[Win2k] Explorer.exe vastgelopen, icoontjes in taakbalk weg

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Heej :)

Ik kreeg net een fout in Explorer.exe, waarna mijn taakbalk opnieuw neergezet wordt inclusief een aantal icoontjes (naast de klok).
Maar ze worden alleen niet allemaal teruggezet.

Nou had ik m'n IRC nog openstaan en die heeft dan alleen een icoon in de taakbalk naast de klok. Maar die is nu dus weg.
Hoe kan ik nou IRC weer openen?

IRC opstarten opent een 2de IRC ipv dat hij de huidige weer laat zien. In het taakbeheer is IRC nog gewoon zichtbaar en hij staat echt nog gewoon open.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:28

JF_

Afschieten in taakbeheer, vervolgens weer openen. Enige mogelijkheid, vziw.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
afmelden en weer aanmelden...

Systeem Specs

Verwijderd

ja ff opnieuw opstarten heb ik ook wel eens

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ja *doh* dat opnieuw opstarten helpt, dat snapt m'n aars ook nog wel 8)7
Het gaat er om dat ik DEZELFDE irc weer kan openen omdat er nog wat zooi open staat.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Da's toch raar... Sommige icoontjes komen idd terug, terwijl andere hidden blijven.

Weet iemand misschien wat dit fenomeen veroorzaakt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

dreeke schreef op 23 June 2003 @ 14:50:
Ja *doh* dat opnieuw opstarten helpt, dat snapt m'n aars ook nog wel 8)7
Het gaat er om dat ik DEZELFDE irc weer kan openen omdat er nog wat zooi open staat.
alt-tab al geprobeerd ?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:51:
[...]

alt-tab al geprobeerd ?
Uiteraard. :)
Staat 'ie niet bij. Ook normaal gesproken al niet omdat Alt-Tab alleen switcht tussen applicaties die in de taakbalk openstaan. En mijn IRC heeft alleen een systray icoon.

Verwijderd

BtM909 schreef op 23 June 2003 @ 14:51:
Da's toch raar... Sommige icoontjes komen idd terug, terwijl andere hidden blijven.

Weet iemand misschien wat dit fenomeen veroorzaakt?
Sommige programma's detecteren automatisch dat ze het icon opnieuw moeten plaatsen :)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Control-shift-escape is je vriend hier.

Dan 'Bestand' > 'Nieuwe Taak (uitvoeren)'. Vul in "explorer.scf" (da's de verkenner). Zodra gestart dan komt alles weer tevoorschijn al zullen een paar icoontjes uit je tray zijn verdwenen maar met opnieuw opstarten komen ze weer tevoorschijn.

Overigens helpt wachten ook, na 10 minuten wil explorer zich ook wel 's opnieuw opstarten.

--

[edit]
Ik lees niet goed :)

Uit- en inloggen zouden inderdaad wel kunenn helpen anders even opnieuw opstarten. Bovenstaand verhaal helpt echter wel als je snel je startbalk terug moet hebben overigens.

[ Voor 28% gewijzigd door DUX op 23-06-2003 14:56 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

als je nou swits van gebruiker blijven je programma's lopen mischien ziet die de rest dan wel??? is maar idee

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dit was al een probleem onder Win98 als de desktop versie van explorer automatisch opnieuw gestart werd, onder 2K/XP blijft het probleem bestaan. Of het nu een fout is van de programmaatjes in de tray, of van Windows, geen idee... maar heb ook nog nooit een makkelijke manier gevonden om de icoontjes weer terug te krijgen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Nou ik heb me net opnieuw aangemeld, en hij sluit dan eerst alle programma's gewoon af :(
Dus IRC stond gewoon afgesloten toen ik me weer aangemeld had ... :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

:D En dat wist je niet?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:53:
[...]

Sommige programma's detecteren automatisch dat ze het icon opnieuw moeten plaatsen :)
Dus (sommige) applicatie-ontwikkelaars houden rekening ermee als explorer.exe crashed? :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 10:55
volgens mij was er geen andere mogelijkheid (mss ander os :)), maar je kan wel in je irc logs kijken welke messages je niet gehad hebt.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Mayco2 schreef op 23 June 2003 @ 15:25:
volgens mij was er geen andere mogelijkheid (mss ander os :)), maar je kan wel in je irc logs kijken welke messages je niet gehad hebt.
Jah tuurlijk. Maar het gaat eigenlijk ook om andere programma's en gewoon de handigheid. :)

Dat van dat afmelden wist ik niet eens nee, aangezien ik altijd zelf achter deze pc zit en ik dus maar 1 gebruiker heb.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

momania

iPhone 30! Bam!

D'r is een tool voor om die icons allemaal te beschermen: Tray Saver http://www.mlin.net/

Maar het is natuurlijk beter om de oorzaak van de explorer crash te achterhalen B)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 13:27
Bij de laatste update van DU Meter was de bug gefixt, welke ervoor zorgde dat er geen icoon meer was op de taakbalk nadat explorer was gecrasht. Het is dus waarschijnlijk gewoon afhankelijk van het programma vrees ik....

• KingRichard
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Als 'ie in Taakoverzicht onder Toepassingen staat, kun je hem toch Activeren? Evt. RMB -> Naar voorgrond?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• DUX
  • Laatst online: 13:52

DUX

blijft ook nu voor Oranje

KingRichard schreef op 23 June 2003 @ 16:15:
Als 'ie in Taakoverzicht onder Toepassingen staat, kun je hem toch Activeren? Evt. RMB -> Naar voorgrond?
Dat gaat alleen maar op voor reeds geopende programma's die een knop hebben onderop de startbalk, niet voor die icoontjes naast je klokje in de tray.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Dit probleem zit in Windows, want je zou verwachten dat na een crash van explorer de oorspronkelijke staat van de icoontjes weer wordt hersteld.

Dit is echter wel simpel op te lossen door de programmamakers, via een handigheidje kan een programmeur namelijk een bericht krijgen wanneer de explorer opnieuw is gestart. Op dat moment moet het icoon even expliciet opnieuw worden 'aangezet'.

Hier liep pas een kort topic over in P&W : [rml][ Win32] Tray icon terug laten komen na crash explorer.exe[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 16:50 . Reden: URL van topic in P&W ]

Pagina: 1