Toon posts:

Native Instruments Traktor DJ Studio 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een paar jaar Traktor Dj Studio,
nu heb ik de volgende vraag, bij 1.0 kan je je geluidboxen in je geluidkaart pluggen en ook je koptelefoon waardoor je de 2e vinyl als het waren in de koptelefoon hoorde als je dat selecteerde zoals het hoord ofcourse :)
nu ben ik over gestapt naar 2.0 en nu krijg ik dit niet meer voor elkaar.
wil dus gewoon geluid door men koptelefoon en tergelijk op de boxen en wel via de geluidkaart en niet via de versterker.
kan dit?
of is het mogelijk een 2e geluidskaart erbij te zetten voor men koptelefoon?

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
je kan als het goed is een splitter kopen waardoor je 2 uitgangen krijgt: 1 voor je speakers 1 voor je koptelefoon...

of niet?
Triple-D schreef op 23 June 2003 @ 15:58:
Dat is niet zo nuttig. Het gaat erom dat je een ander kanaal beluisterd op de hoofdtelefoon.

Er zal vast wel weer een optie als dat op zitten, ff doorzoeken
ohja |:(

[ Voor 52% gewijzigd door Dextourius op 23-06-2003 16:21 ]

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Dat is niet zo nuttig. Het gaat erom dat je een ander kanaal beluisterd op de hoofdtelefoon.

Er zal vast wel weer een optie als dat op zitten, ff doorzoeken

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als je een 5.1 geluidskaart hebt (of elke andere met >2kanalen) kun je de verschillende kanalen een andere output geven. Op een stereo kaart kun je er ook voor kiezen om links en rechts een apart kanaal te laten zijn. Dit alles stel je in bij opties.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49

BCC

Ik vraag me wel af waarom ze in 2.0 de Sync knop niet meer sticky gemaakt hebben. In 1.0 kon je prachtig de sync aanlaten staan.. ik heb nu vaak dat de nummers na een tijdje naast elkaar beginnen te lopen. Een klap op de sync knop verhelpt dit, maar meestal ben ik dan juist met andere dingen bezig.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op 23 June 2003 @ 16:17:
Ik vraag me wel af waarom ze in 2.0 de Sync knop niet meer sticky gemaakt hebben. In 1.0 kon je prachtig de sync aanlaten staan.. ik heb nu vaak dat de nummers na een tijdje naast elkaar beginnen te lopen. Een klap op de sync knop verhelpt dit, maar meestal ben ik dan juist met andere dingen bezig.
dat is gewoon kwestie van flink oefenen, maar ik snap wat jullie bedoelen.
Heb namelijk ook een SB Live en had dus eerst ook groen de versterker en zwart de koptelefoon of andersom kan ook :)
maar moet ik dit nu in het programma instellen of gewoon in de instellingen van mijn geluidskaart?
krijg het in traktor zelf niet ingesteld

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

BCC schreef op 23 June 2003 @ 16:17:
dit komt volgens mij omdat traktor het gemiddelde bpm pakt, als je zelf even de beat tikt en afrond naar bv 140, dan zie je vaak dat ze gedurende het hele liedje naast elkaar blijven lopen. Overigens, de echte DJ doet dit soort dingen op het gehoor hè ;)

Overigens kun je ze wel sticky syncen, even een knop toewijzen en deze op toggle zetten.

die instellingen zijn overigens errrrg makkelijk te vinden hoor :?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=167881

Verwijderd

Ik denk dat ik het probleem wel weet. Deze functie kreeg ik in het begin ook niet voor elkaar. De kunst is om in de 'speaker configurator' van je soundcard, de 'speaker type' op 4.1 channel te zetten. Bij de audigy zit dit in het volume control ding.

Verwijderd

Topicstarter
misschien een screenshot ? :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

config scherm -> geluid en audioapparaten -> geavanceerd

Pagina: 1