Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

19" rack ontwerpen

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Nou heb ik pas toevllig een netserver lpr gekocht voor een aantrekkelijke prijs, maar dat ding is zo huge dat hij niet in een normaal patch rack past.

Nou kwam ik op het idee om 4 alu l profielen te nemen en die te gebruiken als server rack laat maar zegge.

Nou is mijn vraag zijn er dus minimale afmetingen die er rondom de servers moeten komen. zojah hoeveel is het minimum.

dan de volgende van alu doen of van hout heb 2 mogelijkheden alu is meer high tech en hout past weer bij het intrieur van de ruimte

graag jullie advies

Verwijderd

Van alu dan maar. Dat heeft een betere warmtedoorvoer, en een 19" ga je denk ik niet in je huiskamer plaatsen denk ik... toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 16:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 16:40:
Van alu dan maar. Dat heeft een betere warmtedoorvoer, en een 19" ga je denk ik niet in je huiskamer plaatsen denk ik... toch?
Ownee? pas op wat je zegt..... we blijven tweakers he B) O-)

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
een 19" rack met wat bloemetjes erbij ofzo kan best leuk staan!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

Super_ik

haklust!

kun je geen houten kast maken, waarin je alu strips maakt voor die schroefjes en rail enzo? en grootje, tja, kijk wat rond naar 'echte' kasten hun maar. en anders meet je zelf wat, zodat t er allemaal in past :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 20:08
Die profielen die ze gebruiken in 19" kasten kun je zo kopen bij de betere muziekwinkel. Zo heb ik ook een schapje gemaakt waar wat 19"prut in zit ;)
http://members.chello.nl/~h.krabbenborg/19/ (let niet op die zooi daarachter :P )

• whocarez
die dingen van de muziek zaak zijn leuk maar doen voor mij helemaal niks heb hier naast me een netserver lpr liggen en die is eenmaal te groot voor dat soor kasten. Mijn idee was om duis een houten kast weg te werken op de plek waar ik werk en daarin een alu frame maar ik zit met me warmte afvoer want die servers en upsen die produceren nogal wat

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
_Hades_ schreef op 23 June 2003 @ 21:04:
Die profielen die ze gebruiken in 19" kasten kun je zo kopen bij de betere muziekwinkel. Zo heb ik ook een schapje gemaakt waar wat 19"prut in zit ;)
http://members.chello.nl/~h.krabbenborg/19/ (let niet op die zooi daarachter :P )
Jij hebt ze enkel via de voorkant vastgemaakt... en dit zijn niet echt zware webservers wat jje hebt..

En ja ik zou het stoer vinden om ff Een mooie 19" kast met een donkere glazen deur in mijn hall te hebben. (waar je de lampjes ziet flikerren.. :9~ :9~ :9~ )

[ Voor 20% gewijzigd door jvvv op 23-06-2003 21:50 ]

Verwijderd

_Hades_ schreef op 23 juni 2003 @ 21:04:
Define "Betere muziekwinkel" :? Heb je concrete namen? Ik ben nl. opzoek naar van die strips.

Overigens heb ik gewoon een houten frame in deze vorm gemaakt:
code:
1
2
3
 _
| |
|_|

en daar heb ik aan de zijkanten alu-hoekprofielen tegen geschroefd. De servers rusten op zo'n hoekprofiel aan iedere zijkant (40 mm hoekprofiel) Je ziet ze zitten aan de zijkanten van de servers en switch.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jebbe/got/rack.jpg
Kan je op de breedte maken die je zelf wilt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 22:17 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:53:
[...]

Define "Betere muziekwinkel" :? Heb je concrete namen? Ik ben nl. opzoek naar van die strips.
ik heb niet gekeken waar je woont, maar hier in delft zit www.discomaterialen.nl

online bestellen kan ook, denk dat www.licht-geluid.nl ze wel heeft

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

Super_ik

haklust!

aaaargh
* Super_ik wil ook 19" switch

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
* Sine heeft nog wel een 10mbit superstack...

wat zeg je ? te traag :? >:)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Sine schreef op 23 June 2003 @ 23:24:
* Sine heeft nog wel een 10mbit superstack...

wat zeg je ? te traag :? >:)
ach, wat je traag noemt, ik ben gigabit gewent :+

[ontopic]
Ik had een 1 meter hoge patchdeursysteem voor je liggen, mischien nog in de container als die niet al leeg is.
een deur waardat normaal patches aan hangen, deze is 19" breed, alleen het is een soort deur die je open kan maken(normaal zit het systeem vast, deze kon je schanieren).
Als hij er nog is haal ik hem uit de container als je wil(ff mailen), moet je wel ZELF ophalen, in Den Bosch.

Als je deze verzaagt dan heb je mooie basis voor je serverkast.
Mischien haal ik hem er zelf nog uit, dan krijg je de helft ofzoiets.

Verwijderd

Handelen via V&A of mail aub

[ Voor 87% gewijzigd door AcouSE op 24-06-2003 16:23 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Super_ik schreef op 23 June 2003 @ 23:21:
aaaargh
* Super_ik wil ook 19" switch
Ach, kijk eens op marktplaats oid: een 10mbit switchje kost niet zoveel hoor ;)

[ Voor 181% gewijzigd door DJSmiley op 25-06-2003 21:28 ]

Verwijderd

Nou is mijn vraag zijn er dus minimale afmetingen die er rondom de servers moeten komen. zo ja hoeveel is het minimum.
Een LPR trekt zijn lucht uit de voorkant en voert de warme lucht weer af aan de achterzijde:
Afbeeldingslocatie: http://www.bootsector.com/images/products/hp%20netserver%20lpr%20pii%20450.jpg

De zijkanten hoef je niet vrij te houden, zoals je hierop kunt zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.fhrg.fhg.de/images/photos/p1_front_web.jpg

Ik denk dat als je de voorkant 8-10cm vrijhoud en de achterzijde wat meer (12-14cm ofzo?) in verband met kabels etc dat het geen probleem mag gaan geven.

offtopic:
Luitjes, gebruik voor de handel in switches etc nou gewoon Vraag & Aanbod of de contactinfo die in elkaars Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif profiel staan

• whocarez
we gaan wel weer eens aan de teken tafle zitten denk dat ik maar een 12mm dik mdf neem

Binnen in 4 alu l profielen de hoogte in en dan per rack 2 de diepte in. en dan ter hoogte van de schroeven ofzo gaatjes boren en vast zette. of een paar van die robuuste lade schuiven kopen bij de doe het zelf ofzo.

Deur heb ik al in gedachte wat het gaat worde 12mm dik mdf met 6mm dik plexi erin en 80%blindering ccfl of 4 erachter. en alu handvaten voor de afwerkingen

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 20:08
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 21:53:
[...]

Overigens heb ik gewoon een houten frame in deze vorm gemaakt:
code:
1
2
3
 _
| |
|_|

en daar heb ik aan de zijkanten alu-hoekprofielen tegen geschroefd. De servers rusten op zo'n hoekprofiel aan iedere zijkant (40 mm hoekprofiel) Je ziet ze zitten aan de zijkanten van de servers en switch.

[afbeelding]
Kan je op de breedte maken die je zelf wilt.
Ik heb de mijne gehaald bij Millmusic in Doetinchem. Maar durf wel te wedden dat ze in de randstad ook wel zulke winkels hebben (millmusic heeft veel van die versterkers/lampen/gitaren spul staan. Beetje het zwaardere werk dus)

• whocarez
aha maar ach nu heb ik tenminste weer een projectje wat mee kan lopen met de uitbouw van me netwerk grootste droom is natuurlijk een mooi server parkje net zo als bij koffie thuis

zie topic in holland staat een patchkast

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

de 19" maten:
19 Inch Rack Equipment Dimentional Data
as specified by BS5954 (1980) and IEC297(1975)
Rack opening width:
450mm
Between fixing centre:
465mm
Between rack outer edge faces:
486mm
Recommended equipment front panel width:
483mm(19inches)
Recommended equipment body width:
449mm(max)
1U incremental height:
44.45mm(1.75inches)
en ik zou toch echt gaan werken met die profielen aan de voorzijde!

het ziet er stukken beter uit en je kan dan altijd nog een hoekprofiel aan de zijkant zetten om het geheel te ondersteunen.
zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/CCR0855ke.jpg

van de site: http://www.licht-geluid.nl/winkel/Artikel.asp?id=CCR0858k

• whocarez
jah okay die hoekprofielen zijn leuk maar ik kan je nu al zegge die licht en geluid zaken komen iet voor mij op. hp is heel eigenwijs namelijk en heeft alles anders

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 23 juni 2003 @ 21:53:
[...]

..................
deze strip is te krijgen bij de wat professionelere audiobedrijven die zelf hun flightcases maken, ik heb 3,5 jaar bij Merheim audio licht video (<-lol, sinds ik die site in 2001 gebouwd heb is hij volgens mij nooit meer geupdate, maar de prijzen kloppen redelijk denk ik) gewerkt en daar maakten wij al onze cases zelf.
Alleen gebruikten wij zogenaamd "Glijprofiel" Afbeeldingslocatie: http://www.merheim.nl/media/profoto/s94270.jpg hierin kan je kooimoeren schuiven en dus je 19" aparaten op elke gewenste hoogte hangen in tegenstelling tot die gatenstrip waar je je kooimoeren inklikt.

Voor een prijsindicatie van dit profiel kijk maar eens op http://www.merheim.nl/php/verkoop_info.php?id=94270

...

ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je via http://www.case-concept.com even per mail navraagd wat hun dichtstbijzijnde leverancier is denk ik niet dat je er heel ver voor hoeft te rijden.

...

[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 24-06-2003 19:46 ]

• jvvv
Hoeveel zou een goedkope 2U rack kosten, want op shop.tweakers zijn die supper duur.
En zijn deze tweedehands te vinden?

• whocarez
2e hand heel moeilijk en anders zijn ze heel gewilt, ik zou gewoon zoeken naar een goekope server net zo als ik heb gedaan een 2u hoge netserver lpr werkt perfect en koste nog geen 300

• jvvv
300€ enkel voor de kast of zat er al 'iets' in ?

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:37

ripexx

bibs

jvvv schreef op 24 June 2003 @ 21:43:
300€ enkel voor de kast of zat er al 'iets' in ?
Hou er maar rekening mee dat 19" kasten al snel duur zijn. Vaak beschikken ze dan over features zoals hot-swapable hdd en psu's. Voor een standaard 19" kast zit je als snel op 300 euro en dan heb je niets bijzonders.

Kijk ook eens in: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/61

Daar vind je verschillende 19" kasten terug. Maar het blijft een dure hobby. ;) :)

buit is binnen sukkel

• jvvv
Dan laat ik mijn droom om een rack in mijn kamer te hebben. :d

• whocarez
300 euro was een pIII 600 dual 2x 9.1 scsi raid en hotswap en een 256 ramm en 2x gbit nic. en uiteraard de 2u hoge kast.

En een rack is niet zo moeilijk om te fabriceren je moet alleen zorgen dat je een stabiel frame creert

Verwijderd

Wow, die dingen zijn echt superduur. Doe mij maar gewoon mijn sweex towertje :)

• jvvv
Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 15:18:
Wow, die dingen zijn echt superduur. Doe mij maar gewoon mijn sweex towertje :)
Vreed duur maar stoer, kzal eens rondvragen....

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
kant & klaar rack 6 HE zit op ongeveer 150-200 euro uit me hoofd, gewoon netjes van hout met vlindersloten & sluitprofielen...

• whocarez
lol

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
_-= Erikje =-_ schreef op 25 June 2003 @ 21:17:
kant & klaar rack 6 HE zit op ongeveer 150-200 euro uit me hoofd, gewoon netjes van hout met vlindersloten & sluitprofielen...
moet jij me eens vertelllen waar

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Hmm nu lees ik zonet dit topic,
mede omdat ik ook op zoek ben naar een kast voor me 19' server.
Ik had voorheen een ouwe compaq celeron in een patchkast liggen maar me huidige 19' server is te diep voor deze patchkast.
Nu ben ik ook ondertussen ook al overal rond aan het neuzen naar een kast maar deze zijn heel moeilijk te vinden (zeker de kleinere) het gaat nl. om een 4u kast en heb geen zin om een kast voor 24u of hoger neer te gaan zetten.

Nu ben ik er al over na aan het denken om zelf iets te gaan maken (van hout) maar moet ik hier ook nog aan iets denken qua ventilatie? en is het verstandig om een dergelijke kast van binnen te isoleren????

Grtz

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:24
beetje oud topic vind je niet?

https://f1nerd.nl

Verwijderd

in iedergeval de search gebruikt..... O-)

Verwijderd

Tja oud topic maar voor mij momenteel zeer interessant.... en aangezien hier toch al een punten in naar voren kwamen vond ik het niet van belang om een nieuw topic te starten en daarbij verwezen te worden naar oude topics...

Verwijderd

@ymoona: hij kickt toch niet onzinnig/onnodig een oud topic, wat jij post is wel onzinnig.

Niet isoleren, gesloten of open.. maakt niet uit (sowieso) dingen niet gaan isoleren..

ligt er natuurlijk een beetje aan of je een open of gesloten kast wil maken, indien gesloten moet je er
rekening mee houden dat je aan de achterkant genoeg ruimte hebt voor stekkers etc - maar vooral een goede ventilatie is belangrijk, zorg dat het (de warme licht) aan de achterkant niet bovenin die kast bijft hangen)

(indien gesloten, achter minimaal 20cm - voor minimaal 10 -> lijkt me een goed uitgangspunt, de professionele racks die wij op kantoor hadden gebruikten ook ongeveer deze maten)

Verwijderd

Ik wou hem dus isoleren en een gesloten kast (met een (glazen) deur) stroom etc wou ik doorvoeren met zo'n doorvoer zoals je die ook op bureau's etc vind. wil het geheel dus strak afwerken alleen vraag ik me dus af of het niet te heet word. op de server komt nl. alleen een webserver, mailserver en ftp en dat is niet echt een zware belasting maar toch.... er zijn trouwens in totaal 4 ventilator in de server. 2 aan de voorkant 1 op processor en 1 in de voeding... moet ik dan toch voor een bepaalde afvoer zorgen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:45:
...er zijn trouwens in totaal 4 ventilator in de server. 2 aan de voorkant 1 op processor en 1 in de voeding... moet ik dan toch voor een bepaalde afvoer zorgen??
Waar wil je anders de warme lucht naartoe verhuizen? Terug de server in? En wat dacht je van aanvoer van koele lucht?

Verwijderd

Hoe kan ik dit het beste aanpakken dan? aangezien ik het geluid zo laag mogelijk wil houden omdat de kast op een slaapkamer komt te staan...

een extra ventilator tegen de bovenkant van de kast schroeven?

Verwijderd

alleen daarmee heb je de aanvoer dan nog niet geregeld, je moet echt voor een flow zorgen..

Verwijderd

Je zou een grote fan (draaien langzamer dan cpu fans- minder herrie, eventueel via een regelaar laten werken) kunnen plaatsen aan de onderkant voor toevoer van koele lucht, en eentje aan de bovenkant om de warme lucht af te voeren.

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:24
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:56:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken dan? aangezien ik het geluid zo laag mogelijk wil houden omdat de kast op een slaapkamer komt te staan...

een extra ventilator tegen de bovenkant van de kast schroeven?
als je de boel goed stil wil houden en op temperatuur, kan je het beste harde schijven ontkoppelen van de behuizing, dit voorkomt brommen. dus in stoffen elastiek hangen.

je kan zoals al gezegt beter een grote fan nemen op een laag toerental
en hout isoleer zowel geluid als temperatuur beter

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:10:
Je zou een grote fan (draaien langzamer dan cpu fans- minder herrie, eventueel via een regelaar laten werken) kunnen plaatsen aan de onderkant voor toevoer van koele lucht, en eentje aan de bovenkant om de warme lucht af te voeren.
Ik wil hem sowieso mobiel houden (met wieltjes eronder) maar wat voor een fans raden jullie dan aan om erin te zetten? specifieke merken etc?
en ik wil de kast in principe isoleren met van die eierdoppen schuim of is piepschuim oid. een beter alternatief??

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:52
Ik denk dat je met de search genoeg info kan vinden over stille fans.
Daarbij zie ik het nut er niet van in om een kast te isoleren. Wel heb je in en een out take nodig, dat zorgt voor de lucht doorvoer.
Oftewel een fan aan de voorkant die IN de kast blaast en een fan aan de achterkant die UIT de kast blaast.

Maar ook dat is allemaal met de search te vinden.

They who buy the dip, deserves the rip.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:47:
[...]

Ik wil hem sowieso mobiel houden (met wieltjes eronder) maar wat voor een fans raden jullie dan aan om erin te zetten? specifieke merken etc?
en ik wil de kast in principe isoleren met van die eierdoppen schuim of is piepschuim oid. een beter alternatief??
Met een 12cm papst ventilator zit je altijd wel goed. Eventueel via een spanningsdeler aansluiten om hem nog rustiger te laten lopen.
Piepschuim zou ik niet gebruiken vanwege statische ladingen. Neem gewoon noppenschuim

Afbeeldingslocatie: http://dvd-infocentre.nl.eu.org/images/got/iso.jpg

Verder hangt het er een beetje af van het formaat van je kast/ombouw hoe je je in en outtake fans kunt plaatsen.

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik zou in ieder geval ook even op marktplaats oid kijken. Daar komen regelmatig leuke dingen langs voor een betaalbare prijs.
Zo heb ik laatst voor 40euro een 12HE rack gekocht. Het is natuurlijk 2e hands, maar die dingen zijn toch zo hufter-bestendig dat ze goed blijven.

Succes in ieder geval en als je eenmaal zelf een rack gaat bouwen, ben ik erg benieuwd naar de CiP

Verwijderd

Berik schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:09:
Ik zou in ieder geval ook even op marktplaats oid kijken. Daar komen regelmatig leuke dingen langs voor een betaalbare prijs.
Zo heb ik laatst voor 40euro een 12HE rack gekocht. Het is natuurlijk 2e hands, maar die dingen zijn toch zo hufter-bestendig dat ze goed blijven.

Succes in ieder geval en als je eenmaal zelf een rack gaat bouwen, ben ik erg benieuwd naar de CiP
Tja marktplaats heb ik idd ook al gekeken.. maar het probleem is de meeste zijn gewoon te groot 42u oid en dat heb ik gewoon niet nodig en ook geen plaats voor.

Was idd van plan om van dat noppenschuim te gaan gebruiken.
Alleen moet ik kijken voor die fans want daar heb ik absoluut geen ervaring mee en ben ook niet zo technisch wat betreft elektriciteit etc. dus zal me nog eens grondig gaan laten inlichten over de beste fans en hoe ik deze moet aansluiten want ik neem aan dat deze niet op 220 draaien.....

Verwijderd

Nu ben ik me dus verder aan het verdiepen in het koel element van een dergelijke "rack" en dus op zoek naar fans.
nu kwam ik de volgende tegen op de site van de regenboog: http://www.rbcm.nl/websho...9a76ce914b054f5db158f9344

Is dit een goeie fan? want ik neem aan dat deze gewoon op 230V draait? maar moet ik dit op een of andere manier ook nog regelen of aansluiten op een server oid? want ik kan veel vinden hier maar niet hoe dat in een custom made rack gemaakt moet gaan worden etc.
Tevens vraag ik me dan ook af of de bijbehorende fans op een normaal stopcontact (kunnen) worden aangesloten of dat dit op een andere manier geregeld moet worden.
Pagina: 1