[RedHat 7.3]Red Carpet install mislukt

Pagina: 1
Acties:

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Hier even een n00b vraagje over linux -> Redhat 7.3
Ik las hier in de FAQ over Xamian Red Carpet, dus ik dacht dat ga ik mooi ook even installeren.
ik heb alle packages gedownload en onder "root" de commandline gepakt en zo geinstalled :
code:
1
rpm -Uvh <redcarpetimagename> <rcd img> <rug img>

precies zoals het op de site staat, hij installed ook zonder problemen.
Als ik daarna, zoals in de FAQ vermeld onder > programma's > systeem kijk vind ik daar niet red-carpet, of iets wat erop lijkt :'( 't zal wel een klein noob foutje zijn maarin de FAQ staat er nix meer over, voor de rest vind ik er ook weinig over. Wat doe ik fout ?

... MMORPG Addict.

• CRiMiNaL
okw even een subtiel kickje ... in de hoop dat een of andere Linux Guru een antwoord weet te geven :9

... MMORPG Addict.

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Om te beginnen moet je rcd starten bij het opstarten. Doe dus iets als " chkconfig rcd on", hierdoor wordt rcd bij elke herstart automatisch gestart. Maar om niet opnieuw te hoeven opstarten kun je nu "/etc/init.d/rcd start" geven. Vervolgens start je Gnome of KDE open je een terminal en typ je "red-carpet" als het goed is wordt het nu gestart en staat ie nu ook in je menu. Dit was bij mij zo in ieder geval...

Succes!

• CRiMiNaL
thanx ... het werkt ...:D wel jammer dat ze dat niet even aangeven op de site voor newb's like me. maar bedankt voor je hulp :)

... MMORPG Addict.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Misschien een beetje een offtopic tipje :) Maar uit je verhaal maak ik ( misschien is het niet zo ) dat je als root inlogd? Je kan ook als normale user inloggen en dan in de terminal "su" intypen, en dan je admin wachtwoord invoeren.

• CRiMiNaL
MM- schreef op 24 June 2003 @ 14:43:
Misschien een beetje een offtopic tipje :) Maar uit je verhaal maak ik ( misschien is het niet zo ) dat je als root inlogd? Je kan ook als normale user inloggen en dan in de terminal "su" intypen, en dan je admin wachtwoord invoeren.
klopt .. ik was in de veronderstelling dat je in linux (even als in win) ook als Admin/root moets inloggen als je iets ging installeren, dus ik heb het idd onder root geinstalleerd.

... MMORPG Addict.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ok dan is van nu af aan, su je nieuwe vriend ;)

• CRiMiNaL
I like him allready ... })

... MMORPG Addict.

Pagina: 1