Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[AT90S8515] UART probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat aan het programmeren voor in een AVR Atmel uc.
Het programma werkt zoals ik verwacht, op 1 ding na.

In de controller wordt een vergelijking gedaan. Aan de hand van wat de uitkomst van deze vergelijking is bepaalt de controller of er wel of geen gegevens naar de uart gestuurd mogen worden.
Als er geen gegevens verstuurd mogen worden gebeurd dit niet, dat is dus in orde.
Zodra er wel gegevens verstuurd worden gaat er in sommige gevallen iets fout. Het probleem is dat de data soms 2 of 3 keer achter elkaar wordt verstuurd.
Dit is raar, omdat ik slecht 1 keer de gegevens in het udr plaats.
Nadat de data in het udr is geplaatst wordt er gekeken of de udre bit in het usr is geset. Zoniet, dat wordt de controle nogmaals uitgevoerd, totdat deze bit wel is geset.
Als de bit is geset wordt een stuk code ergens anders in het programma uitgevoerd, dat gaat weer wel goed.

Wie iemand wat de oorzaak kan zijn van het meerdere malen versturen van dezelfde data ??

Verwijderd

Wil niet lullig doen maar ook elektronica topic's moete wel pc gerelateerd zijn is meer een topic voor op http://www.circuitsonline.net .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 14:51 . Reden: Oeps wrong url ]

Verwijderd

paulie, niet zeuren.. maar op school verderleren :P (ga maar aan leenders vragen anders :D)
www.avrfreaks.net
ga daar maar vragen.. ga ik het daar misschien wel beantwoorden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 15:37 ]

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Het is vrij simpel waarom dat gebeurt. Je hebt een UDR en een schuifregister. Dat UDRE bitje is voor je schuifregister.
Zodra jij iets in je UDR zet verplaatst de Atmel het naar je schuifregister om het naar buiten te schuiven, duh ;) Pas als dat gedaan is en dus alles verstuurt is wordt het bitje geset. Maar intussen kan je al wel iets nieuws in je UDR zetten.

Wat gebeurt er dus, jij zet het in je UDR, AVR zet het in zijn schuif en gaat schuiven. Direct nadat je het erin hebt gezet kijk jij naar zijn bitje, maar dat is nog niet geset wantr zo snel is die ook weer niet. Dus je zet weer voor de 2e keer iets in zijn UDR, en ga zo maar door. Snappie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:51:
Wil niet lullig doen maar ook elektronica topic's moete wel pc gerelateerd zijn is meer een topic voor op http://www.circuitsonline.net .
Wanneer hij er een baybus van gaat maken blijkt het ineens heel veel met een pc temaken te hebben!
Ok, dit gaat dan redelijk diep, maar het is niet voor niks een Electronica hoekje. Problemen met LCD aansturing mogen hier ook gepost worden, dit ook vind ik.

Maar inderdaad, op CircuitsOnline hebben ze er ook verstand van. Leuke site om afentoe eens rond te kijken.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 15:36:
paulie, niet zeuren.. maar op school verderleren :P (ga maar aan leenders vragen anders :D)
www.avrfreaks.net
ga daar maar vragen.. ga ik het daar misschien wel beantwoorden ;)
Doe de groeten aan Leenders van me! Hahaha, die gast is echt wack! 8)7

Verwijderd

offtopic:
donder lekker op :P ik ben gelukkig al bijna een jaar van 'm af :D

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Electronica-topics moeten i.d.d. computer-gerelateerd zijn. Dit omdat Gathering of Tweakers een forum voor computer-nerds is. ;)

Volgens mij zou je het e.e.a. beter bij circuitsonline.net kunnen vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.