• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb bij de schoonfamilie adsl aangelegd. Hun situatie voorheen was:
lijn binnen -> thuiscentrale -> 4 verschillende telefoon aansluitingen.

Nou hadden ze boven op de studeer kamer een telefoon, en daar staat de computer ook. Er loopt al een telefoon draad naar boven toe dus. Die heb ik nu gebruik om adsl op aan te sluiten. De telefoon is daar op dit moment ook op aangesloten (die zit dus niet op de huiscentrale).
Als je dan gaat bellen met die telefoon klapt je internet verbinding eruit, dat is op zich niet zo vervelend, maar wat wel vervelend is is dat je de telefoon niet maar kan doorverbinden naar een andere telefoon in huis via de telefoon centrale.

De telefoonlijn die naar boven toe gaat bestaat uit 4 aders, 2 die worden gebruikt, de andere 2 hangen er voor Jan lul. Nou dacht ik dus dat ik misschien wel die 2 lijnen die nu lopen te nietse te gebruiken om die telefoon boven aan te sluiten op de thuis centrale.
Maar nu is de vraag: Is dat mogelijk?

...

Verwijderd

tot een meter of 20 is dat geen probleem met een flatcable.

edit: en zet de splitter even VOOR de centrale. dan kun je gewoon bellen en internetten tegelijk (of heb ik je nou verkeerd begrepen?)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 14:25 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

uhm ja dat kan
maar verwacht wel wat storing zo nu en dan.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-02 16:59

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:24:

edit: en zet de splitter even VOOR de centrale. dan kun je gewoon bellen en internetten tegelijk (of heb ik je nou verkeerd begrepen?)
Dat zou ik ook ff doen. Ben je overal van af. Bellen en internetten kan dan allemaal tegelijk. Heb je verders nergens last van. :)

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 17:09

Goku33

Ownage!

Jup, dat kan gewoon, zo is het bij ons ook gedaan, werkt perfect. Gewoon die 2 extra aders aansluiten, en dan vlak voor de pc ff een cross-linked doosje neerzetten, en van daaruit een normale telefoonkabel naar het modem laten gaan.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Mja, topics over het aansluiten van ADSL en het gebruiken van normaal niet-gebruikte aders voor ADSL + telefonie zijn al vaak langsgekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door intoxicated op 23-06-2003 14:34 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.