Toch nog over portmapping ics (XP)

Pagina: 1
Acties:

• Piet_Paulusma
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2023
Bij windows xp wordt een extern (TCP/UDP) poortnr en een intern poortnr gevraagd wanneer je ICS probeert in te stellen. Moeten deze alle 2 dezelfde zijn of juist niet? Ik probeer nu een game (motogp2) te hosten vanuit het LAN maar dat wil niet lukken terwijl ik de poorten heb opengezet zoals gamespy dat vermeld.

Ik heb me nu al tijden sufgezocht op intnet met google enzo maar nog geen succes. Bvd voor enige <b>concreet</b> antwoord.

PS: In de faq heb ik het antwoord niet kunnen vinden

Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer

Verwijderd

Om even heel kort te zijn: als de applicatie instelbaar is op welke 'ie luistert, dan maakt dat niet uit, maar draait een applicatie zowel lokaal als extern op bv. 5000, dan moeten zowel in- als extern op 5000 luisteren.

• Piet_Paulusma
Okee bedankt. Het werkt hier nog wel niet maar dat ben ik gewend en kom er over 10 jaar ofzo wel eens achter (grrrrrrr). De rest vh LAN is fijn. Firewall is off, delen en beheren is ingesteld. Alles verder fijn. Ik heb btw 3 poorten voor ms messenger opengezet op mun server maar hij doet nog steeds geen bestandsoverdracht naar buiten. Met ICQ is het probleem (eindelijk) wel verholpen. Ligt dat met messenger aan xp?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Werk je achter een router? dan moet je eens kijken of deze de DMZ functie ondersteund, deze kan je aanzetten op het moment dat je een spel gaat spelen. Je moet dan de PC kiezen waarop je wil spelen. Zet deze functie wel elke keer uit, er zit nl een extra beveiligingsrisico aan.

• Piet_Paulusma
Nee, geen hardware router. Kheb een server (windows XP) met ICS en daarachter 4 pc's (w XP) via hub hangen.