[Apache] Requested method POST is not allowed for the URL

Pagina: 1
Acties:

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt van GoT, en Google gebruikt om antwoord te kunnen vinden op mijn vraag, echter overal gaat het voornamelijk over dit probleem in combinatie met PHP. En als het niet over PHP gaat, staat er geen duidelijk antwoord, of helemaal geen antwoord.

mijn probleem(pje) is als volgt:

Ik heb apache draaien (1.3.13) met daarnaast tomcat 3.3.a en webappserver 2.9.24 (maar webapp is denk ik niet van toepassing op dit probleem verder).

vanuit mijn apache dir zijn er symbolische links naar de webappsample (gegenereerd door webappserver) en mijn eigen symbolische link naar mijn html directory.

zodra ik via een browser mijn eigen html dir opvraag, werkt dit allemaal naar behoren. Echter zodra ik een formulier probeer te posten krijg ik deze foutmelding:

code:
1
2
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /test/logincontrole.jsp.

In de eerste plaats dacht ik dat het aan de jsp container lag (tomcat draait op ppoort 8000 en is doorgelinked met apache via mod_jk en lijkt goed te werken), dus heb ik nog maar een form gemaakt, maar dan in puur html, echter dezelfde melding:

code:
1
2
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /test/printoutput.html.

Voer ik echter deze html files uit vanuit de gegenereerde webappsample directory dan werkt het wel perfect :?

Wat ik zo links en rechts lees, schijnt het te maken te hebben met de instellingen van apache, gaat dit op directory niveau? mijn bestanden zijn in ieder geval allemaal ge-chmod op 777.

Verder las ik iets met AddType in de httpd.conf, maar wat precies en waar? want dit is mij weer niet duidelijk.

Iemand die een oplossing heeft voor dit probleem?
Alvast bedankt voor de reacties/moeite

Kleine samenvatting:
/test/printinput.html post naar printoutput.html en geeft bovenstaande foutmelding
/webappsample/printinput.html (exact dezelfde als hierboven, maar dan in andere virtual dir) gaat goed.

Het moet uiteraard echter ook goed gaan vanuit de andere dir's

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Helaas zit HTML bij de buren van Webdesign & Graphics. Kicked over de schutting dus ;)

Professionele website nodig?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Euh, toch weer een move terug want dit heeft niks met HTML te maken maar met de configuratie van de server volgens mij :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Staat er soms iets in een .htaccess bestand dat lijkt op het volgende?

code:
1
2
3
4
<LIMIT POST>
 order deny, allow
 allow from...
</LIMIT>

Apache zegt namelijk dus gewoon dat je geen post-request mag doen op dit dir-niveau. Anders moet je een .htaccess maken met iets van...

code:
1
2
3
4
5
6
<Limit POST> 
order deny,allow 
deny from all <Limit GET POST> 
order deny,allow 
allow from all 
</Limit>

succes :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Oke, nu komt dit misschien vreemd over. maar ik heb helemaal geen .htaccess file in de directory's staan.

Ik ben van server A overgestapt naar Server B, en daar alle bestanden weer neergezet, sinds de overstap is bovenstaand probleem naar voren gekomen.

De directory met html files van server A is domweg gekopieerd naar B in een zelfde soort directory structuur. (zou moeten werken, toch?).

Kan ik zelf zo'n file maken en bovenstaande code van jou overnemen? of komt hier meer bij kijken.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

We blijven nog even heen en weer schoppen, het heeft hoe dan ook geen hol met P&W te maken dus we gaan nog ff in SA proberen :Y)

Professionele website nodig?

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
curry684 schreef op 23 juni 2003 @ 16:40:
We blijven nog even heen en weer schoppen, het heeft hoe dan ook geen hol met P&W te maken dus we gaan nog ff in SA proberen :Y)
alle andere "Requested method POST is not allowed for the URL"-foutmeldingen stonden zo'n beetje in P&W, dus een beetje vreemd dat ik nu overal heen en weer geschopt wordt.

SA?????? 't heeft toch wel degelijk wat met het web te maken.
Of valt Apache webserver (want dat is waar mijn probleem denk ik over gaat) tegenwoordig ook al onder SA?

Om heel eerlijk te zijn, sta ik liever onder P&W of die andere web-groep. Want daar komen toch meer experts op apache/web/html gebied.

[ Voor 14% gewijzigd door Dizzy op 23-06-2003 16:45 ]

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Prammenhanger schreef op 23 June 2003 @ 16:27:
Staat er soms iets in een .htaccess bestand dat lijkt op het volgende?
-knip-
Apache zegt namelijk dus gewoon dat je geen post-request mag doen op dit dir-niveau. Anders moet je een .htaccess maken met iets van...
-knip-
succes :)
ik heb nu een .htaccess bestand aangemaakt met dit erin:
code:
1
2
3
4
5
6
<Limit POST> 
order deny,allow 
deny from all <Limit GET POST> 
order deny,allow 
allow from all 
</Limit>

alle webservices opnieuw opgestart, maar ik blijf de foutmelding krijgen.

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
ter toevoeging: apache schakelde standaard .htaccess bestanden uit, dit heb ik enabled, maar het helpt nog steeds niet.

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
iemand?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kicken binnen 24uur is niet echt gewenst, en voor toevoegingen kan je de editknop eens proberen te hanteren ;)

ontopic:
code:
1
2
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /test/logincontrole.jsp.

In de eerste plaats dacht ik dat het aan de jsp container lag (tomcat draait op ppoort 8000 en is doorgelinked met apache via mod_jk en lijkt goed te werken), dus heb ik nog maar een form gemaakt, maar dan in puur html, echter dezelfde melding:

code:
1
2
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /test/printoutput.html.
html files kunnen sowiso geen POST krijgen, alleen met GET, maar dat terzijde.
kijk eens naar de java source die gegenereerd is van de jsp file, daar moet een doPost methode in staan, zoniet, dan kan die geen POST ontvangen.
Pagina: 1