Toon posts:

RedHat 9 traag

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een aantal redhat 9 machines draaien, waarvan 1 voor een vriendin van me, die ik over wil halen om linux te gaan draaien. Het gaat om een Athlon 1Ghz machine. Onder windows was ie beetje traag en crashed telkens.. dus ik RedHat 9 installeren... maar hij is zoooo traag. Is niet werkbaar. Nou heb ik al meerdere berichten gevonden over een raar probleempje met traag zijn, maar ik kan maar geen oplossing vinden... iemand enig idee?

p. })

Verwijderd

Vertel eens wat meer over de specs vd pc
Hij lijkt me niet echt traag moeten gaan op.
Mischien moet je minder dingen installeren bij de setup
Heb je kde of gnome gekozen.. ?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zijn al aardig wat topics met tips geweest. Zoeken op 'hdparm' levert waarschijnlijk de beste tip op.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met hdparm's en met grub al aangegeven dat hij op eeeh udma 5(?) draait. Op 100Mhz bus zal ik maar zeggen. Met dmesg geeft hij dit ook aan. Hij draait op KDE, maar als je iets start is hij zo verschrikkelijk lang bezig met iets... hierbij blijft het lampje van de harddisk continue branden. Ik heb ergens een bericht gelezen van iemand die na het uitzetten automount van de problemen af was

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 09:21

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
het traag zijn is een typisch geval van de zogenoemde 'slow' bug, deze treed op als je computer erg traag is. Deze treed overigens oook op als je een antwoord op een forum wil en daar vrijwel geen specs geeft, of een aanwijzing tot wat het probleem zou kunnen zijn.

Laat ik het zo zeggen: WAT is er traag.. valt hij niet snel genoeg uit het raam? (blame gravity) of formateerd hij mischien niet snel genoeg (schijf) heb je te weinig geheugen, boot hij niet snel, loopt hij vast op de dhcp bijvoorbeeld of wil x gewoon niet snel draaien, en als x al niet snel draait wat draait er dan niet snel? opstarten? kde? een willekeurig venster? etc etc..

Maak nu eens een goede openingspost en probeer zelf te achterhalen wat er langzaam is, dan kunnen wij onze grote glazen bol (ggb) weer opbergen en je van een reeël antwoord voorzien.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Dit topic is gesloten.