen tenzij de netwerkkaartren op de desktops softwarematig tot een 10Mbit connectie worden gedwongen (Full of Half mode is allebei nog mogelijk).

De netwerkkaarten zijn allemaal (dezelfde) realtek 10/100 mbit kaartjes. Heeft iemand een idee wat hier de bottleneck (of een ander probleem :+ ) is?

[ Voor 1% gewijzigd door SEFje op 23-06-2003 17:14 . Reden: typo in de titel... :| ]

Verwijderd

Geef eens het exacte typenummer, dan kunnen we zeker weten dat het inderdaad een 10/100 Mbit switch is.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Deze I presume?

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Hmm ik heb ook zo soort gelijk probleem :? 1 pc kan alleen communiceren met andere computers en het modem als die handmatig ingesteld wordt op 10 half duplex (hij verzend wel packets maar ontvangt niets :? ) , met een andere pc heb ik geen last, verveelend!

Edit: ik heb een sweex 10/100 mbit switch

[ Voor 9% gewijzigd door MrOizo op 23-06-2003 17:09 ]

• SEFje
Die is het inderdaad (3C16470 is het typenummer)
MrOizo schreef op 23 juni 2003 @ 17:08:
Hmm ik heb ook zo soort gelijk probleem :? 1 pc kan alleen communiceren met andere computers en het modem als die handmatig ingesteld wordt op 10 half duplex (hij verzend wel packets maar ontvangt niets :? ) , met een andere pc heb ik geen last, verveelend!

Edit: ik heb een sweex 10/100 mbit switch
Ja daar heb ik thuis ook last van, met een dergelijke switch, maar van 3Com verwacht je toch altijd iets meer!

[ Voor 3% gewijzigd door SEFje op 23-06-2003 17:14 ]

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Het ligt dan toch echt aan de kabel, driver van de NIC of de NIC zelf. In die volgorde. Al vele topics over geweest op GoT. Check dus:

* Een ander (100% werkend) kabeltje ertussen
* De nieuwste drivers (of anders volledig verwijderen en herinstallatie van NIC)
* Een andere NIC erin

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
Ik heb ook dat probleem, maar ik heb een SuperStack II Switch 1000

Verwijderd

ik zou het in de bekabeling zoeken ;)

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
0px schreef op 23 June 2003 @ 18:25:
Ik heb ook dat probleem, maar ik heb een SuperStack II Switch 1000
Een SuperStack II Switch 1000 is op 1 poort na ook maar 10 Mbps ;)

Verwijderd

Dit is volgens mij idd de bekabeling, je moet er voor zorgen dat er geen interferentie optreed daarvoor moeten de aderen in een bepaalde volgorde aangesloten worden. Ik zal zo een link posten (waarschijnlijk vanavond).

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelf ook gehad. 2 kabels vervangen en het werkt nu op 1gbit. Kan me niet voorstellen dat het aan de switch ligt aangezien ik (en met mij meerdere) met een cheap ass switch zitten.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Heb hier een 3com dual speed officeswitch, en enkele 3com pci's, realtek pci's, en laptop's met realtek chipset's en het werkt allemaal op 100 mbit. Nog nooit probs gehad, dus check je kabels even.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bijna altijd kabel .. let even op dit schema en vooral welke aders bij elkaar horen !
zijn het "zelfgemaakte" kabels ?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_straight.gif

Iperf

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
hah! de kabels ligt het niet aan, gebruik andere kabels probleem precies het zelfde :? doe je die kabel in de andere pc, geen probleem hmm

[ Voor 24% gewijzigd door MrOizo op 23-06-2003 21:00 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lees voor de gein eens dit 25-75% verlies bij pingen op LAN

Iperf

Verwijderd

Zijn die Hubs soms 10 ? Ik heb op mijn werk dat gedonder wel gehad toen ik nog gemixed Hubs (oude 3Com's) en nieuwe switches (ook 3Com) gebruikte.
Is dat niet het geval zou ik eens een 3Com NIC proberen.

• SEFje
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 22:43:
Zijn die Hubs soms 10 ? Ik heb op mijn werk dat gedonder wel gehad toen ik nog gemixed Hubs (oude 3Com's) en nieuwe switches (ook 3Com) gebruikte.
Is dat niet het geval zou ik eens een 3Com NIC proberen.
De Hubs die aan het netwerk hangen zijn verder inderdaad allemaal 10Mbit.
Ik heb niet echt veel zin om meteen 50 3Com NIC's te gaan kopen maar ik zal die andere hubs er eens afhalen en kijken wat daarvan het resultaat is.

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Is waarschijnlijk de bekabeling. Had ik ook een topic over een tijdje geleden, en dat klopte; herknijp en alles was in orde :)
(check UITERAARD of de NIC op 100MBit staat in het besturingssysteem)

• SEFje
Stan schreef op 24 juni 2003 @ 15:08:
Is waarschijnlijk de bekabeling. Had ik ook een topic over een tijdje geleden, en dat klopte; herknijp en alles was in orde :)
(check UITERAARD of de NIC op 100MBit staat in het besturingssysteem)
hehe, ja dat laatste had ik wel gedaan ja....
maar goed, ik zal eens naar de bekabeling kijken, laten we hopen dat het daar niet aan ligt... In principe hebben we (natuurlijk) wel Cat. 5 kabels (en dus niet Cat 3 ofzo) maar misschien zijn ze verkeerd geknepen... ;(

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Alweer 19 posts om bij het alom bekende nummer 1 probleem uit te komen: mensen weten niet wat ze doen als ze zelf kabels knijpen. Zucht...
Pagina: 1