[php/mysql] variabele werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een online league syteem te maken, nou heb ik alleen een probleem met
de punten telling.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$sql = "UPDATE $playerstable SET wins = wins, losses= losses + 1, totalwins = totalwins, 
totallosses= totallosses + 1, points = points - (points * $procentelose), 
totalpoints = totalpoints + points, games = games + 1, totalgames = totalgames + 1, streakwins = 0, 
streaklosses = streaklosses + 1 WHERE name='$losername'"; 
     $result = mysql_query($sql); 
     $sql = "UPDATE $playerstable SET wins = wins + 1, losses= losses, totalwins = 
totalwins + 1, totallosses= totallosses, points = points + ( points* $procentewin),
 totalpoints = totalpoints + points, games = games + 1, totalgames = totalgames + 1, 
streakwins = streakwins + 1, 
streaklosses = 0 WHERE name='$winnername'"; 
     $result = mysql_query($sql);

dit werkt allemaal goed, bij de verlieser word dus een aantal procent van zijn punten af gehaalt, en bij de winnaar ook.

Maar nou wil ik dat de winnaar een aantal procent van het punten aantal van de verlieser krijgt.
Hoe doe ik dat? met simpel $aantalpuntenverliezer = points lukt het niet.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Maar nou wil ik dat de winnaar een aantal procent van het punten aantal van de verlieser krijgt.
Hoe doe ik dat? met simpel $aantalpuntenverliezer = points lukt het niet.
De enige mogelijkheid lijkt me een select te doen voor het huidige aantal points van zowel winnaar als verliezer, ik zie zo namelijk geen mogelijkheden dit in dezelfde query te doen...
Vervolgens kan je in php het aantal punten bepalen wat er bij de verliezer af moet en bij de winnaar bij moet worden geteld :)

edit:

Misschien dat je even je topic kan editen. Op deze manier vern^&k je de lay-out namelijk aardig ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DeverauX op 23-06-2003 16:51 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Ik ga dat meteen eventjes proberen.