Toon posts:

GTA3: kan met gamepad niet rijden, maar wel lopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een vriend van me had nog een Gravis Gamepad Pro (Gameport) over en nu probeer ik hem aan de praat te krijgen met GTA3. Met alleen het toetsenbord en de muis werkte de hele besturing goed, maar met de gamepad heb ik een probleem. Lopen gaat prima, alle kanten op, maar op het moment dat ik in een auto stap en vooruit of achteruit indruk gebeurt er nix. Als ik op links of rechts druk draaien de wielen wel, maar vooruit of achteruit rijden hoh maar.

Ik heb voor zover ik weet alles volgens het boekje gedaan:

- 1st DirectX 9 geinstalleerd
- vervolgens Gravis Xperience 4.5 geinstalleerd (nieuwste drivers en software)
- Gravis Gamepad Pro geselecteerd in het lijstje van Spelbesturingen, geeft aan 'OK'
- test was goed, toch later calibreren geprobeerd, hielp niet
- gamepad een x of 10-15 in en uitgeplugd
- Xperience 4.5 verwijderd en opnieuw geinstalleerd

NB: Het lijkt er wel op dat de drivers van Xperience 4.5 niet verwijderd worden tijdens het uninstallen, want de Gravis Gamepad Pro stond daarna gewoon nog in het lijstje bij Spelbesturingen. Verder stond hij ook in de DirectX map van System32.

Hier zijn mijn systeemgegevens:

Welk OS heb je? XP + SP1 + essentiele updates
Hoeveel geheugen? 1 gig
Swapfile? 1500mb
Welke Videokaart? Club 3D radeon 9000 pro
De driver? Powercolor radeon 9000 pro evil commando (built by Ati)
Aangesloten op? game/midi poort van Asus P4PE, gameport is enabled in BIOS
Gameport driver: Standaardspelpoort
Welke proc en hoe snel? P4 2,4 (533FSB)
Wanneer voor het laast gedefragt? gisteren
Welk mobo? Asus P4PE
Welke Geluidskaart? M-Audio Delta 66 + onboard AC'97
Welke instellingen in GTA3 zelf heb je?
control setup: classic
forward: up
back: down
left: left
right: right
Gebruik je een crack? Zo ja, welke? (GEEN link) cracked by Myth (release date 05-2002)
Verder nog wat patches oid geïnstalleerd? de 'crack no cd and savefix' (Myth)

Zoeken heeft nog nix opgeleverd, dus ik hoop dat iemand een idee heeft!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35

Lightah

Strikes Again

heb je wel in opties de on foot/ in car enzo allemaal goed ingesteld. Dat verschilt namelijk.

The Unpredictable Striker!

Verwijderd

Topicstarter
Lightah schreef op 23 June 2003 @ 16:19:
heb je wel in opties de on foot/ in car enzo allemaal goed ingesteld. Dat verschilt namelijk.
ja, heb ik gedaan...
als ik bij opties op de pijltjes van de gamepad druk, komt er echter nix te staan. ik kan de richtingen alleen met de pijltjes van het toetsenbord invullen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg net een nietszeggend mailtje terug van Gravis:
Thank you for your inquiry.
On http://www.gravis.com/support/sup_1037.html -> you can download a version of Xperience 4.5
for Windows 98, ME, 2000 and XP.

Please uninstall all previous versions before installing.
Unfortunately, We no longer support the new version of directX.
There will be no new software after this version, because the gravis
productline is out of production
denken jullie dat directX 9 het probleem kan zijn, aangezien Gravis die niet support? of kan dat niet de effecten hebben, zoals beschreven in de openingspost?

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik geef het maar op... nix heeft geholpen. ik ga wel weer door met keyboard en muis...

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:45

Nakebod

Nope.

Officieel support GTA (3/VC) geloof ik ook geen gamepads en/of stuurwielen.

Ik heb zelf me MS wielding wel gedeeltelijk werkend, in Windows hebben de knoppen van het stuur de functie van een normale key gekregen, bijv enter.

Met de pedalen kan ik perfect de throtle? van de helicopter bedienen, voor en achteruit lopen.. maar in een auto werken de pedalen niet meer.

Nu gebruikt de throtle de W en S, lopen gebruikt zowel W als S, en ook pijl up en down.
Voor het besturen van de auto worden ook pijl up en down gebruikt, en W en S, en toch werkt die combo niet.
Sturen naar links en rechts via het stuurwiel zelf gaat weer wel goed :S

Conclusie: GTA werkt feitelijk alleen met muis en keyboard :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op 27 June 2003 @ 01:23:
Officieel support GTA (3/VC) geloof ik ook geen gamepads en/of stuurwielen.

Conclusie: GTA werkt feitelijk alleen met muis en keyboard :P
je zou het bijna gaan denken ja...
toch ben ik bij mijn searches in GOT en google allerlei verhalen tegengekomen van autorijden in GTA3 met gamepads! ik dacht zelfs met deze Gravis Gamepad Pro. verder kan ik de knopjes van de gamepad wel gewoon instellen in het controllerscherm (joy2, joy3 etc.)

misschien komt het gewoon doordat het een gecrackte versie is... is die van jou ook gecrackt?

Verwijderd

Ik weet niet hoe die gamepad van jou eruit ziet en ik kan me ook niet voorstellen dat je het nog niet geprobeerd hebt, maar bij een maat van me (op zn ps2) geef je geen gas met de pijltjes op de pad maar met een knopje (het rondje als ik me niet vergis). Het zou mij niet verbazen als dat bij een pc gamepad ook zo is. Nogmaals als je het nog niet zelf geprobeerd had is het nog een optie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 16:37:
Ik weet niet hoe die gamepad van jou eruit ziet en ik kan me ook niet voorstellen dat je het nog niet geprobeerd hebt, maar bij een maat van me (op zn ps2) geef je geen gas met de pijltjes op de pad maar met een knopje (het rondje als ik me niet vergis). Het zou mij niet verbazen als dat bij een pc gamepad ook zo is. Nogmaals als je het nog niet zelf geprobeerd had is het nog een optie.
da's een goeie! het is wel ff door m'n gedachten gegaan, maar omdat bij het toetsenbord gas geven ook met de pijltjes gaat, heb ik er verder niet meer bij stil gestaan 8)7

ik ga het straks gelijk ff proberen!

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost!

ik moest inderdaad gewoon buttons als gas en rem gebruiken 8)7

thanx!

gooi maar op slot...

Verwijderd

Er hoeft niets op slot gegooid te worden, want het is een prima topic (alhoewel wat suffig), er is niet geruzied en iedereen leefde nog lang en gelukkig.

Waarom zou dat dan moeten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 02:03:
Er hoeft niets op slot gegooid te worden, want het is een prima topic (alhoewel wat suffig), er is niet geruzied en iedereen leefde nog lang en gelukkig.

Waarom zou dat dan moeten?
probleem opgelost toch?!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:57
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 14:33:
[...]

probleem opgelost toch?!
Omdat een probleem is opgelost hoeft het topic nog niet dicht :) Als mensen later nog vragen hebben en dus ontopic dit topic omhoog kunnen halen zonder dat ze er eigenlijk een eigen topic voor hoeven te openen is dat natuurlijk mooi meegenomen. Eigenlijk alleen 'slechte' topics worden gesloten, dus topics die niet voldoen aan de regels of ergens anders horen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zeg al nix meer :)

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 19:55

Dracul

Ooh yeah!

MaRc0 schreef op 30 juni 2003 @ 15:01:
[...]

Omdat een probleem is opgelost hoeft het topic nog niet dicht :) Als mensen later nog vragen hebben en dus ontopic dit topic omhoog kunnen halen zonder dat ze er eigenlijk een eigen topic voor hoeven te openen is dat natuurlijk mooi meegenomen. Eigenlijk alleen 'slechte' topics worden gesloten, dus topics die niet voldoen aan de regels of ergens anders horen.
Ik heb zeer regelmatig andere meningen gehoord en andere handelingen meegemaakt dus echt een beleid is er volgens mij niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dracul schreef op 30 June 2003 @ 20:33:
[...]

Ik heb zeer regelmatig andere meningen gehoord en andere handelingen meegemaakt dus echt een beleid is er volgens mij niet.
laat maar lullen joh die gasten...

anders wordt het helemaal zo'n offtopic discussie!
Pagina: 1