Toon posts:

Scheve horizontale randen op breedbeeld TV.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor op mijn Samsung 28" WS-28Z4 Breedbeeld TV.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.heetebrij/Breedbeeld.JPG

Zoals je kunt zien lopen de horizontale randen schuin af naar rechts. Dit is zeer irritant en ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd wat mogelijk is zonder dieper op TV elektronica in te gaan.

Het probleem is enigzins te herstellen door beeld te vergroten en heen en weer te schuiven. Tilten van het beeld helpt ook maar een weg. Je kunt helaas niet zoals op een monitor meer shape afstellen.

Ik weet dus dat het mogelijk is dit enigzins te verdoeken door beeld vergroting, schuiven of overscan te gebruiken. Op deze adviezen zit ik echter niet te wachten :)

Ik weet zeker dat het aan de TV ligt omdat zonder de TV out ingeschakeld/loskgekoppeld breedbeeld films dit probleem ook geven als er zwarte randen zijn.

Mijn vraag is of er iemand hier mij kan vertellen of dit enigzins te herstellen valt door de interne elektronica van de monitor te regelen zodat het beeld zonder shuine randen wordt geschoten. Er moet naar mijn weten toch wel regelaars zitten waarmee je dat enigzins kunt corrigeren.

Ik kan helaas hier weinig gedetailleerde informatie over vinden. Weet iemand meer van dit probleem en hoe dit op te lossen? Ik zit helaas al over de garantie periode heen en heb geen zin vette reparatie kosten te gaan betalen mocht het vrij simpel te corrigeren zijn.

Alvast bedankt.

ps. Mijn TV heeft ook een demagnetiseer functie. Echter dit geeft helaas ook geen verbetering.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 16:08 ]

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
een heel erg vaak voorkomend 'probleem' bij breedbeeld tv's helaas

je zult of langs een technische dienst moeten, die in je service menu laten prutsen....die kunnen het dan rechtmaken

of gewoon hele tv omruilen

of zelf zoeken hoe je in dat service menu kunt, en dan zelf gaan kloten maar dat is NIET aan te raden omdat je hiermee je tv serieus kunt verneuken

PIII 800@804 Mhz

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik had iets gelijks met mijn sony monitor. Heb het hele traject gedaan van servicen, wegbrengen naar Hoofddorp (sony) etc. "ja we kunnen het wel bijstellen etc." "potmetertje binnenin etc"

Resultaat: NOPPES. Ik zou er niets een aan beginnen als ze daar mee komen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning